Fick just en Alienware 18, vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Fick just en Alienware 18, vad ska jag göra?

  • i7-4930MX

  • 32GB G.Skill Ripjaws 1600 MHz DDR3

  • 2x 256GB Samsung 840 EVO in RAID0

  • GeForce GTX 780M SLI

...behålla den såklart!

Har hittills gjort det mesta av mitt spelande framför 360'in och inte riktigt insett HUR mycket snyggare det blir på PC! Maxade settings är ju ljusår snyggare än vad 360'in någonsin kan prestera...och lär ju slå xbox one på fingrarna rejält med!

Så det blir nog till att skippa köpa xbox one och dra en lång hdmi till TV och vänta på att dem ska släppa patchen så xbox one kontrollen funkar till PC istället, så kan jag fortfarande parkera mig i soffan med en kontroll...det som jag har föredragit mest med konsol framför PC!

Sen måste jag säga trots att den är ett otympligt monster så har den gjort min skrivbord SÅ mycket sexigare!

Permalänk
Medlem

Sen när blev Sweclockers en blogg?

Permalänk
Medlem

Men öh, kom igen...pissa inte på min eld nu!

Permalänk
Medlem

Bara av ren nyfikenhet, vad är det du spelar på ditt Xbox 360 i nuläget?

Permalänk
Medlem

Blivit väldigt lite sista tiden, men senaste var Skyrim och UFO: Enemy Unknown

Permalänk
Medlem

Välkommen till dom riktiga GAMERS

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Välkommen till PC-Master Race :>

OnT: Vad är det för support du vill ha förresten?

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Another successful conversion, welcome to the PCMasterRace.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Välkommen till dom riktiga GAMERS

Haha, tackar...fast välkommen tillbaka kanske!

...växte upp framför en PC, dock då MHz mättes i tvåsiffrigt, spelen rymdes på några floppys och Doom var det coolaste som fanns!

Skrivet av Snackbox:

Välkommen till PC-Master Race :>

OnT: Vad är det för support du vill ha förresten?

Tack! ...ingen support "övrig tråd"!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Välkommen till dom riktiga GAMERS

Som betalat överpris för att få sin dator portabel och få betala detta i ganska mycket prestanda. För att inte snacka om överhettning och brännmärken om man ska ha den i knät.

Skrivet av kungknas:
  • i7-4930MX

  • 32GB G.Skill Ripjaws 1600 MHz DDR3

  • 2x 256GB Samsung 840 EVO in RAID0

  • GeForce GTX 780M SLI

...behålla den såklart!

Har hittills gjort det mesta av mitt spelande framför 360'in och inte riktigt insett HUR mycket snyggare det blir på PC! Maxade settings är ju ljusår snyggare än vad 360'in någonsin kan prestera...och lär ju slå xbox one på fingrarna rejält med!

Så det blir nog till att skippa köpa xbox one och dra en lång hdmi till TV och vänta på att dem ska släppa patchen så xbox one kontrollen funkar till PC istället, så kan jag fortfarande parkera mig i soffan med en kontroll...det som jag har föredragit mest med konsol framför PC!

Sen måste jag säga trots att den är ett otympligt monster så har den gjort min skrivbord SÅ mycket sexigare!

Med andra ord svarade du just på din egen fråga och det gör tråden meningslös. Sedan om du tycker att en laptop är otymplig så har du inte sett mycket.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag tror nog det är någon som gjort denna tråd för att "skryta" lite att han köpt en ganska högpresterande dator för ett extremt överpris.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LudvigLindell:

Jag tror nog det är någon som gjort denna tråd för att "skryta" lite att han köpt en ganska högpresterande dator för ett extremt överpris.

Vadå? Trodde alla gav kring 2000:- extra för att få en plastbit i form av en utomjording på sin laptop.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Jag tror nog det är någon som gjort denna tråd för att "skryta" lite att han köpt en ganska högpresterande dator för ett extremt överpris.

Givetvis är det så Finns ju inget diskussionsvärde i tråden

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Låser tråden då den saknar frågeställning/diskussionsvärde

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...