MSI GT70 2PE Dominator Pro - Internet problem

Permalänk
Medlem

MSI GT70 2PE Dominator Pro - Internet problem

Tjenare!
Jag köpte för ca 3 månader sen denna värstingdator, den funkar perfekt för alla spel men det är en sak som är lite konstig.

Det finns en internetapplikation som heter Killer E220. Just nu kör jag på trådlös och har iprincip samma hastighet som jag har med tråd.
Men ibland när jag spelar kan min ping springa upp i 150 i nån sekund och sen ner på 5 igen. Någon som vet vad detta kan bero på?
Vet att det är väldigt lite information nu men fråga gärna vad ni behöver för att hjälpa!

Permalänk
Avstängd

Ping tiden beror säkerligen på någon router från din dator till leverantören. Någonstans där imellan kan det uppstå toppar på det sättet du beskriver. Inget ovanligt tyvärr.

Permalänk

Hej,

Jag har också en GT70 och efter mycket googlande så verkar det som att Killer suiten är riktigt värdelös.

Fick du ordning på dina problem?

Jag har fortfarande strul men det är mest WLAN:et som droppar ur titt som tätt vilket gör det omöjligt att spela eller streama utan störningar...

Permalänk
Medlem

Kolla nyaste drivrutiner från msi hemsida.Delar du internet på olika enheter? Vilken router du har?
Det kan vara som steron70 skriver.
Glöm inte att router och wifi adapter jobbar på 2,4GHz (ibland om du har dual band router och wifi adapter finns möjlighet att starta 5GHz)
Tv,radio osv kan påverka wifi.Många elektronisk enheter påverkar "signalen".Bästa alternativ är att koppla kabel och testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av misguided:

Hej,

Jag har också en GT70 och efter mycket googlande så verkar det som att Killer suiten är riktigt värdelös.

Fick du ordning på dina problem?

Jag har fortfarande strul men det är mest WLAN:et som droppar ur titt som tätt vilket gör det omöjligt att spela eller streama utan störningar...

Nej, har fortfarande samma problem, försöker uppdatera killer suite så ofta som möjligt men fan det blir bara värre asså... Nu flyger min ms upp i 250 typ varannan minut. Jag har testat på flera olika routrar och internetleverantörer då jag varit på lan mm...
Du har inget nytt eller?

Permalänk

Körde in rena drivers för qualcomm kortet (utan killer) och det fungerar väl lite bättre men fortf. inte ens i närheten av vad jag vill uppnå.

Köpte ett annat nätverkskort och huttade i, nu fungerar det bra mkt bättre utan enorma lagspikes och random shutdowns men hastigheterna (p.g.a att jag inte har en 5G router) är för dåliga så jag tog ågrenbeslutet att dra kabel genom lyan.

Nu går det som det ska men fan i h****e vilket skitgöra bara för att MSI tror dom uppfunnit hjulet när det är så fyrkantigt att det inte ens snurrar...

jaja, nog med att vara bitter svenne banan...kabel is da shit!