Permalänk
Medlem

Lenovo yoga 2 pro + dockstation?

Hej, jag köpte en yoga 2 pro i somras som jag använder till redigering ar filmer/bilder. Prestandan är väl inte optimal men detta var en bästa 13" jag hittade. Såklart är det inte optimalt att pilla med bilder och filmer på denna lilla skärmen så jag funderar på bygga en workstation som jag kan koppla upp mig på när jag är hemma.

Så, borde jag bara köra en skärm via hdmi kontakten eller köpa en dock och köra via usb? Finns det några för och nackdelar med de respektive? Några tips på en bra docka?

Sen undrar jag även hur prestandan blir om jag tex kopplar in en 27" full hd skärm, jämfört med min inbyggda högupplösta skärm (QHD 3200 x 1800). Eftersom den externa kommer vara lägre upplöst kanske den är mer lättdriven, eller tänker jag fel då?

Hoppas ni förstår vad jag menar!

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

HDMI-anslutning är mer än tillräckligt

Strömmen är inte reduceras

Permalänk
Medlem

Ja den kommer ta mindre prestanda och på så sätt flyta på bättre, och precis som svanski sa, en hdmi kabel duger prima! (men köp IPS eller PLS för bildredigering)

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Oj, jag missade att ni hade svarat.

Okej då förstår jag, men om jag skulle vilja använda en dockstation t ex
https://www.komplett.se/targus-usb-30-superspeed/781504#!tab:... eller http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/controller/e/seweb/LenovoP...

Skulle det fungera lika bra som att bara köra direkt via hdmi? Hade varit skönt att alltid kunna ha externa hårddiskarna och mus/t-bord alltid inkopplat så behöver man bara plugga i usb så är allt redo.

När jag ändå skriver kan jag passa på att fråga ifall det finns någon inställning så man kan stänga locket på laptopen men endå ha den igång och köra via externa skärmen? Om ja, fungerar den inställningen både via hdmin och docka via usb?