Permalänk
Avstängd

Notebook fan controller

Tja

Har någon använt det här programmet? http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=1070494

Jag har en Asus UX32LN där fläkten brukar köras i tid och otid, jag vet inte riktig varför heller. Den brukar köra i 3-4 min sen stannar den ett tag och kör i 3-4 min igen. Så jag laddade ner ovanstående program och valde då min dator (det fanns flera olika modeller) samt valde "Fan control service enabled" och nu är datorn knäpptyst. Undra dock om det skadar datorn på något sätt då kanske den ska köra fläktjäveln hela tiden? Det är ju tamefan en ultrabook som ska vara så gott som tyst. Då sitter jag inte och spelar, utan jag surfar och kör word. M.a.o min pluggdator

Vad säger panelen?

mvh

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av amanito:

Tja

Har någon använt det här programmet? http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=1070494

Jag har en Asus UX32LN där fläkten brukar köras i tid och otid, jag vet inte riktig varför heller. Den brukar köra i 3-4 min sen stannar den ett tag och kör i 3-4 min igen. Så jag laddade ner ovanstående program och valde då min dator (det fanns flera olika modeller) samt valde "Fan control service enabled" och nu är datorn knäpptyst. Undra dock om det skadar datorn på något sätt då kanske den ska köra fläktjäveln hela tiden? Det är ju tamefan en ultrabook som ska vara så gott som tyst. Då sitter jag inte och spelar, utan jag surfar och kör word. M.a.o min pluggdator

Vad säger panelen?

mvh

att du kontrollerar temperaturen ? har datorn på plant underlag, inte täpper igen hålen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

att du kontrollerar temperaturen ? har datorn på plant underlag, inte täpper igen hålen.

Jag täpper inte till hålen

Behöver man ens en cooling pad till ultrabooks?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av amanito:

Jag täpper inte till hålen

Behöver man ens en cooling pad till ultrabooks?

det beror väl på temps ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

det beror väl på temps ?

Ligger runt 50 grader när jag tittar på youtube eller stream, annars stabilt runt 40 grader. CPU fläkt snurrar i 3200RPM. Är det normalt? Behöver jag en sån där cooling platta?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av amanito:

Ligger runt 50 grader när jag tittar på youtube eller stream, annars stabilt runt 40 grader. CPU fläkt snurrar i 3200RPM. Är det normalt? Behöver jag en sån där cooling platta?

3200RPM då borde fläkten tjuta som ett jetplan..
nej du behöver ingen cooling platta om inte datorn blir så varm att den trottlar eller blir obekvämt att använda.

***bort/mod***

.
Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

3200RPM då borde fläkten tjuta som ett jetplan..
nej du behöver ingen cooling platta om inte datorn blir så varm att den trottlar eller blir obekvämt att använda.

Ja, 3200 RPM enligt HWmonitor. ***bort/mod***

§1
Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vänligen håll en trevlig ton, se §1 i forumreglerna
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...