Flytta hela vuze med filmer till en annan dator, går det?

Permalänk
Medlem

Flytta hela vuze med filmer till en annan dator, går det?

Hej.
Har en liten 10" som jag har vuze med massa film på som jag skulle vilja flytta över till en annan lite större laptop, då jag tänkte sälja den lille och även kanske ominstallera den innan isf. kruxet är att jag inte sett filmerna än och skulle såklart vilja ha kvar dom på nåt sätt.

Tacksam för tips!

Om det kanske kan gå med nån kabel eller nåt sånt?? (har inte router eller extern HD kan nämnas)

Med vänlig hälsning/Joakim.

Permalänk
Medlem

Om filmerna är klara så ligger dom inte i Vuze längre även om du kan komma åt dom där.

Om du väljer inställningar under verktygs menyn och bockar i nybörjare,medel eller avancerad (spelar ingen roll) och sen klickar på filer.
I där finns det nått som heter standardkatalog, där visas mappen och var den ligger som Vuze laddar ner till (den mappen går självklart att ändra till en annan om man vill).
Gå nu dit via Datorn och väl där så kan du flytta filerna med ett Usb minne eller liknande, Om dom är klara.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Om filmerna är klara så ligger dom inte i Vuze längre även om du kan komma åt dom där.

Om du väljer inställningar under verktygs menyn och bockar i nybörjare,medel eller avancerad (spelar ingen roll) och sen klickar på filer.
I där finns det nått som heter standardkatalog, där visas mappen och var den ligger som Vuze laddar ner till (den mappen går självklart att ändra till en annan om man vill).
Gå nu dit via Datorn och väl där så kan du flytta filerna med ett Usb minne eller liknande, Om dom är klara.

har bara ett fjuttit 4gb usb minne så lär bli några vändor isf

-Var lägger jag dom i den nya datorn så att jag kan spela upp dom/se dom där i den sen?? (har inte vuze i den ännu iaf) men tror där är typ windows media player och nåt liknande??

Tack för svaret bdw/J

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

har bara ett fjuttit 4gb usb minne så lär bli några vändor isf

-Var lägger jag dom i den nya datorn så att jag kan spela upp dom/se dom där i den sen?? (har inte vuze i den ännu iaf) men tror där är typ windows media player och nåt liknande??

Tack för svaret bdw/J

Var du vill där du hittar dom (skrivbordet typ), sen kan du skaffa VLC mediaplayer (gratis och bättre än både Vuze och win mediaplayer till sammans) för att spela upp dina filmer i. Vuze är ju också gratis så det laddar du också bara ner igen till din nya dator och installerar

När du väl har gjort det så kan du ju ändra den mappen som Vuze laddar ner till, till en mapp som du skälv har gjort och som du lätt kan hitta och komma åt. sen för att se en film går du bara till den mappen och väljer spela upp VLC.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Var du vill där du hittar dom (skrivbordet typ), sen kan du skaffa VLC mediaplayer (gratis och bättre än både Vuze och win mediaplayer till sammans) för att spela upp dina filmer i. Vuze är ju också gratis så det laddar du också bara ner igen till din nya dator och installerar

Många Tack!!

Ska prova lite sen när julångesten har lagt sig

Permalänk
Medlem

Varsågod

Har du inte gjort något liknande tidigare så skadar det inte att ta god tid på sig i lugn och ro.

PS. Läs det som jag skrev till ovan om du missade det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.