Min Acer aspire 5750g låter som nån nästan stryper en katt när man startar den.

Permalänk
Medlem

Min Acer aspire 5750g låter som nån nästan stryper en katt när man startar den.

Hej, jag har en gammal laptop som jag har haft i kanske 3 år nu och den brukade starta och funka utan problem men för kanske ett år sedan skulle jag testa om den fortfarande funkade...
Jag klickar på start knappen och väntar i kanske 10 sec eller nåt sånt...

Sedan skriker datorn högt som f@n och det låter som nån form av rundgång. Inget händer på skärmen och den låter som en... Ja inte vet jag det låter förjävligt.

Att starta i felsäkert läge eller vad det heter funkar ju men det går inte att återställa så långt jag testat.

Om nån vet vad det är och om nån vet hur man fixar säg gärna till!

Permalänk

Hade ett liknande problem på min 5750G innan jag valde att byta ut den. Det felet jag hade var att det var glappkontakt mellan ram-stickan och ram-sloten på moderkortet. Även fläkten gick på högvarv, lät som en blandning av en siren och en hårfön.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K @5,0GHz
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2080 Ti
RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16GB) DDR4 @3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheShinySandman:

Hade ett liknande problem på min 5750G innan jag valde att byta ut den. Det felet jag hade var att det var glappkontakt mellan ram-stickan och ram-sloten på moderkortet. Även fläkten gick på högvarv, lät som en blandning av en siren och en hårfön.

Vet du vart ram stickorna sitter då? Jag hittade nåt bredvid hårddisken men är inte säker, vill helst veta innan jag rör nåt

Permalänk

Om jag minns rätt så sitter de brevid hårddisken. Har för mig att det bara är en lucka man kan öppna utan att öppna hela datorn och där bör ram-slotsen logiskt sätt vara placerade.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K @5,0GHz
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2080 Ti
RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16GB) DDR4 @3000Mhz