Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Komplett
Jag kan inte lova något, men om kortet är oöppnat ser jag ingen anledning till att vi inte kan ta det tillbaka. Nu har du ju valt att få ett nytt kort istället för pengar, men lite flexibilitet från vår sida borde ju finnas. Det är nog bra om du bestämmer dig hur du vill göra så vi inte håller på att skicka kort fram och tillbaka.
/Mikael
Blev pengarna tillbaka utan att ha rört paketet istället. Återstår att se hur lång tid det kommer att ta. Får ju hoppas på att det inte blir som skräckstorys här. Dvs aldrig..
Förresten. Vad är anledningen till att ni bara vill ge 2200kr i refund (dvs "dagens värde" enligt er) men säljer samma kort (5870 1GB) som
demoprodukt för
2625kr?
Det som kommer att hända med mitt inskickade kort är ju att ni själva skickar in kortet till XFX som reparerar det. Slutligen får ni tillbaka kortet och låter det säljas som demoprodukt. Inte för 2200kr som ni sa att dagens värde låg på, utan för hela 425kr mer..
2625kr! Dvs det riktiga dagsvärdet - uppenbarligen.
Hur tänker Komplett i denna situation? Varför anser ni att jag inte är berättigad denna summa? Dagsvärdet ligger ju tydligen lite högre upp för er. Kan ju bero på att det är "Vapor-X" fast det tror jag inte..
Samt...
Ställde lite neutrala frågor till Inet där jag inte nämnde Komplett. Utan istället påstod att jag köpt kortet hos just Inet för ca 2 år sedan och ville skicka in det för reperation. Precis som i mitt Komplett-case.
Deras svar på frågan "
Vilket ersättningskort får jag?" var "
Standard för ett 5870 är 6970 2GB i ersättning" = ~3000kr.
Medans ni endast vill ge ett 6950 1GB (~2200kr) i ersättning för ett kort som köptes för 3700kr. För ett kort som Inet erbjuder hela
800kr mer för.
Hur kan ert värde på kortet skilja runt 800 spänn i jämförelse med Inet? Ytterst tveksamt att ett företag självmant väljer att gå i förlust för att göra kunden övernöjd.
Om du inte har ansvar för den delen som tar hand om siffror m.m och inte kan svara på denna fråga.. Fråga runt på jobbet vettja. Måste ju finnas en bra förklaring och ett intressant svar på detta som säkert fler än jag vill veta.
Tack på förhand.
F