Permalänk
Medlem

Hjälp med laddare, behövs!

Hej!

Jag behöver snabb hjälp... Har precis köpt en ny bärbar dator (Aorus x7 Pro), och laddaren har börjat krångla nästan direkt. Problemet är att det står på batteriloggan att det är 97% kvar, och att "anslutet men laddas inte". Datorn registrerar alltså att laddaren är i men den laddar inte av någon anledning.. Störande minst sagt. Är det någon som vet vad detta kan bero på? Vore super med hjälp, var så glad över min nya pärla

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är normal.Du kan urladda batteri och ladda den igen då kan det vara 100% eller 99%.Bateri har"säkerhet funktion".När du använder bärbar längre tid(ibland 1 år,2år) då batteri kommer ner och du kan se kanske 96,90 procent osv.Om den är ny då är det normal säkerhet funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razmion:

Hej!

Jag behöver snabb hjälp... Har precis köpt en ny bärbar dator (Aorus x7 Pro), och laddaren har börjat krångla nästan direkt. Problemet är att det står på batteriloggan att det är 97% kvar, och att "anslutet men laddas inte". Datorn registrerar alltså att laddaren är i men den laddar inte av någon anledning.. Störande minst sagt. Är det någon som vet vad detta kan bero på? Vore super med hjälp, var så glad över min nya pärla

Tack på förhand!

Den laddas inte när den inte behöver laddas. Det är för att maximera batterilivslängden.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Okej tack för bra svar! Mysteriet är löst

Permalänk
Medlem

Min gamla laptop hade så korta cykler så batteriet hade bränts sönder så batteritiden ca 10-20min i desktop. Det är bra att dessa fuktioner har tillkommit

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Min gamla laptop hade så korta cykler så batteriet hade bränts sönder så batteritiden ca 10-20min i desktop. Det är bra att dessa fuktioner har tillkommit

Verkligen, gott att de tänker till:)

Skickades från m.sweclockers.com