Permalänk
Medlem

HP laddare började ryka?!

Hej, min hp laddare började idag ryka och smattra, när jag stoppade i laddaren i uttaget. Detta grenuttaget är dock nytt så att något kanske blev fel vid installationen. Ska jag testa att stoppa i den i ett annat uttag eller kan min dator ta skada av den`? Tänkte ju testa att se om laddaren fortfarande funkar men vill inte paja min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelwa:

Hej, min hp laddare började idag ryka och smattra, när jag stoppade i laddaren i uttaget. Detta grenuttaget är dock nytt så att något kanske blev fel vid installationen. Ska jag testa att stoppa i den i ett annat uttag eller kan min dator ta skada av den`? Tänkte ju testa att se om laddaren fortfarande funkar men vill inte paja min dator.

Smattrade det i laddaren eller vid uttaget? Du kan ju stoppa i laddaren utan att ha den i datorn.

Permalänk
Medlem

Undvik det, ta istället kontakt med HP: http://www8.hp.com/se/sv/contact-hp/phone-assist.html

EDIT se även detta pressmeddelandet som HP gick ut med angående trasiga kablar: https://h30652.www3.hp.com/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Smattrade det i laddaren eller vid uttaget? Du kan ju stoppa i laddaren utan att ha den i datorn.

smattrade och rykte i laddaren.

Permalänk

Koppla inte in laddaren igen. Din dator kommer inte att gilla det, och ditt hus kan mycket väl brinna ner. Detta är mycket allvarliga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelwa:

Hej, min hp laddare började idag ryka och smattra, när jag stoppade i laddaren i uttaget. Detta grenuttaget är dock nytt så att något kanske blev fel vid installationen. Ska jag testa att stoppa i den i ett annat uttag eller kan min dator ta skada av den`? Tänkte ju testa att se om laddaren fortfarande funkar men vill inte paja min dator.

Va? Vilket grenuttag?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |