Konstigt problem, inget ljud genom vanliga hörlursportar. CLEVO WS230SS [SOLVED]

Permalänk
Medlem

Konstigt problem, inget ljud genom vanliga hörlursportar. CLEVO WS230SS [SOLVED]

Hej!

Har ett grymt konstigt ljud problem med min laptop.
Jag installerade windows 7, det första jag gjorde på min Clevo WS230SS, installerade de senaste drivers från Clevo.
Dock så verkar inte ljudet fungera genom hörlursjacket! Den visar att den spelar upp ljud på det jacket, det är satt som standardenhet.
Det fungerar via HDMI samt de inbyggda högtalarna!

Sammanfattning.
Modell: Clevo WS230SS
OS: WIndows 7NT
Drivers: VIA HD 6.0.11.300
Symptom: Ljud kommer ej ur hörlursjacket, även fast det visas att det spelar upp ljud (Datorn känner även av när jag pluggar in hörlurarna i jacket). Ljud över både HDMI samt Inbyggda högtalare fungerar fint.
Åtgärder: Nyaste drivrutiner, Andra hörlurar, sätta som standardenhet, titta på uppspelningskvalitet (Sampling och bitdjup).

Fungerar inte och hittar inga andra som har samma fel på google.
Någon som har nån aning om vad det kan vara?

LÖSNING

Laddade ner hotkey programmet från CLEVO.. i den mjukvaran gick det att gå in under "gaming" och sätta Headset till "DIRECT".. då fungerar det fint!

Lägger in en lösning för framtida sökningar.
Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."