Verktyg Visningsval
2012-03-27, 22:14   #121

eas@tetris

Medlem

eas@tetriss avatar

Plats: Alingsås / Göteborg

Registrerad: jun 2007

Kul att ni nu finns här! Jag har två moderkort från er, så kanske blir det frågor någon gång

Citera för svar
eas@tetris är inte uppkopplad
2012-03-28, 08:27   #122

Meantek

Medlem

Meanteks avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Erpatjoff Visa inlägg
Hej Msi! Jag har en fråga angående er garanti, jag har precis lämnat in min dator hos webhallen och den har skickats till infocare. Det är en MSI gx660r. Jag har sedan läst på lite om infocare och det är inte så mycket bra som sägs. Hur hanterar ni problem som uppstår under själva servicen(om de nu uppstår vilket vi såklart inte hoppas!)
Skulle något gå snett under din service får du i första hand ta det med din återförsäljare igen och se vad de kan erbjuda. Kommer ni då inte fram till någon lösning får du kontakta oss direkt (med fördel genom ett PM till mig här, det är lättast så), så följer vi upp det och ser till att vi ordnar caset snabbast och smidigast möjligt. Alla fall är dock unika, så vi måste utvärdera möjligheterna från fall till fall.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lauge Visa inlägg
Har en fråga om ett P55a-G55 moderkort som strular med en Force gt ssd den slutar svara dfå o då o får det bara om den körs mot Marwell kontrollen inte annars....finns det eller kommer nån fix för det???
Jag lägger vidare det här till teknikerna och hör om det är något känt bekymmer.
Meantek är inte uppkopplad
2012-03-28, 10:29   #123

Meantek

Medlem

Meanteks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lauge Visa inlägg
Har en fråga om ett P55a-G55 moderkort som strular med en Force gt ssd den slutar svara dfå o då o får det bara om den körs mot Marwell kontrollen inte annars....finns det eller kommer nån fix för det???
Har nu fått svar, Marvell-kontrollern är ingen höjdare för SSD:er. På våra P55-moderkort rekommenderar vi att man kör SSD:er på SATA2-portarna, då prestandan är högre, likaså stabiliteten som du nämner. Det finns helt enkelt ingen fix för problemet du nämner, dessvärre.
2012-03-28, 11:22   #124

GulTandborste

Medlem

GulTandborstes avatar

Plats: Malmö

Registrerad: jan 2009

Hej.

Kommer P67A-GD65 (B3) att få uppdaterad bios för Ivy Bridge?
Stationär: Asus Maximus V Formula | i5 3570K @ 4,2GHz | Corsair H100 | Asus GTX 770 Direct CU II OC @ Stock | Corsair Dominator Platinum 16gb 2133MHz @1,65V | Corsair AX 850W | Corsair Vengeance C70 | Samsung 840 120gb | WD 1tb |
Kringutrutning: Corsair Vengeance M90 | Corsair Vengeance K95 | Corsair Vengeance 2100 |
GulTandborste är inte uppkopplad
2012-03-28, 11:39   #125

Meantek

Medlem

Meanteks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av GulTandborste Visa inlägg
Hej.

Kommer P67A-GD65 (B3) att få uppdaterad bios för Ivy Bridge?
Officiellt i nuläget är det våra moderkort med tillägget (G3) som stödjer och löpande får uppdateringar för att stödja kommande CPU:er. Jag har ingen information för (B3)-korten ännu, men (G3)-korten på H61 och Z68 har/kommer få stöd med säkerhet.
2012-03-28, 15:58   #126

Vact

Medlem

Vacts avatar

Plats: Falun

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Meantek Visa inlägg
Officiellt i nuläget är det våra moderkort med tillägget (G3) som stödjer och löpande får uppdateringar för att stödja kommande CPU:er. Jag har ingen information för (B3)-korten ännu, men (G3)-korten på H61 och Z68 har/kommer få stöd med säkerhet.
Hojta gärna till i tråden så fort du vet, sitter i samma sits fast med Z68A-GD80 (B3).
Vact är inte uppkopplad
2012-03-29, 18:19   #127

Lauge

Medlem

Plats: göteborg

Registrerad: apr 2010

var rädd för detta men klarar mig då ja byggt om systemen den del
Lauge är inte uppkopplad
2012-03-30, 03:24   #128

SysGhost

Medlem

SysGhosts avatar

Registrerad: jul 2007

Gällande grafikkort.
Skulle man kunna se så kallade "nakna" grafikkort, där dem levereras utan kylanordning?

Många gånger , när jag monterar ihop en dator, brukar jag välja en tredjepartskylare till grafikkort och processor.
Jag tror att många med mig, gör samma sak. I synnerhet dem som satsar på vattenkylning.
Själv har jag en ganska duktig hög med original-kylare från grafikkort som aldrig använts.

Det skulle vara en Win-win-win situation.
Kundern vinner då dem slipper ett moment med att monteria isär den ursprungliga anordningen, och eventuellt även priset.
Tillverkaren av korten vinner på det då det skulle sparas in material och ge kunderna valmöjligheter.
Miljön vinner på det som inte behöver skrotas/ ligger och skräpar utan att dem ens använts.
2012-03-30, 03:37   #129

SwedenVirre

Medlem

SwedenVirres avatar

Plats: Ängelholm

Registrerad: jul 2009

Jaf har et MSI 970A SLI G46 där funktionen core unlocker fungerar inte :S

finns det någon Bios som löser detta? testade att plocka ner den senaste utan lycka.
2012-03-30, 03:44   #130

Arrogant

Medlem

Arrogants avatar

Plats: Borås

Registrerad: nov 2010

Tjubba MSI/Meantek!

Jag har ett 870A-G54 som jag lyckats slarva bort backplaten till. Går det att få tag på en ny genom er på något sätt?
Arrogant är inte uppkopplad
2012-03-30, 08:15   #131

Meantek

Medlem

Meanteks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SysGhost Visa inlägg
Gällande grafikkort.
Skulle man kunna se så kallade "nakna" grafikkort, där dem levereras utan kylanordning?

Många gånger , när jag monterar ihop en dator, brukar jag välja en tredjepartskylare till grafikkort och processor.
Jag tror att många med mig, gör samma sak. I synnerhet dem som satsar på vattenkylning.
Själv har jag en ganska duktig hög med original-kylare från grafikkort som aldrig använts.

Det skulle vara en Win-win-win situation.
Kundern vinner då dem slipper ett moment med att monteria isär den ursprungliga anordningen, och eventuellt även priset.
Tillverkaren av korten vinner på det då det skulle sparas in material och ge kunderna valmöjligheter.
Miljön vinner på det som inte behöver skrotas/ ligger och skräpar utan att dem ens använts.
Att sälja kort utan kylning är nog inte helt aktuellt, då majoriteten trots allt vill ha en kylare, framförallt har våra kort normalt en kylning som är markant vassare än referensdesign, som vi normalt säljer endast en kortare tid i samband med lansering av en ny krets. Eftersom vi redan gör vad vi kan för att erbjuda tysta och effektiva lösningar, inklusive sälja fåtalet kort med förmonterade vattenblock, tjänar varken vi eller kunderna speciellt mycket på kylarlösa kort, helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av xfmimd Visa inlägg
Jaf har et MSI 970A SLI G46 där funktionen core unlocker fungerar inte :S

finns det någon Bios som löser detta? testade att plocka ner den senaste utan lycka.
Fungerar inte, som i att det fungerar att låsa upp kärnor med ett annat moderkort på den specifika CPU:n, eller att det helt enkelt inte går igång? Ska vidarebefodra det till teknikerna.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Arrogant Visa inlägg
Tjubba MSI/Meantek!

Jag har ett 870A-G54 som jag lyckats slarva bort backplaten till. Går det att få tag på en ny genom er på något sätt?
Vi har dessvärre lite ont om sådana reservdelar löst, jag skulle råda dig att höra med din återförsäljare i första hand.
2012-03-30, 22:48   #132

era909

Medlem

Plats: Eskilstuna

Registrerad: jan 2010

Läste ett test av nya 7970 Lightning och såg att ni helt hade frångått dual-link dvi på det kortet. Är det något unikt för det kortet eller något ni planerar för framtida kort med?

Hoppas verkligen ni behåller det på andra kort annars får det planerade 680-köpet bli av ett annat märke.
i7 920 @ 3.82GHz | NH-D14 | ASUS P6T Deluxe V2 | Gigabyte GTX680 OC | 6GB Corsair Dominator | Samsung 840 250GB | Corsair Force 120GB | 3x2TB | Silverstone Fortress Tower 02 | QX2710 | U2412M | Filco Majestouch MX Brown | Logitech G400
era909 är uppkopplad nu Folding
2012-03-31, 18:38   #133

Meantek

Medlem

Meanteks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av era909 Visa inlägg
Läste ett test av nya 7970 Lightning och såg att ni helt hade frångått dual-link dvi på det kortet. Är det något unikt för det kortet eller något ni planerar för framtida kort med?

Hoppas verkligen ni behåller det på andra kort annars får det planerade 680-köpet bli av ett annat märke.
Dual-Link DVI saknas på 7970 Lightning, det stämmer. Det går dock att köra en adapter från Mini-DP till DL-DVI, varför jag antar att detta beslut togs från början. I nuläget ser det dock ut som att det är ett undantag snarare än en regel. Ska dock framföra det internt också, för säkerhets skull.
2012-03-31, 23:25   #134

era909

Medlem

Plats: Eskilstuna

Registrerad: jan 2010

Citat:
Dual-Link DVI saknas på 7970 Lightning, det stämmer. Det går dock att köra en adapter från Mini-DP till DL-DVI, varför jag antar att detta beslut togs från början. I nuläget ser det dock ut som att det är ett undantag snarare än en regel. Ska dock framföra det internt också, för säkerhets skull.
Tack för svaret. Håller ut och hoppas på att det finns på era 680-kort då.

Slipper helst adaptrar i den mån det går. DP och HDMI kontakter känns tillräckligt veka utan att lägga mer vikt/belastning på dem.
i7 920 @ 3.82GHz | NH-D14 | ASUS P6T Deluxe V2 | Gigabyte GTX680 OC | 6GB Corsair Dominator | Samsung 840 250GB | Corsair Force 120GB | 3x2TB | Silverstone Fortress Tower 02 | QX2710 | U2412M | Filco Majestouch MX Brown | Logitech G400
era909 är uppkopplad nu Folding
2012-04-02, 02:39   #135

SwedenVirre

Medlem

SwedenVirres avatar

Citat:
Fungerar inte, som i att det fungerar att låsa upp kärnor med ett annat moderkort på den specifika CPU:n, eller att det helt enkelt inte går igång? Ska vidarebefodra det till teknikerna.
Fungerar att låsa upp processorn i andra moderkort men inte på mitt! prövade att uppdatera och men inget hjälper.
2012-04-02, 10:41   #136

Meantek

Medlem

Meanteks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av xfmimd Visa inlägg
Fungerar att låsa upp processorn i andra moderkort men inte på mitt! prövade att uppdatera och men inget hjälper.
BIOS v1.50 ska lösa ett problem med upplåsning av vissa CPU:er, fick informationen alldeles nyss. Har du testat det BIOSet?
2012-04-02, 22:17   #137

SwedenVirre

Medlem

SwedenVirres avatar

Citat:
BIOS v1.50 ska lösa ett problem med upplåsning av vissa CPU:er, fick informationen alldeles nyss. Har du testat det BIOSet?
Det är de bioset jag kör
2012-04-02, 23:11   #138

Mr-Metal

Medlem

Registrerad: feb 2005

Finns det något preliminärt datum när nya gaming laptop GT60 (&GT70) kommer till Sverige? Riktpris?
(såg att frågan dykt upp innan, men men...)
2012-04-03, 08:21   #139

Meantek

Medlem

Meanteks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr-Metal Visa inlägg
Finns det något preliminärt datum när nya gaming laptop GT60 (&GT70) kommer till Sverige? Riktpris?
(såg att frågan dykt upp innan, men men...)
GT60 och GT70 kommer finnas tillgängliga vid lansering av processorerna som används i dem, så mycket kan vi säga. Något direkt pris har jag inte ännu, men det kommer finnas några olika varianter likt nuvarande lineup.
2012-04-03, 23:52   #140

Mr-Metal

Medlem

Registrerad: feb 2005

Citat:
GT60 och GT70 kommer finnas tillgängliga vid lansering av processorerna som används i dem, så mycket kan vi säga. Något direkt pris har jag inte ännu, men det kommer finnas några olika varianter likt nuvarande lineup.
Sweet!! Tack för svar och närvaro här =)
Längtar som fan till nya lineupen! Vilka grymma laptops ni har btw.
2012-04-07, 23:25   #141

Kalleable

Medlem

Kalleables avatar

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av meth00d Visa inlägg
Riktigt fint, då vet man när man ska uppdatera burken
Väntar också med spänning på 680 lightning
2012-04-10, 01:34   #142

BullZeye

Medlem

BullZeyes avatar

Registrerad: dec 2011

hallå där.. Jag undrar hur garantin funkar på era 680 kort ifall man vill byta kylare?.. bryts den eller kan det fortfarande funka ifall man monterar tillbaka referenskylaren..
Har inte något 680 kort än så jag undrar
Chassi: NZXT Switch 810 Vit, PSU: OCZ 850W ZX +80 Gold, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K, CPU Kylning: Thermalright MUX-120, GPU: Gigabyte GeForce GTX 680 2GB OC Windforce, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, SSD: OCZ Agility 3 120GB, Samsung SSD Basic 840-Series 250GB HDD: Western Digital Caviar blue 500GB, Skärm: BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz
BullZeye är inte uppkopplad
2012-04-10, 01:40   #143

edda123

Medlem

Plats: Sverige

Registrerad: nov 2009

Någon information om eventuell prissänkning på R7970 Lightning?
2012-04-10, 10:20   #144

Meantek

Medlem

Meanteks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av BullZeye Visa inlägg
hallå där.. Jag undrar hur garantin funkar på era 680 kort ifall man vill byta kylare?.. bryts den eller kan det fortfarande funka ifall man monterar tillbaka referenskylaren..
Har inte något 680 kort än så jag undrar
Garantin bryts formellt när man byter kylare, likt de flesta tillverkares garantipolicies.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av edda123 Visa inlägg
Någon information om eventuell prissänkning på R7970 Lightning?
Lightning-korten byggs med extremt högkvalitativa komponenter, som dessutom är väldigt dyra. Trots detta ligger kortet under 1000:- över de flesta kort där ute som byggs med betydligt billigare komponenter, innan AMD sänker priserna på HD 7970 kommer Lightning förmodligen inte att sjunka, då det är såpass dyrt att tillverka.
2012-04-10, 15:12   #145

BullZeye

Medlem

BullZeyes avatar

Citat:
Garantin bryts formellt när man byter kylare, likt de flesta tillverkares garantipolicies.

Joo men evga har någon ny slags garanti som tillåter att byta fläkten. Zotac tillåter också så länge det inte syns? Iallafall vad de sa till mig
Chassi: NZXT Switch 810 Vit, PSU: OCZ 850W ZX +80 Gold, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K, CPU Kylning: Thermalright MUX-120, GPU: Gigabyte GeForce GTX 680 2GB OC Windforce, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, SSD: OCZ Agility 3 120GB, Samsung SSD Basic 840-Series 250GB HDD: Western Digital Caviar blue 500GB, Skärm: BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz
2012-04-10, 16:21   #146

Meantek

Medlem

Meanteks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av BullZeye Visa inlägg
Joo men evga har någon ny slags garanti som tillåter att byta fläkten. Zotac tillåter också så länge det inte syns? Iallafall vad de sa till mig
I teorin är det inte enigt med garantireglerna. I praktiken är det dock väldigt svårt att se om du har bytt kylare eller inte. Däremot erbjuder vi en lång rad tysta grafikkort i Twin Frozr-serien som gör att du inte ska behöva byta kylare, speciellt när du ställer fläktarna med Afterburner.

Svaret på din fråga blir alltså ett officiellt "nej, du förverkar garantin". Att det i praktiken är i princip omöjligt att upptäcka om du gjort det är förstås till din fördel.
2012-04-10, 17:19   #147

BullZeye

Medlem

BullZeyes avatar

Citat:
I teorin är det inte enigt med garantireglerna. I praktiken är det dock väldigt svårt att se om du har bytt kylare eller inte. Däremot erbjuder vi en lång rad tysta grafikkort i Twin Frozr-serien som gör att du inte ska behöva byta kylare, speciellt när du ställer fläktarna med Afterburner.

Svaret på din fråga blir alltså ett officiellt "nej, du förverkar garantin". Att det i praktiken är i princip omöjligt att upptäcka om du gjort det är förstås till din fördel.
konstigt då att det finns någon sådan garantiregel då. att om man byter kylare så bryts garantin.. Inte direkt att man ska säga "jag vill lämna kortet på service men jag böt kylare tidigare".. hehe
Nää men undrade pga att det inte fanns några gtx 680 än.. Ska kolla med Alina System för jag får uppgradera mitt 580 kort
2012-04-12, 18:29   #148

Sammyc51

Medlem

Sammyc51s avatar

Plats: Wroclaw

Registrerad: okt 2011

Jo så jag blev erbjuden en ny laptop av MSI eftersom min ursprungliga hade/var "fabrikationsfel?/defekt".

MSIs RMA manager och representant hjälpte mig ypperligt att fixa problemet och fick då datorn.

Dock var det så att den nya datorn hade värre problem och samma tangentbordsfel.

Då som kund blir man ju givetvist förbannad att man inte får valuta för sina 15 000:- kronor och dessutom så blir man trött och ledsen.

Men man får också tänka att alla företag är inte perfekta, det finns fel i produkter (kan nog säga dock att hur stor är chansen med att steelseries gör defekta tangentbord på två olika laptops som jag fick?) och när man är ett sådant stort företag som MSI så får man bannemig räkna med sådant.

Men det man MÅSTE erbjuda kunden är då att supporten skall vara superb. Det är det som räknas!

Och jag kan med all rätt säga att MSI har skött sig galant under processen. Det bevisar att

* Man bryr sig om kunden och vill verkligen få allt till rätta. Givetvis så finns det ju också lite rykte i det hela men jag ser det som att dom ville få mig glad. En glad kund blir alltid en stammis!

De erbjöd pengarna tillbaka efter att den andra laptopen också var paj vilket är stort i mina ögon.

Så pass bra som MSI har hjälpt mig under färden och den eländiga processen så kan jag med ett glatt leende säga att jag definitivt kommer handla fler MSI produkter i framtiden.

Dessutom kommer jag att köpa MSI komponenter med pengarna jag får tillbaka. Inget snack om saken.

Så jag tackar för MSIs hjälp.

Och om jag måste verkligen klaga på något så är det väl att Roger Cheng borde öva på sitt engelska uttal ^_^.
Fractal Design Define R3 <|> Asus P8Z68-V PRO GEN3 <|> Intel Core i5 2500K 4,3GHz <|> Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE <|> Cooler Master Hyper 212 EVO <|> Corsair HX 650W 80+ Bronze Modulär <|> MSI Geforce GTX 680 2GB <|> Crucial m4 128 GB SSD
Sammyc51 är inte uppkopplad
2012-04-13, 09:23   #149

Meantek

Medlem

Meanteks avatar

Sammyc51: Det glädjer att höra att du är relativt nöjd med situationen trots alla problem längs vägen. Vi är här för att hjälpa i slutändan.

Tilll er alla: jag har lite mer info om våra nya gamingnotebooks åt er att dela med mig av strax, håll utkik.
2012-04-13, 09:45   #150

Meantek

Medlem

Meanteks avatar

Så, ni som väntar på nyheter kring GT60 och GT70:

Hoppas det stillar en del av er nyfikenhet åtminstone. Det bootar snabbt, må jag säga. Dessutom finns en plats över för en konventionell HDD också.

Senast redigerad av Meantek 2012-04-13 klockan 09:51.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb