Permalänk
Medlem

Min datamus klickar av sig själv

Hej,

Som rubriken lyder så klickar min mus av sig själv ibland. Jag har provat att koppla ur musen och använda den inbyggda. Men den klickar fortfarande av sig själv. Det blir jobbigt när man ska skriva en text snabbt för allt kan bli fel då.

Någon som har haft liknande problem eller vet vad det beror på?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Först vill jag börja säga att det heter dator. Inte data. Vad är det för mus du har? Provat uppdatera drivrutinen?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Först vill jag börja säga att det heter dator. Inte data. Vad är det för mus du har? Provat uppdatera drivrutinen?

Kul att du reagerade på den lilla felstavningen.

Tror inte att det spelar någon roll vilken mus jag har då den inbyggda också klickar av sig själv.

Edit: Jag såg precis att jag har postat i fel forumsdel. Moderator kanske kan flytta tråden?

Permalänk
Hjälpsam

Låter som du har en laptop, och att datorn klickar vänster musknapp då och då utan synbar anledning?

Om du deaktiverar mousepaden helt och hållet på din bärbara dator, brukar finnas funktion för det (i stil med [Fn]+[nån F-knapp]). Blir det samma effekt då?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Låter som du har en laptop, och att datorn klickar vänster musknapp då och då utan synbar anledning?

Om du deaktiverar mousepaden helt och hållet på din bärbara dator, brukar finnas funktion för det (i stil med [Fn]+[nån F-knapp]). Blir det samma effekt då?

Japp. Ja, det stämmer.

Ingen aning vad du menar med din andra mening. Fn + vilken F-knapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.031:

Japp. Ja, det stämmer.

Ingen aning vad du menar med din andra mening. Fn + vilken F-knapp?

På 99% av alla laptops kan man inaktivera den inbygda musplattan, testa med det. Se bilden nedan, observera dock att själva knappen ofta sitter på ett annat ställe än just F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

På 99% av alla laptops kan man inaktivera den inbygda musplattan, testa med det. Se bilden nedan, observera dock att själva knappen ofta sitter på ett annat ställe än just F3.

http://en.community.dell.com/cfs-file/__key/communityserver-d...

Grymt! Tack för hjälpen!

Tråden kan låsas

Permalänk
Medlem

Det löste sig.