BSOD Driver power state failure efter AVG-problem

Permalänk

BSOD Driver power state failure efter AVG-problem

Tjena!

Verkar som om det är många som får det här problemet med windows 8.1.
Mitt började efter att AVG antivirus hängde sig gång på gång, så jag avinstallerade det helt enkelt. Sen dess har jag drabbats av Blue screen of death med meddelandet Driver power state failure. Efter det fungerade datorn lite igårkväll, men idag vägrar den starta. Man kan logga in och så och har man riktig tur så kommer jag in till skrivbordet.

Jag har googlat endel på problemet och tror jag har kommit fram till hur man bör lösa det genom att uppdatera drivrutinerna.
MEN, det är här det skiter sig för mig då jag inte kan klicka på något utan att det låser sig när man är på skrivbordet. Väldigt frustrerande, någon som vet hur man skulle kunna gå runt problemet för att komma åt kontrollpanelen?

Vi snackar om en Asus K550C med windows 8.
Kommer tyvärr inte åt mer detaljerade detaljer då jag inte kan komma in i den
Tack på förhand!

Permalänk

Har startat om den ett antal gånger, men förr eller senare fastnar den i antingen inloggningen eller så kommer jag in så hänger det sig där. Har fått meddelandet att Windows explorer inte funkar. Ibland kommer den så långt som till "Vi uppdaterar dina appar" men när det har kört klart så blir det svart igen och den vägrar starta.

Permalänk

Provat att trycka F8 under uppstart och starta i felsäkert läge?

Permalänk

Gjort det, hamnar inte i felsäkert läge utan bara "Diagnostiserar datorn" (kanske var shift F8 dock?)

Fortsätter försöka!

Permalänk

Nu har jag försökt med allt som står i min makt.

Att starta i felsäkert läge med F8 verkar inte funka i windows 8 då det bara kommer till "Automatisk reparation".
Vissa försök så kommer jag in och kan logga in men då kan jag inte trycka på något, försöker få tag i kontrollpanelen men när jag väl försöker öppna något program så fryser allting och efter ett tag blir skärmen svart.

Något annat sätt man kan starta den i felsäkert läge?

Tacksam för svar!