Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Agge_Bitter
Jag har tyvärr 3 ggr fått fyndvaror som ej blivit testade ordentligt. Vilka rutiner har ni gällande era fyndvaror?
Hur testas dessa samt ersättning för bedömt dåligt enhet
Nu har jag ett Silver Power SP-SS850 850W PSU -Demo som efter OS shoutdown ej bryter spänningarna !
Hej!
Dom funktionstestas, men vi gör inget större test av dom. Som du vet har du samma garanti som vanligt på dessa så är det något strul fixar vi det.
Citat:
adfi
Gillar Komplett normalt sett, men jag är så jävla trött på min dator just nu.
Beställde en i delar som jag smidigt satt ihop, men har haft problem med en massa ljud datorn har för sig.
Så jag har skickat in några av delarna flera gånger och fått tillbaka dem utan att något fel hittats.
Först skickade jag in moderkort, minnen, grafikkort = fick tillbaka pengarna för grafikkortet (ett 7970 som rasslade/coilwhine)
Men det var fortfarande något med moderkortet troligtvis. eftersom det fortfarande coilwhinade.
Skickade in Moderkort, nätagg, minnen. (Denna gång så hade jag även upptäckt att några chassi-fanheaders inte fungerade, ville koppla in mina nyinköpta fläktar, men det gick inte. Så använder fortfarande temporära adapter till molex)
Som ni förstår nu så har man redan börjat tröttna lite på att skruva isär exakt hela datorn och sätta ihop med kylning osv.
Får nätagget utbytt, bra! men moderkortet då? Frågade supporten och fick svaret... "De ska ha kollat fan headersena"
Aja, tänker jag. Sätter ihop datorn med nya nätaggregatet. Fungerar fan headersena? nej! Har coilwhinet försvunnit? nej!.
Suck.
Tänkte ta tag i det igen snart(när jag får lite tid), har fortfarande garanti så.
Men det tar på krafterna att behöva bråka hela tiden för att få någon ordning på det här.
Och dessutom så är det inte super kul att behöva skicka iväg sina komponenter som man precis spenderat massa pengar på.
Ett tips som troligtvis minskar belastningen på eran support vore att de som kollar igenom delarna skickar med en lapp där de beskriver kort vad som gjorts/vad de kommit fram till. För det känns lite irriterande när man får tillbaka sakerna utan att veta vad som har gjorts, och sen upptäcker man att det fortfarande är fel i värsta fall.
Hej!
Verkligen tråkigt att du haft strul med din dator, inte alls kul. En testrapport skickas till mailadressen som kontot är registrerad på. Där kan du se vad som är testat och åtgärdat.
Citat:
Gunnel88
Kära Komplett - är det verkligen rimligt att man ska behöva gå utan dator i tre månader för att ni inte kunnat hitta felet, för att sen äntligen få häva köpet och därefter få 200 kr i kompensation, samt 200 kronor för faktiska kostnader? Det känns inte okej. Alls.
Mvh S
Hej!
Det känns absolut inte ok. 3 månader säger du? Gäller det en Komplett PC brukar den vara fixad på mindre än en vecka. Var det kanske en bärbar så skickas ofta dessa till en extern partner för reparation, skulle gissa på att så var fallet i det här läget. Men 3 månader låter ändå väldigt mycket och jag beklagar verkligen det. Förmodligen har vi gjort vad vi kunnat, men det var inte bra nog i det här läget.
Citat:
davitto
Hej komplett
Beställde en i7 3820 demo processor med "påväg in till lagret" som status. Har ni möjlighet att kolla leveransdatum? Ordernr: 18976045
Hej!
"På väg till lagret" betyder att produkten ligger på någon av våra servicecenter i Sverige, Norge eller Danmark. Den skickas sen till Norge för att gå in på lagret och sen skickas den ut till dig. Det kan ta några dagar innan den kommer in på lager.