Citat:
Ursprungligen inskrivet av
SysGhost
Gällande grafikkort.
Skulle man kunna se så kallade "nakna" grafikkort, där dem levereras utan kylanordning?
Många gånger , när jag monterar ihop en dator, brukar jag välja en tredjepartskylare till grafikkort och processor.
Jag tror att många med mig, gör samma sak. I synnerhet dem som satsar på vattenkylning.
Själv har jag en ganska duktig hög med original-kylare från grafikkort som aldrig använts.
Det skulle vara en Win-win-win situation.
Kundern vinner då dem slipper ett moment med att monteria isär den ursprungliga anordningen, och eventuellt även priset.
Tillverkaren av korten vinner på det då det skulle sparas in material och ge kunderna valmöjligheter.
Miljön vinner på det som inte behöver skrotas/ ligger och skräpar utan att dem ens använts.
Att sälja kort utan kylning är nog inte helt aktuellt, då majoriteten trots allt vill ha en kylare, framförallt har våra kort normalt en kylning som är markant vassare än referensdesign, som vi normalt säljer endast en kortare tid i samband med lansering av en ny krets. Eftersom vi redan gör vad vi kan för att erbjuda tysta och effektiva lösningar, inklusive sälja fåtalet kort med förmonterade vattenblock, tjänar varken vi eller kunderna speciellt mycket på kylarlösa kort, helt enkelt.
Citat:
xfmimd
Jaf har et MSI 970A SLI G46 där funktionen core unlocker fungerar inte :S
finns det någon Bios som löser detta? testade att plocka ner den senaste utan lycka.
Fungerar inte, som i att det fungerar att låsa upp kärnor med ett annat moderkort på den specifika CPU:n, eller att det helt enkelt inte går igång? Ska vidarebefodra det till teknikerna.
Citat:
Arrogant
Tjubba MSI/Meantek!
Jag har ett 870A-G54 som jag lyckats slarva bort backplaten till. Går det att få tag på en ny genom er på något sätt?
Vi har dessvärre lite ont om sådana reservdelar löst, jag skulle råda dig att höra med din återförsäljare i första hand.