Produkter kopplade till tråden
Produkt (1 st) Bästa pris Betyg
Logitech G500s (Möss & Pekdon) 571:- 5.5
Relaterade trådar
Trådtitel (0 st) Svar

Verktyg Visningsval
2012-02-24, 09:47   #2671

ygd3n

Medlem

ygd3ns avatar

Plats: Västerbotten

Registrerad: sep 2009

Tänkte passa på att fråga om fraktkostnaden för att beställa en tv? Är den högre eller är det samma gamla fraktkostnad?

Skickades från m.sweclockers.com
2012-02-24, 10:04   #2672

Komplett

Komplett.se

Kompletts avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: maj 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ygd3n Visa inlägg
Tänkte passa på att fråga om fraktkostnaden för att beställa en tv? Är den högre eller är det samma gamla fraktkostnad?

Hej!

Priset för att skicka hem en TV är 249 kr upp till 20 kg och 299 kr om den är tyngre. För dom flesta har det blivit betydligt billigare än innan.

/Mikael
2012-02-24, 15:58   #2673

ygd3n

Medlem

ygd3ns avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Komplett Visa inlägg
Hej!

Priset för att skicka hem en TV är 249 kr upp till 20 kg och 299 kr om den är tyngre. För dom flesta har det blivit betydligt billigare än innan.

/Mikael
Tv:n jag funderar på väger under 20 ( ca 15kg )

Hur är frakten då ?
2012-02-24, 15:59   #2674

Komplett

Komplett.se

Kompletts avatar

Citat:
Tv:n jag funderar på väger under 20 ( ca 15kg )

Hur är frakten då ?
Då blir det 249 kr.

/Mikael
2012-02-24, 16:07   #2675

ygd3n

Medlem

ygd3ns avatar

Citat:
Då blir det 249 kr.

/Mikael
"Priset för att skicka hem en TV är 249 kr upp till 20 kg"

Ibland är man bra korkad som inte läser noga -.-, aja, tack då vet jag!
2012-02-24, 16:13   #2676

Riddaren54

Medlem

Riddaren54s avatar

Plats: vagnhärad

Registrerad: jan 2011

Svara på mail?

Tjena!

Är det normalt att det skall ta ca en vecka att få svar från er? Detta gäller då mail, eftersom er kundservice inte kan svara på mina frågor. Personligen tycker jag att det är lång tid. Speciellt eftersom jag ringde 2 ggr till er support och undrade över statusen, dock utan att de kunde ge något svar. Och när jag fick svar på det första mailet glömde ni att svara på mina frågor. Så då tänkte jag att jag testar att skriva här så kanske det går snabbare.
Riddaren54 är inte uppkopplad
2012-02-24, 17:04   #2677

Komplett

Komplett.se

Kompletts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Riddaren54 Visa inlägg
Tjena!

Är det normalt att det skall ta ca en vecka att få svar från er? Detta gäller då mail, eftersom er kundservice inte kan svara på mina frågor. Personligen tycker jag att det är lång tid. Speciellt eftersom jag ringde 2 ggr till er support och undrade över statusen, dock utan att de kunde ge något svar. Och när jag fick svar på det första mailet glömde ni att svara på mina frågor. Så då tänkte jag att jag testar att skriva här så kanske det går snabbare.
Hej,

Normalt ska det inte ta så lång tid att få svar per mejl från oss utan betydligt snabbare. Vi ber om ursäkt om du fått vänta så länge på svar. Utan att känna till ditt ärende är det svårt att veta varför det dragit ut på tiden. Skriv gärna ditt ärendenummer här alternativt skicka det i ett PM så undersöker vi detta vidare.

Vänligen

/Mikael
2012-02-24, 23:09   #2678

Riddaren54

Medlem

Riddaren54s avatar

Plats: vagnhärad

Registrerad: jan 2011

svar på mitt mail...

(Case #2926987) Retur 552412.‏ där är lite nr.... har skickat Pm med.
Riddaren54 är inte uppkopplad
2012-02-26, 11:07   #2679

frallzon

Medlem

Plats: L

Registrerad: mar 2010

Citat:
Jag kan inte lova något, men om kortet är oöppnat ser jag ingen anledning till att vi inte kan ta det tillbaka. Nu har du ju valt att få ett nytt kort istället för pengar, men lite flexibilitet från vår sida borde ju finnas. Det är nog bra om du bestämmer dig hur du vill göra så vi inte håller på att skicka kort fram och tillbaka.

/Mikael
Blev pengarna tillbaka utan att ha rört paketet istället. Återstår att se hur lång tid det kommer att ta. Får ju hoppas på att det inte blir som skräckstorys här. Dvs aldrig..

Förresten. Vad är anledningen till att ni bara vill ge 2200kr i refund (dvs "dagens värde" enligt er) men säljer samma kort (5870 1GB) som demoprodukt för 2625kr?

Det som kommer att hända med mitt inskickade kort är ju att ni själva skickar in kortet till XFX som reparerar det. Slutligen får ni tillbaka kortet och låter det säljas som demoprodukt. Inte för 2200kr som ni sa att dagens värde låg på, utan för hela 425kr mer.. 2625kr! Dvs det riktiga dagsvärdet - uppenbarligen.

Hur tänker Komplett i denna situation? Varför anser ni att jag inte är berättigad denna summa? Dagsvärdet ligger ju tydligen lite högre upp för er. Kan ju bero på att det är "Vapor-X" fast det tror jag inte..

Samt...
Ställde lite neutrala frågor till Inet där jag inte nämnde Komplett. Utan istället påstod att jag köpt kortet hos just Inet för ca 2 år sedan och ville skicka in det för reperation. Precis som i mitt Komplett-case.

Deras svar på frågan "Vilket ersättningskort får jag?" var "Standard för ett 5870 är 6970 2GB i ersättning" = ~3000kr.

Medans ni endast vill ge ett 6950 1GB (~2200kr) i ersättning för ett kort som köptes för 3700kr. För ett kort som Inet erbjuder hela 800kr mer för.

Hur kan ert värde på kortet skilja runt 800 spänn i jämförelse med Inet? Ytterst tveksamt att ett företag självmant väljer att gå i förlust för att göra kunden övernöjd.

Om du inte har ansvar för den delen som tar hand om siffror m.m och inte kan svara på denna fråga.. Fråga runt på jobbet vettja. Måste ju finnas en bra förklaring och ett intressant svar på detta som säkert fler än jag vill veta.

Tack på förhand.
F

Senast redigerad av frallzon 2012-02-26 klockan 11:17.
frallzon är inte uppkopplad
2012-02-26, 19:30   #2680

ygd3n

Medlem

ygd3ns avatar

Hej igen, frågade här om dagen om frakten på en TV kostar, men nu har jag ytterligare en fråga jag hoppas att få svar på, och även någon annan kan hjälpa mig med också!

Funderar på denna TV

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649364

Står något i stil med "Rörelseförbättringsteknik Clear Motion Index 200", är det Hz på TV:n eller något helt annat ? Skulle vilja kunna streama film via HDMI och spela xbox/PS3 utan fördröjningar eller släpningar.

Vad betyder detta ? Hjälp en okunnig kille bli aningen smartare
2012-02-26, 20:49   #2681

FireFox

Medlem

FireFoxs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2004

Citat:
Hej igen, frågade här om dagen om frakten på en TV kostar, men nu har jag ytterligare en fråga jag hoppas att få svar på, och även någon annan kan hjälpa mig med också!

Funderar på denna TV

Står något i stil med "Rörelseförbättringsteknik Clear Motion Index 200", är det Hz på TV:n eller något helt annat ? Skulle vilja kunna streama film via HDMI och spela xbox/PS3 utan fördröjningar eller släpningar.

Som jag förstått det så betyder det att bilden smetas ut något för att se mindre ryckig ut vid hastiga rörelser.
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: Be quiet! Dark Power Pro 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Kingston HyperX 120 GB | RAM: G.Skill 2x4096MB CL9 1600Mhz Ripjaws | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Skärm: Dell U2410 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Philips SHP8900
|| Citera för svar! ||
FireFox är inte uppkopplad
2012-02-26, 23:44   #2682

ygd3n

Medlem

ygd3ns avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FireFox Visa inlägg
Som jag förstått det så betyder det att bilden smetas ut något för att se mindre ryckig ut vid hastiga rörelser.
Hur är det vid spelande ? Kommer det ändå vara släpningar och fördröjningar ?
2012-02-27, 00:37   #2683

FireFox

Medlem

FireFoxs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2004

Citat:
Hur är det vid spelande ? Kommer det ändå vara släpningar och fördröjningar ?
Det har jag faktiskt ingen aning om, det överlåter jag till andra mer kunniga att besvara.
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: Be quiet! Dark Power Pro 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Kingston HyperX 120 GB | RAM: G.Skill 2x4096MB CL9 1600Mhz Ripjaws | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Skärm: Dell U2410 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Philips SHP8900
|| Citera för svar! ||
FireFox är inte uppkopplad
2012-02-27, 02:29   #2684

grizzly666

Medlem

grizzly666s avatar

Plats: Fjugesta

Registrerad: aug 2005

Citat:

Det är en bildförstörande "reklam gimmick som dumma kunder går på"
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."
grizzly666 är inte uppkopplad
2012-02-27, 07:34   #2685

ygd3n

Medlem

ygd3ns avatar

Okej, men om ni vet en TV som ligger runt ~5k med Full-HD och funkar att spela någorlunda på så skriv gärna, finns ju en hel uppsjö av tv-apparater och vad man än kollar upp är det alltid något som står som tycks vara för bra för att vara sant men så är det inte..

Så släng gärna in ett tips!
2012-02-27, 08:22   #2686

Komplett

Komplett.se

Kompletts avatar

Citat:

Funderar på denna TV

Hej!

Precis som dom andra skrev så är det en bildförbättringsteknik. Jag hittade inte den exakta uppdateringsfrekvensen i våra specifikationer eller på LGs hemsida, men på Prisjakt stod det 50 Hz så vi kan nog förmoda att det stämmer.

/Mikael
2012-02-27, 08:30   #2687

Komplett

Komplett.se

Kompletts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av frallzon Visa inlägg
Blev pengarna tillbaka utan att ha rört paketet istället. Återstår att se hur lång tid det kommer att ta. Får ju hoppas på att det inte blir som skräckstorys här. Dvs aldrig..

Förresten. Vad är anledningen till att ni bara vill ge 2200kr i refund (dvs "dagens värde" enligt er) men säljer samma kort (5870 1GB) som demoprodukt för 2625kr?

Det som kommer att hända med mitt inskickade kort är ju att ni själva skickar in kortet till XFX som reparerar det. Slutligen får ni tillbaka kortet och låter det säljas som demoprodukt. Inte för 2200kr som ni sa att dagens värde låg på, utan för hela 425kr mer.. 2625kr! Dvs det riktiga dagsvärdet - uppenbarligen.

Hur tänker Komplett i denna situation? Varför anser ni att jag inte är berättigad denna summa? Dagsvärdet ligger ju tydligen lite högre upp för er. Kan ju bero på att det är "Vapor-X" fast det tror jag inte..

Samt...
Ställde lite neutrala frågor till Inet där jag inte nämnde Komplett. Utan istället påstod att jag köpt kortet hos just Inet för ca 2 år sedan och ville skicka in det för reperation. Precis som i mitt Komplett-case.

Deras svar på frågan "Vilket ersättningskort får jag?" var "Standard för ett 5870 är 6970 2GB i ersättning" = ~3000kr.

Medans ni endast vill ge ett 6950 1GB (~2200kr) i ersättning för ett kort som köptes för 3700kr. För ett kort som Inet erbjuder hela 800kr mer för.

Hur kan ert värde på kortet skilja runt 800 spänn i jämförelse med Inet? Ytterst tveksamt att ett företag självmant väljer att gå i förlust för att göra kunden övernöjd.

Om du inte har ansvar för den delen som tar hand om siffror m.m och inte kan svara på denna fråga.. Fråga runt på jobbet vettja. Måste ju finnas en bra förklaring och ett intressant svar på detta som säkert fler än jag vill veta.

Tack på förhand.
F
Hej!

Priset på demoprodukter sätts med en procentuell rabatt i förhållande det ursprungspriset när varan egentligen såldes och har ingenting med ersättningsvaror att göra. Det är helt olika saker och det går inte att jämföra på det viset. Du har varit i kontakt med vår kundtjänstchef och han har gett dig en bra förklaring till varför vi anser att ett 6950 är en rimlig ersättningsprodukt.

Har du fler frågor kan du kontakta oss vi PM eller till kundtjänst.

/Mikael
2012-02-27, 09:15   #2688

ygd3n

Medlem

ygd3ns avatar

Citat:
Hej!

Precis som dom andra skrev så är det en bildförbättringsteknik. Jag hittade inte den exakta uppdateringsfrekvensen i våra specifikationer eller på LGs hemsida, men på Prisjakt stod det 50 Hz så vi kan nog förmoda att det stämmer.

/Mikael
Okej! Men skulle du personligen kunna tipsa om en TV, full-hd gärna runt 100Hz, som funkar bra att spela, se film och ha kopplat dator till och kostar ca ~5000kr från erat lager ?
2012-02-27, 09:53   #2689

Komplett

Komplett.se

Kompletts avatar

Citat:
Okej! Men skulle du personligen kunna tipsa om en TV, full-hd gärna runt 100Hz, som funkar bra att spela, se film och ha kopplat dator till och kostar ca ~5000kr från erat lager ?
Jag hade nog kikat på en LCD-TV i så fall. Jag har gjort en filtering åt dig här: http://www.komplett.se/k/kl.aspx?mfr....A00959.K99075.

Kanske är denna bra för dina ändamål? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=743881

/Mikael
2012-02-27, 11:46   #2690

ygd3n

Medlem

ygd3ns avatar

Citat:
Jag hade nog kikat på en LCD-TV i så fall. Jag har gjort en filtering åt dig här: http://www.komplett.se/k/kl.aspx?mfr....A00959.K99075.

Kanske är denna bra för dina ändamål? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=743881

/Mikael
Har kikat lite på Philips 47" LCD-TV 47PFL4606H och den verkar ju helt okej

Hur länge har ni den på extrapris ? Hade tänkt beställa den under helgen i sånna fall..

Senast redigerad av ygd3n 2012-02-27 klockan 21:31.
2012-02-28, 08:44   #2691

Komplett

Komplett.se

Kompletts avatar

Citat:
Har kikat lite på Philips 47" LCD-TV 47PFL4606H och den verkar ju helt okej

Hur länge har ni den på extrapris ? Hade tänkt beställa den under helgen i sånna fall..
Den skall vara kvar till det priset till helgen, men försök hålla kolla på lagersaldot så den inte tar slut

/Mikael
2012-02-28, 11:14   #2692

ygd3n

Medlem

ygd3ns avatar

Citat:
Den skall vara kvar till det priset till helgen, men försök hålla kolla på lagersaldot så den inte tar slut

/Mikael
Okej, Men hojta till annars om det är få kvar så man kan beställa tidigare annars

2012-02-28, 14:46   #2693

etermos

Medlem

etermoss avatar

Registrerad: dec 2002

Citat:
Okej, Men hojta till annars om det är få kvar så man kan beställa tidigare annars

ehumm
kan man inte beställa redan nu och fortfarande hämta den nästa vecka...
tänkte bara så slipper på gå miste om den utifall den skulle ta slut
[Larkooler Extreme performance G1/4]
etermos är inte uppkopplad
2012-02-28, 14:47   #2694

Komplett

Komplett.se

Kompletts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av etermos Visa inlägg
ehumm
kan man inte beställa redan nu och fortfarande hämta den nästa vecka...
tänkte bara så slipper på gå miste om den utifall den skulle ta slut
Det skall gå bra. Produkterna ligger kvar i 14 dagar om du väljer att hämta den på en Pick up Point.
2012-02-28, 15:22   #2695

ygd3n

Medlem

ygd3ns avatar

Tänkte mer på faktura

2012-02-29, 15:18   #2696

1Z3C0LD

Medlem

1Z3C0LDs avatar

Plats: Frövi

Registrerad: feb 2011

En snabb fråga, angående erat "skottårsrea", om jag hittar något kl 16:00 som jag vill ha och lägger den i min varukorg måste jag då göra 2 beställningar om jag hittar något senare vid kanske 18:00 ? eller får man priset som är när man lägger det i varukorgen ?

MVH
Rickard
Chassi: NZXT Phantom med 3st 200mms fläktar, 3st 120mm fläktar. Mobo: Asrock extreme3 x58 . Processor: Intel core I7 950@4,1 som hålls kall med Antec kühler 620. Ram: 6gb Corsair. Grafikkort: XFX Radeon HD 7970. Hdd: 60gb ssd & 1tb lagring.
1Z3C0LD är inte uppkopplad
2012-02-29, 18:07   #2697

Myrmeldjyr

Medlem

Myrmeldjyrs avatar

Plats: Skövde

Registrerad: mar 2011

Sinnessjukt bra REA!!
2012-02-29, 19:01   #2698

Lehto

Medlem

Plats: Avesta

Registrerad: mar 2006

RIKTIGT nice rea! Slog till på en crucial M4 128GB för 1199:-! Tack å bock
2012-02-29, 19:10   #2699

Marxor

Medlem

Marxors avatar

Plats: Borlänge

Registrerad: mar 2007

Hade inte UX31E varit rosa skulle jag slagit till.
Intel Core i7-3930k @ 4,4Ghz, 1,345v | ASUS P9X79 PRO | 2x ASUS Geforce GTX 780 DC2 @ 1215MHz/6500MHz | Corsair Dominator Platinum 2133MHz 16GB | Corsair AX1200 | Intel 520 240GB | Windows 8.1 x64 Pro | 3DMark 2013 Fire Strike 17394 - Fire Strike Extreme 9245
Marxor är inte uppkopplad
2012-02-29, 19:17   #2700

Komplett

Komplett.se

Kompletts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 1Z3C0LD Visa inlägg
En snabb fråga, angående erat "skottårsrea", om jag hittar något kl 16:00 som jag vill ha och lägger den i min varukorg måste jag då göra 2 beställningar om jag hittar något senare vid kanske 18:00 ? eller får man priset som är när man lägger det i varukorgen ?

MVH
Rickard
Hej,
Priset sparas i kundvagnen i din session i cirka 45 minuter men det är ingenting vi rekommenderar eftersom produkten kan ta slut och du riskerar att missa erbjudandet.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Myrmeldjyr Visa inlägg
Sinnessjukt bra REA!!
Kul att du gillar vår rea!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lehto Visa inlägg
RIKTIGT nice rea! Slog till på en crucial M4 128GB för 1199:-! Tack å bock
Härligt att du hittade något som passade dig! Håll utkik resten av kvällen... fler vassa erbjudanden kommer.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Marxor Visa inlägg
Hade inte UX31E varit rosa skulle jag slagit till.
Synd att du inte gillar färgen på UX31E - hoppas att du hittar något annat erbjudande under kvällen som passar dig.

Vänligen

/Mikael

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb