Permalänk

Asus Startar Inte

Hej! min Asus X52J startar inte trycker jag på start tänds en lampa upp sen slocknar den. Det går bara med laddaren i. Har jag inte laddaren i så händer ingenting. hur ska jag göra för att fixa det har läst på internet att det är många Asus datorer som har liknade fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikDB13:

Hej! min Asus X52J startar inte trycker jag på start tänds en lampa upp sen slocknar den. Det går bara med laddaren i. Har jag inte laddaren i så händer ingenting. hur ska jag göra för att fixa det har läst på internet att det är många Asus datorer som har liknade fel

Om den bara startar med laddaren i så låter det ju som att det är batteriet det är fel på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Axsve:

Om den bara startar med laddaren i så låter det ju som att det är batteriet det är fel på.

Nej den startar inte med laddare lampan tänds i 3 sekunder sen slocknar den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikDB13:

Nej den startar inte med laddare lampan tänds i 3 sekunder sen slocknar den

Du skrev "går bara med laddaren i" så jag tolkade det som att den gick igång endast om laddaren satt i

Men men. Så den startar varken med eller utan laddare då?

Har datorn utsatts för några fysiska påfrestningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du provat utan batteri?

Har varit med om några fall då ett dåligt batteri har hindra laptops ifrån att starta.

Annars är ett universal test att koppla ur batteri och laddare, därefter hålla powerknappen intryckt i mer än 30 sekunder. där efter koppla in laddare igen och prova att starta den.

Permalänk

Nej har testat utan batteri ochså och den har inte blivit fysiskt påfrestad

Permalänk

Har hört att vissa asus Laptops hänger upp sig själva någon som vet något om det ?