Hej!
Jag blev lite bestört och undrar hur ni kan ha ett pålägg på flera hundra procent på
HDMI 1.4 Kabel M/M 15m guldkontakter som därför i dagsläget kostar 399:- (exkl. moms) hos er? Ert pålägg är minst över 300%, men sannolikt mycket högre än så. Tycker ni att det är rimligt med en marginal på över 75% för en vanlig kabel? Och vad ligger marginalen på, mer exakt? Det ser dessutom ut att röra sig om en märkeslös "budget"-HDMI-kabel av okänt ursprung och kvalitet.
Vidare undrar jag vad ni menar när ni skriver att den är "1,4 certifierad HDMI-kabel med guld kontakter, 15m"?
HDMI 1.4-kablar finns inte och har mig veterligen aldrig funnits, enligt HDMI Organization (
HDMI.org). Vad betyder det då att kabeln t.o.m. ska vara "1,4 certifierad"? Vem har certifierat den enligt vems och vilken standard?
De officiella HDMI-certifieringar som faktiskt finns är
a) HDMI Standard (Category 1, certifierad för 74,25 MHz och klarar 1080i60 och 720p60 i 8-bit per färg)
b) HDMI High Speed (Category 2, certifierad för 340 MHz och klarar med lätthet 1080p60 i 16-bit per färg (Deep Color) och även 4k (2160p30))
Fullständiga specifikationer: