Citat:
Ursprungligen inskrivet av
OllO
Alltså, i vår familj är det bara jag som hör ljuden, och det är bara när jag ligger i sängen och surfar och inga fläktar är på och stör. Väldigt låga ljudvolymer, och det låter som nån sorts morsekod. När du skriver "tjutande" börjar jag undra om det är nåt annat du råkat ut för. Fläkt som håller på att skära eller strul med hårddisken kanske?
Tjutande är nog fel ord. pipande kanske beskriver ljudet bättre, nästan som morsekod som du beskriver. Ljudet blir iaf vansinnigt störande och jag pallar inte att han en sån dator. Har fått lämna igen flera i höst pga detta. Kör på min gamla nu igen!

Antar att det bara är att prova en ny igen!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Cybertsen
Är inne på min tredje bärbara Dell, har aldrig haft någon som "pipigt/tjutit"...
Som folk tidigare nämnt, så tror även jag ett det kan vara en spole som kommer i självsvängning. Det är inget fel jag i alla fall hade accepterat på en ny dator (en dator du väl skall ha den ett tag), utan jag hade försökt få den åtgärdad eller utbytt.
Du har haft tur du!
Jag accepterade det inte heller, utan fick lämna tillbaka. Börjar dock bli lite segt att håll apå att lämna igen datorer flera gånger i veckan!