Hörlursuttag på ny Sager laptop låter konstigt

Permalänk

Hörlursuttag på ny Sager laptop låter konstigt

Har varit i USA i 3 månader och passade då på under tiden att köpa en custom Sager 8268-S med nya GeForce GTX 970 m.m, mycket nöjd med prestandan iaf! Dock gillar jag inte Windows 8.1 så värst mycket och längtar till det nya Windows.

Har haft den nu i drygt en vecka och häromdagen så märker jag att ljudet börjat låta konstigt med hörlurar i (testat flera olika lurar), som om att det har blivit low-fi och att ljudbilden låter som att vissa saker i musiken är längre bort. Ljudet låter bra när man drar ut hörlurarna. Har sökt lite på internet och hittat andra trådar med folk som haft liknande problem men har inte riktigt konkret hittat en lösning till problemet.

Uppdatering av drivrutiner är vad jag har provat än så länge utan någon effekt, ska testa en driver ominstallation under dagen och se om det kanske hjälper! Men förutom det är jag ganska lost!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Sager 8268-S // i7-4810MQ CPU @ 2.80GHz // NVIDIA GeForce GTX 970M 6GB // 8GB DDR3 1600MHz // 120GB Crucial M500 mSATA SSD // Windows 8.1