MSI GT72 2QE-280NE - Någon som vet hur många HDD slots?

Permalänk
Medlem

MSI GT72 2QE-280NE - Någon som vet hur många HDD slots?

Hej,

Är precis sugen på att byta upp mig från min MSI GT70 (Geforce GTX 670m, 24gb ram, i7-3610QM 2.1ghz/3.1ghz turbo) till en MSI GT72 2QE-280NE ( Geforce GTX 980M 8gb, 16gb ram, i7-4710HQ 2.5ghz/3.5ghz turbo).

Då denna datorn ej skickas med en SSD-disk standard så måste jag fråga om någon vet om denna dator faktiskt har två hårddiskplatser. Min gamla GT-70 har två hårddiskplatser, så jag tar för givet att även GT72 2QE-280NE har två hårddiskplatser.. Men jag har inte lyckats hitta någon info om detta när jag sökt faktiskt.

Tack på förhand för all eventuell hjälp! Allt uppskattas!

ha det bra!

Permalänk
Föredetting

4x M.2 och 2x 2.5" i GT72, ja.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag har också kikat på denna, men om jag har förstått rätt så har inte alla GT72 sladdar dragna till andra hdd platsen! D.v.s. det finns två platser för 2.5" men det är bara på vissa som det faktiskt finns sata port. Helt sjukt.
Läs vid bilderna i den smala kolumnen till höger om texten i denna länk:
http://www.notebookcheck.net/MSI-GT72-GTX-980M-Notebook-Revie...

Visa signatur

ASUS ROG G751JT, GTX970m, I7 4710HQ

Permalänk
Medlem

Mer info
http://forum.notebookreview.com/msi/762800-official-msi-gt72-...

Det verkar i praktiken som att det finns två lagrings SATA portar med kablar. I alla modeller så går den ena till den första 2.5" platsen men beroende på modell så går den andra till M.2 platsen (om modellen är utrustad med någon M.2 sticka från början) eller till den andra 2.5" platsen.

Undrar om det hade kostat många kronor att ha en till sata port med kabel

Visa signatur

ASUS ROG G751JT, GTX970m, I7 4710HQ

Permalänk
Medlem

Ang hårddiskarna..

Om man tar bort den fina VITA lappen där det så fint står "Warranty Sticker Void if tampered" alltså tar jag bort den för att komma åt skruven där så är garantin bruten pga att jag vill plocka i en stor hårddisk.. kan detta verkligen stämma ?