Endast vissa tangenter fungerar... sporadiskt!

Permalänk

Endast vissa tangenter fungerar... sporadiskt!

Hej!

Har ett mkt märkligt problem med min bärbara dator.

Vissa tangenter, såsom "p", "TAB", "SHIFT" osv fungerar ibland, och ibland inte.

Det är oftast bara en kort period, med längre mellanrum som det inträffar. Om jag håller inne tangenten så fungerar den efter ett tag. Samma gäller om jag trycker på den upprepat antal ggr. Ibland upplevs tangenterna bara vara mindre "känsliga", dvs om jag trycker hårdare så fungerar den. Misstänkte virus, men har antivirusprogramvara och även anti-spyware.

Har ni visa människor någon idé om vad det kan bero på? Det är svårgooglat, med tanke på att folk överlag har mekaniska problem med sina tangentbord.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

prova tangentbordet med en annan enhet så får du förhoppningsvis se vart felet ligger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

prova tangentbordet med en annan enhet så får du förhoppningsvis se vart felet ligger.

Nu kanske det är jag som är trött men hur föreslår du att TS gör det?

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Nu kanske det är jag som är trött men hur föreslår du att TS gör det?

Stoppar USB-kontakten i en annan dator för att se om samma problem kvarstår. Har Jag kanske missat något..?

EDIT: F'ck me missade att den var bärbar hahaha! Sorry

Permalänk
Medlem

hade liknande fel på min systers bärbara. köpte ett nytt tangentbord och funkar prima skinka nu. det är säkert skit i det. kanske inte bokstavligen men men.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk

Ja, alltså grabbar det är en bärbar dator det handlar om.. sån lätt felsökning hade jag kirrat själv! Men tack för visat intresse! Ingen annan som har förslag?

Permalänk
Medlem

du kan väl leta efter ett tangentbord till den modellen?

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem med min laptop men då berodde det på att jag plockat isär den och sen inte lyckats sätta tillbaka kabeln exakt. Så du kan ha glapp i kabeln som ansluter tangentbordet inuti datorn.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Bedfellow;14979425"]Hej!

Har ett mkt märkligt problem med min bärbara dator.

Vissa tangenter, såsom "p", "TAB", "SHIFT" osv fungerar ibland, och ibland inte.

Det är ...

Vad har du för gpu i den bärbara?
- om AMD: ändra service "external events etc. " till manual start.
- om Intel: http://www.coryfiala.com/remove-intel-hd-graphics-system-tray...
Detta förutsatt att du inte använder funktionerna...
(Nvidia: Ingen aning vad det skulle kunna heta..)

Permalänk

[QUOTE="Eqon;14981435"]

Skrivet av Bedfellow:

Hej!

Har ett mkt märkligt problem med min bärbara dator.

Vissa tangenter, såsom "p", "TAB", "SHIFT" osv fungerar ibland, och ibland inte.

Det är ...

Vad har du för gpu i den bärbara?
- om AMD: ändra service "external events etc. " till manual start.
- om Intel: http://www.coryfiala.com/remove-intel-hd-graphics-system-tray...
Detta förutsatt att du inte använder funktionerna...
(Nvidia: Ingen aning vad det skulle kunna heta..)

Jag har Nvidia, men hur menar du att avstängningen av en sån funktion skulle kunna påverka mitt tangentbord?

Permalänk

Samtliga tangenter som krånglar gör det exakt samtidigt dessutom! Om "p" inte fungerar så gör inte "shift", "tab" osv heller det. Så fort en tangent börjar fungera så börjar resten också fungera. Det är verkligen skitkonstigt!! Hjälp!