Permalänk
Bitfenix

BitFenix Sverige

Hallå Allihopa
Mitt namn är Venhar Bara och jag är representant för BitFenix i Sverige.

Som ni redan kanske vet är vi på BitFenix kända för våra datorprodukter. Det vi har att erbjuda i dagens läge är välpresterande datorchassin, chassitillbehör, kylningslösningar så som fläktar och unika kontollerenheter, men även en hel del modifikationsvaror ur våran Alchemy serie som sätter färg på din tillvaro.
Från och med idag kommer jag att vara aktiv här på Sweclockers forum och därmed svara på frågor angående våra produkter men även ta emot feedback ifrån er. Inga frågor är för dumma och all kritik är välkommen vare sig den är possitivt eller negativt, har ni några idéer eller förslag på någonting angående oss och produkterna i sig så är jag glad att läsa på vad ni har att komma med. Jag kommer att även aggera som eran supporter och är det då något ni har fått problem med så hjälper jag er så gott jag kan tillsammans med vårt BitFenix -team. Vi jobbar ständigt med att förbättra och få fram nya produkter och med er hjälp kan vi lyckas med att få fram det bästa utav BitFenix.

Med Vänliga hälsningar
Venhar Bara
BitFenix Sverige

Besök oss även på vår Officiella hemsida & Svenska Facebooksida

Permalänk
Medlem

Hej och välkomna! :3

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Trevligt att allt fler och fler företag tar kontakt med köparna på detta sättet.
Ni är varmt välkomna till SweClockers, BitFenix & Venhar.

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd

Kan ingenting annat än välkomna er (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Gillar era produkter och erat samarbete här på Sweclockers, välkommen!

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk

Välkomna!

Permalänk
Medlem

Härligt (: !

Permalänk

Var väldigt nära på erat Survivor chassi, riktigt fint! In med dig på en fredagspanel, så kan vi ha chassidiskussioner i 80minuter!
Välkommen!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Välkommen

En ska jag har saknat på eran hemsida är info i millimeter om hur långa grafikkort som får plats i era chassin.
Alltså på eran specs sida till era chassin så ser jag ingen sådan info.
Exempel: http://www.bitfenix.com/global/en/products/chassis/merc-alpha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Välkommen

En ska jag har saknat på eran hemsida är info i millimeter om hur långa grafikkort som får plats i era chassin.
Alltså på eran specs sida till era chassin så ser jag ingen sådan info.
Exempel: http://www.bitfenix.com/global/en/products/chassis/merc-alpha...

Finns under "support".

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Finns under "support".

Ah. Tack.

@Bitfenix: Är kanske inte direkt intuitivt att titta under support för den infon. Så den borde flyttas till "specs" så fler hittar den.
Support är för mig associerat med hanteringen när det uppstår problem med produkten.

Permalänk
Medlem

Kan jag ta kontakt med dig i PM ang. ett ärende som Supporten och Thomas K hanterat lite dåligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

välkomna till forumet!
Tyvärr har jag inget från er än, men gillar skarpt era chassin (dom flesta iallfall:P)
Blir nog Bitfenix nästa gång

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Välkommen.
Passar på att fortsätta tjata, möjlighet att köpa "normala" fötter och lister till Prodigy skulle vara uppskattat.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

älskar initiativ som detta, välkommen med öppna armar!

PS, min prodigy är awesome.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av HerrGoreMann:

Kan jag ta kontakt med dig i PM ang. ett ärende som Supporten och Thomas K hanterat lite dåligt?
Skickades från m.sweclockers.com

Det är bara att skicka mig ett PM

Skrivet av MX510.:

Ah. Tack.

@Bitfenix: Är kanske inte direkt intuitivt att titta under support för den infon. Så den borde flyttas till "specs" så fler hittar den.
Support är för mig associerat med hanteringen när det uppstår problem med produkten.

Skall framföra detta, så vi kan få det ordnat, tydligen så har detta problem endast uppstått vid endast det tillfället.

Skrivet av Dahle86:

Välkommen.
Passar på att fortsätta tjata, möjlighet att köpa "normala" fötter och lister till Prodigy skulle vara uppskattat.

Jag vet faktiskt inte om det blir något sådant som extra tillbehör till Prodigy, skall iaf få fram detta och se vad dem säger.

Skrivet av Fredmannen:

Trevligt att allt fler och fler företag tar kontakt med köparna på detta sättet.
Ni är varmt välkomna till SweClockers, BitFenix & Venhar.

Jag tackar allihopa för era kommentarer !

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga om chassit Prodigy.

Vilka av era fläktar passar i chassit? Tänkt köpa en Spectre 230 mm fram och en Spectre Pro 140 mm bak. Passar dom? Passar alla era spectre och spectre pro i chassit. Är ju logiskt att det gör det men man vet ju aldrig.

Vilka fläktar sitter som orginal, vanlig spectre 120 mm?

Tack för en grymt chassi, speciellt designen är grym.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Jag vill först säga att jag älskar ert Shinobi Xl chassi och jag har bara en fråga angående era Spectre fläktar.

Kommer det någonsin komma ett par Spectre Pro LED PWM?

Jag bara undrar eftersom att jag skulle gärna köpa ett par fläktar med LED samt PWM funktion och även behålla den snygga designen och prestandan som Spectre Pro fläcktarna har.

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av shogun-r:

Har en liten fråga om chassit Prodigy.

Vilka av era fläktar passar i chassit? Tänkt köpa en Spectre 230 mm fram och en Spectre Pro 140 mm bak. Passar dom? Passar alla era spectre och spectre pro i chassit. Är ju logiskt att det gör det men man vet ju aldrig.

Vilka fläktar sitter som orginal, vanlig spectre 120 mm?

Tack för en grymt chassi, speciellt designen är grym.

Ja det gör dem

Detta är kompabilitets listan:
Fläktplatser fram: 2x120mm eller en 230mm fläkt
Fläktplatser toppen: 2x 120mm
Fläktplats bakre: 1x120 eller 1x140mm

Hoppas det var till någon hjälp och tack för er feedback!

Skrivet av SweHam:

Jag vill först säga att jag älskar ert Shinobi Xl chassi och jag har bara en fråga angående era Spectre fläktar.

Kommer det någonsin komma ett par Spectre Pro LED PWM?

Jag bara undrar eftersom att jag skulle gärna köpa ett par fläktar med LED samt PWM funktion och även behålla den snygga designen och prestandan som Spectre Pro fläcktarna har.

Det var skönt att höra.
Detta kan jag inte svara på i dagens läge, men jag iaf ta fram denna idé till vårat team så dem kan kika vidare på detta.

Permalänk

Välkommna till Sweclockers!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem

trevligt med fler leverantörer på swec

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Välkommen!
Var själv sugen på ert Prodigy men då det är väldigt stort för att vara mITX valde jag ett mindre mATX chassi(som faktiskt är mindre).
Största anledningen till detta var att jag ville kunna montera en accelero extreme kylare vilket den inte klarar med några millimeters marginal

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Välkommna hit, hoppas ni trivs här :). Gött att ha er här, funderar på att bygga en m-itx dator i erat Prodigy.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk

När lägger ni upp information och bilder om ghost på eran hemsida. Tycker att det är konstigt att det har kommit upp några unboxings på youtube och ni har inte någon produktsida. Vill även gärna se ett LITET mATX chassi från er

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Välkommen! Alltid trevligt att fler företag ansluter sig till Sweclockers!

Permalänk
Medlem

Välkommen till Sweclockers. Trevligt att ni också finner er väg in här
Har inga av era produkter i nuläget, men när ekonomin tillåter blir det nog ett Shinobi XL.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Hallå Allihopa
Mitt namn är Venhar Bara och jag är representant för BitFenix i Sverige.

Som ni redan kanske vet är vi på BitFenix kända för våra datorprodukter. Det vi har att erbjuda i dagens läge är välpresterande datorchassin, chassitillbehör, kylningslösningar så som fläktar och unika kontollerenheter, men även en hel del modifikationsvaror ur våran Alchemy serie som sätter färg på din tillvaro.
Från och med idag kommer jag att vara aktiv här på Sweclockers forum och därmed svara på frågor angående våra produkter men även ta emot feedback ifrån er. Inga frågor är för dumma och all kritik är välkommen vare sig den är possitivt eller negativt, har ni några idéer eller förslag på någonting angående oss och produkterna i sig så är jag glad att läsa på vad ni har att komma med. Jag kommer att även aggera som eran supporter och är det då något ni har fått problem med så hjälper jag er så gott jag kan tillsammans med vårt BitFenix -team. Vi jobbar ständigt med att förbättra och få fram nya produkter och med er hjälp kan vi lyckas med att få fram det bästa utav BitFenix.

Med Vänliga hälsningar
Venhar Bara
BitFenix Sverige

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/0e3084ff...

Besök oss även på vår Officiella hemsida & Svenska Facebooksida

Hej och välkommna Jag skulle iaf vilja ha ett itx chassi som prodigy

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Är en nöjd kund som har Colossus chassit som ni gjort ^^

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Administrativ avgift

Bara en fråga varför ska de fläktar ni skickade med prodigy chassit vara små 3 pins när de flesta mini itx moderkort bara har 1 3-pin utom cpi_fan?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3