Köpte en 3820TG idag för att ge bort inom familjen, den verkar riktigt trevlig imho, jag fick den för 4995Kr och det är nog ett bra pris om man vill ha hygglig spelgrafik i en liten dator. Det var med i3-370, ATI 5650 1GB, 4GB RAM och 320GB HD. Typ "förra årets" konfiguration, den var tillverkad i Oktober 2010.
Processorn känns rapp för att sitta i en bärbar, ingen risk att den inte räcker till, hårddisken är långsam förstås men man kan slänga in en SSD om man ledsnar. Att stänga av onödiga saker i Ccleaner underlättar för den stackars hårddisken, dessutom är Windows 7 rätt så bra på att använda RAM för att cachea, vilket gör att man inte lider lika mycket av hårddiskhastigheten som man skulle gjort i Vista eller Windows XP.
Jag körde in alla Windows Update och installerade Win 7 SP1 helt utan problem. Fläkten är diskret även när den varvar upp, vilket den inte gör så ofta. Jag fick 300Mbit/s mot mitt WLAN på en gång och nätverket känns snabbt.
Datorn är helt klart ett snäpp upp i finish mot de billigaste varianterna typ emachines och packard bell eller liknande vilket är trevligt, och den är slimmad och kompakt i formatet, skärmen var ljusstark, jämn och skarp och tangentbordet känns över förväntan komfortabelt att skriva på. Inga problem med touchpaden, manövrerade den som om jag aldrig gjort annat.
Inga problem att få igång Radeom-grafiken heller(switchable graphics), det fungerade precis som det ska.
Det enda negativa jag kan komma på på rak arm är att de inbyggda högtalarna är ett rent skämt, det är hörlurar eller externa högtalare som gäller om man vill mer än bara kunna höra vad folk säger i ljudklipp. Jo förresten, det hade varit bättre med en annan finish på locket som ser ut att vara en flott-magnet. Annars verkar datorn ge väldigt mycket för pengarna, liten, lätt, snabb och med spelgrafik, en motsvarande Macbook tex kostar antagligen hela dubbelt så mycket.
Kanske har det kommit en bättre 13.3" "budgetkung" nu, men jag är såpass nöjd med denna att jag skulle vilja behålla den själv
Soundblaster Z win8
Linux: p5q-dl q9450@3.2 8gb gtx650ti-1gb m4-64gb 3tb Xonar ST(2xLME49990(buffer)/2xLM4562NA(IV))
Lurar: Sennheiser HD600, Philips SHP8900, Sony MDR-ZX700, Sony MDR-CD770, Sony MH1C