Permalänk
Medlem

ny dator fungerar inte!!

jag köpte en lenovo speldator för nån månad sedan

när jag sitter i win, spelar spel osv, så kommer det tillfälle då datorn fryser helt i ca 30sek, sen fungerar den igen i ca 30 min sen gör den så igen..
jag har haft den inlämnad, dom sa att dom hittat fel i windows, så den var rensad o bara att köra igen.. men problemet kvarstår..
jag körde in till butiken, då sa dom att dom måste skicka iväg den osv, han gav mig rådet att ringa lenovo support o prata med dom..
dom sa bara testa att göra en återställning på windows.. så jag gjorde det o det fungerar fortfarande inte..

när jag surfar runt i webbläsare, o bläddrar fort mellan sidor o program, när det hänger sig, så kan det stå "väntar på cache minne"... sen efter en stund fungerar allt igen...

vafan betyder det??
googlade runt o en del skrev att jag skulle tömma minne, men en dator som är 1v gammal sedan återställning ska inte ha det problemet..

några tips o ideer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spik3n:

jag köpte en lenovo speldator för nån månad sedan

när jag sitter i win, spelar spel osv, så kommer det tillfälle då datorn fryser helt i ca 30sek, sen fungerar den igen i ca 30 min sen gör den så igen..
jag har haft den inlämnad, dom sa att dom hittat fel i windows, så den var rensad o bara att köra igen.. men problemet kvarstår..
jag körde in till butiken, då sa dom att dom måste skicka iväg den osv, han gav mig rådet att ringa lenovo support o prata med dom..
dom sa bara testa att göra en återställning på windows.. så jag gjorde det o det fungerar fortfarande inte..

när jag surfar runt i webbläsare, o bläddrar fort mellan sidor o program, när det hänger sig, så kan det stå "väntar på cache minne"... sen efter en stund fungerar allt igen...

vafan betyder det??
googlade runt o en del skrev att jag skulle tömma minne, men en dator som är 1v gammal sedan återställning ska inte ha det problemet..

några tips o ideer?

Felanmäl till återförsäljare. Återförsäljaren får sen utifrån sitt kontrakt med Lenovo avgöra.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Kan du inte skriva vilken hårdvara och operativsystem det rör sig om?

ett generellt bra sätt att börja felsökningen är att köra memtest i ~12 timmar för att utesluta minnesfel.
http://www.memtest.org/

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av spik3n:

och hårdvara????

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell