Verktyg Visningsval
2013-03-08, 11:52   #1

bohlinp

Medlem

Registrerad: feb 2013

hd7970m hjälp

behöver hjälp med drivrutiner och catalyst till min nya dator.. hittar inget som fungerar. snälla länka!
bohlinp är inte uppkopplad
2013-03-08, 12:18   #2

Haikarainen

Medlem

Haikarainens avatar

Plats: Umeå

Registrerad: mar 2013

Läst manualen? Provat stoppa in skivan ifrån lådan grafikkortet/datorn kom med?

"Whäää. Jag får inget sex längre för min dotter kommer emellan jämt. Whää.. Hjälp, snälla länka!" <- Krävs lite mer än så.

EDIT: Sorry, jag har precis blivit magsjuk och jag hatar att vara magsjuk. Låt mig hjälpa dig lite mer än så: http://amd.com
AMD FX-4170 @ 4.3 GHz, 2x XFX HD 6870 Black Edition, Corsair 8GB DDR3 XMS3, 120 GB Hyper-X SSD, 2x500 GB HDD i RAID-0, Newton Tesla R3 800W och ett grymt moderkort i ett snyggt och fläkt-överöst chassi!
Haikarainen är inte uppkopplad Folding
2013-03-08, 12:24   #3

Callema

Medlem

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Haikarainen Visa inlägg
"Whäää. Jag får inget sex längre för min dotter kommer emellan jämt. Whää.. Hjälp, snälla länka!" <- Krävs lite mer än så.

hahaha, hur står det till egentligen?
2013-03-08, 12:36   #4

Haikarainen

Medlem

Haikarainens avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Callema Visa inlägg
hahaha, hur står det till egentligen?
Ganska ofta. Om inte jämt.
AMD FX-4170 @ 4.3 GHz, 2x XFX HD 6870 Black Edition, Corsair 8GB DDR3 XMS3, 120 GB Hyper-X SSD, 2x500 GB HDD i RAID-0, Newton Tesla R3 800W och ett grymt moderkort i ett snyggt och fläkt-överöst chassi!
2013-03-08, 13:10   #5

bohlinp

Medlem

Citat:
Läst manualen? Provat stoppa in skivan ifrån lådan grafikkortet/datorn kom med?

EDIT: Sorry, jag har precis blivit magsjuk och jag hatar att vara magsjuk. Låt mig hjälpa dig lite mer än så: http://amd.com
tack.

vänder mig nu till någon seriös som haft liknande problem.
2013-03-08, 13:14   #6

webbson

Medlem

webbsons avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: feb 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bohlinp Visa inlägg
tack.

Vill du ha mer hjälp får du ju ge ordentliga detaljer.

Visst, 7970m. Från det kan vi säga att det antagligen är en bärbar dator.

Men vilket märke och modell? Vissa laptops behöver drivrutiner från sin egen tillverkare medans andra kör direkt på AMD's.

Citera så jag hittar tillbaka till dig.
webbson är inte uppkopplad
2013-03-08, 13:15   #7

fax110

Medlem

Registrerad: okt 2012

Citat:
tack.

Dom seriösa människorna väntar på att du ska bli lite seriös och förklara lite bättre vad det är du har problem med?

t.ex

vilken dator har du?
är den helt ny och just installerat windows på ?
vad är det som inte funkar? dålig prestanda? kraschar den? startar den inte ?
hur har du gjort med drivrutiner och sådant?

OSV
fax110 är inte uppkopplad
2013-03-08, 13:15   #8

netbuddy

Medlem

netbuddys avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: aug 2009

Citat:
tack.

Jag är ganska säker på att du måste ladda ner drivrutiner ifrån din datortillverkares hemsida först. Därefter kan du installera en nyare drivrutin. Jag har fått mecka en del med drivrutiner och googlat massor. Det skall gå att använda nyare drivrutiner, men jag tror inte att de allra senaste funkar.
Bitfenix Merc Beta | i7 950 @ 4GHz CM Hyper 612 | Asus P6T Deluxe v2 | 6Gb 1600MHz | Sapphire HD7850 @1150/4800 | Thermaltake Truepower 1200W | Dell Ultrasharp U2212HM | Logitech Revolution MX | Ozone Strike Cherry Black | Edifier C2 2.1
netbuddy är inte uppkopplad
2013-03-08, 13:21   #9

fax110

Medlem

Registrerad: okt 2012

Verkar som att AMD har ett program som ska se till så att du får just rätt drivrutiner,(försöker jag hittta drivrutiner på till 7970m på amd's hemsida så är detta det enda alternativ man får att ladda hem)

http://support.amd.com/us/gpudownloa...b_win7-64.aspx

OBS DETTA ÄR TILL 64BIT , har du 32 så säg de tså ska du få en ny länk,
fax110 är inte uppkopplad
2013-03-08, 13:37   #10

fille044

Medlem

fille044s avatar

Plats: Linköping

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av fax110 Visa inlägg
Verkar som att AMD har ett program som ska se till så att du får just rätt drivrutiner,(försöker jag hittta drivrutiner på till 7970m på amd's hemsida så är detta det enda alternativ man får att ladda hem)

Precis, det borde inte krävas mer än att ladda ner senaste Cataclyst?
fille044 är inte uppkopplad
2013-03-08, 14:09   #11

bohlinp

Medlem

Citat:

kör jag det står det bara:

det går inte att hämta pga inkompatibel maskinvara/programvara på datorn.
det finns inget stöd för versionen av din grafikadapter.
2013-03-08, 14:12   #12

bohlinp

Medlem

Citat:
Dom seriösa människorna väntar på att du ska bli lite seriös och förklara lite bättre vad det är du har problem med?

t.ex

vilken dator har du?
är den helt ny och just installerat windows på ?
vad är det som inte funkar? dålig prestanda? kraschar den? startar den inte ?
hur har du gjort med drivrutiner och sådant?

OSV
ja datorn är helt ny. guru storm från notebookguru.
allt är fixat utom grafiken. har något intel hd-grafik också inbyggt
2013-03-08, 14:28   #13

Haikarainen

Medlem

Haikarainens avatar

Citat:
tack.

Jag gjorde precis som du bad om, länkade till en sida där du hittar dina drivers + catalyst. Om du lär dig läsa och leta själv så hittar du dom skitsnabbt. (Protip: Drivers uppe till höger)

EDIT: Vill du ha seriös hjälp,. ta reda på modellnummret till din laptop. Prova sen googla modellnumret + drivers. Hittar du inget efter 15 minuter så fråga igen, men skriv med all nödvändig information den gången.
2013-03-08, 14:44   #14

bohlinp

Medlem

Citat:
Jag gjorde precis som du bad om, länkade till en sida där du hittar dina drivers + catalyst. Om du lär dig läsa och leta själv så hittar du dom skitsnabbt. (Protip: Drivers uppe till höger)

EDIT: Vill du ha seriös hjälp,. ta reda på modellnummret till din laptop. Prova sen googla modellnumret + drivers. Hittar du inget efter 15 minuter så fråga igen, men skriv med all nödvändig information den gången.
problem är att det inte går att installera detta.

guru storm från notebookguru
hd7970m
2013-03-08, 15:25   #15

apamedvapen

Medlem

Plats: dɹǝp

Registrerad: mar 2006

Citat:
från notebookguru.
Nä, stackare. Räkna med att din garanti är lika med noll om något händer med datorn.

Du bör ha fått med en skiva till datorn som innehåller drivrutiner för grafikkortet, jag kunde inte installera drivare till mitt 6970m utan dessa. Först måste drivarna på skivan in, sen uppdatera via amds hemsida.

Här finns lite drivrutiner till Sager/Clevo-datorer (som notebookgurus datorer är tillverkade av)
http://forum.notebookreview.com/sage...er-thread.html
Värt att fråga i den tråden om du fortfarande inte kan installera drivrutinerna.

Clevo P170HM med lite undervolt och moddande
apamedvapen är inte uppkopplad Folding
2013-03-08, 15:39   #16

Jonathanknet

Medlem

Jonathanknets avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: feb 2010

Kanske måste byta till det 7970m från det inbyggda o sen starta om datorn och sedan installera drivrutinerna ?
Kolla om du har någon knapp för det, FN + någon knapp
Jonathanknet är uppkopplad nu
2013-03-08, 17:21   #17

bohlinp

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av apamedvapen Visa inlägg
Nä, stackare. Räkna med att din garanti är lika med noll om något händer med datorn.

Du bör ha fått med en skiva till datorn som innehåller drivrutiner för grafikkortet, jag kunde inte installera drivare till mitt 6970m utan dessa. Först måste drivarna på skivan in, sen uppdatera via amds hemsida.

Här finns lite drivrutiner till Sager/Clevo-datorer (som notebookgurus datorer är tillverkade av)
http://forum.notebookreview.com/sage...er-thread.html
Värt att fråga i den tråden om du fortfarande inte kan installera drivrutinerna.
dom verkar bra. svarar direkt på mail mm.

tror jag provat det men kan ge det en ny chans
2013-03-11, 10:17   #18

Aciero

Medlem

Acieros avatar

Plats: Västerås

Registrerad: mar 2011

Antar att det är en Clevo.

Gå in på Clevos hemsida och ladda ner drivrutinen därifrån. Bara välja din modell i rullistan och sedan Välja "VGA" för typ av drivrutin. Sen ska det finnas just en drivrutin för 7970m.

Hade exakt samma problem med min Clevo från PC-konsulten. Kund inte använda AMDs program som själv kontrollerar hårdvara och laddar ner rätt drivrutin, fick samma felmeddelande. Prestandan var värdelös tills jag hittade drivrutinen på Clevos hemsida.

Här är en länk

http://www.clevo.com/en/e-services/Download.asp
Aciero är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb