Permalänk

Misco

Hej på er!

Det är nu även dags för oss på Misco att ta steget in på Sweclockers forum, vi väljer att starta upp en tråd här på Sweclockers där ni har möjligheter att komma med tankar och åsikter på saker som ni tycker att vi på Misco kan förändra eller förnya. Vi försöker ständigt komma med nya förändringar på vår shop, men även nya leverantörer för att kunna erbjuda det marknaden efterfrågar.

Är det något som just du saknar?

Det finns inga konstiga frågor utan bara svåra svar, vi på Misco kommer att försöka svara på alla frågor vi får inom rimlig tid.

Här följer lite allmän information för att underlätta just för dig som kund ifall det skulle vara några problem med den vara du har beställt, självklart går det även bra att kontakta oss via mail på kundservice@misco.se eller ringa till oss på 020-78 78 78.

Garanti, support och returer:

Telefonnummer till våra leverantörers supportavdelningar
Läs mer om vår pixepolicy här
Här kan du göra en returförfrågan till oss

Köpvillkor:

Företag
Privatkunder

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Medlem

De tillfällen jag haft kontakt med er har det gått riktigt bra, har dock aldrig varit med om ett reklamationsärende vilket ni fått lite kritik för på prisjakt/pricerunner. Men det är väl enbart personen som känner sig besviken och lägger negativt oavsett vems fel det är.

Jag beställde ett antec 900 och fick det ett par dagar efter, billigt och bra.

Permalänk
Medlem

Hej Erik!

Det var så att jag beställde en Seagate momentus 7200.4 av er i förrgår. Kanonbra leveranstid och så, fick den igår och har installerat den i min macbook pro 15". Allt går bra och lägger över mina grejer från time machine.
Gör en reboot för att det krävs vid program- och firmwareuppdatering. Efter detta så dör hårddisken. Har testat allt, varit kontakt med Apple support och en lokal Apple-butik. De säger båda samma sak. Tänkte att jag får åka in till stan och köpa den dyrare än hos er eftersom jag måste ha en fungerande dator väldigt snart, och sedan ringa till er för att reklamera/få pengarna tillbaka. P

ersonen jag pratar med agerar nonchalant, har extremt låg teknisk kunskap då hon påstår att den inte fungerar till Mac utan "står i våra papper att de endast fungerar med Vista" något i den stilen sa hon. Förklarar hur min situation är och att en hårddisk måste hålla längre än några timmar. Hon säger sedan att jag måste skicka in hårddisken till er och sedan vidare till seagate.
Hela processen skulle ta 3 veckor! Problemet var att jag inte kunde få pengar tillbaka eftersom jag använt produkten, men hur i hela friden ska jag kunna veta om hårddisken fungerar utan att ha haft den igång? Hade jag beställt från webhallen, som jag alltid annars gjort, hade de inte ens varit ett problem.
Har alltid gått bra att få pengar tillbaka, även om produkten var flera månader gammal. Är det produktionsfel så är det, jag som konsument har agerat precis som man ska enligt både Apple support och personalen inne på Apple premium reseller-butiken.

Första gången jag beställer ifrån er, har läst mycket positivt och tyckte ni hade bra priser. Men ni måste kunna förstå kunden bättre än bara att sitta och läsa innantill. Mycket besviken på bemötandet och kommer hellre lägga lite extra pengar istället för att bli bemött såhär.

Permalänk
Medlem

dör den inom några timmar så har du rätt att byta tillen ny direkt inom 7 dagar eller nåt, att du ska vänta 3 veckor är ju trams.. gå inte med pådet.

Permalänk
Medlem

Bra att ni hoppat på detta forum, tycker att alla vinner alla det..

om ni är smart så läser ni också (om ni orkar) egenom dustins och gamla db trådarna så kan ni ta saker (händelser) som kan komma upp och så får ni förbereda er på massa frågor och folk som "tror" sig veta eller helt enkelt VET mer än eran support/tekniker (kanske du?)

Har beställt 2ggr från er och varit nöjd båda gångerna,, inte heller haft nåt returärende hos er, dock hos både komplett, Alina och db och det har funkat bra,

Bara ni är ödmjuka och lyssnar på vad som hänt och sätter er in i Våran situation istället för att gå till 100% efter paragrafer och era policys,, ni kan säkert räkna ut att det kommer löna sig i längden att köra på den linjen, speciellt här, en negativ bemötelse och det kan bli ödesdigert för er... men sköter ni er osv så kommer som sagt ALLA att vinna på det och ni tillåmed kan ta marknadsandelar bara pga dig = löneökning =)=) och = billigare priser till oss hehe

Lycka till

/Erik

ps ett tips är ju att ge alla på Sweclockers en liten Rabatt på ssd diskar när de billiga släpps så kommer det garanterat att dimpa ner några hundra beställningar =D..

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> G-Skill TridentZ NEO 16GB 3600mhz cl16 <> Asus RTX 2070 Super Dual OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

Håller med föregående talare till hundra procent angående allting, fixar ni rabatt till swec och fixar grym support så kommer Inet få konkurrens också : D

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Ja absolut, håller med till 100%.
Om Misco erbjuder Sweclockers medlemmar en rimlig rabatt eller något likvärdigt så tror jag att fler från Sweclockers kommer att beställa ifrån er. Servicen hos inet och komplett och misco är vad jag har upplevt likvärdig - så när jag beställer en datorkomponent så beställer jag den antingen från inet,komplett eller misco, där priset då är som billigast på just den datorkomponenten jag är ute efter.

Jag väljer i de flesta fallen inet, eftersom de erbjuder fri frakt för Sweclockers medlemmar vilket uppskattas av många här.

Det jag tror är att om ni på misco sänker priserna för oss på Sweclockers så kommer det att dyka in extra många beställningar.

Ytterligare ett tips: Titta på köprådkategorin här på forumet, där rekommenderas ofta likadana paket till medlemmarna. Titta till om ni marknadsför de delarna som rekommenderas, och om ni erbjuder delarna till ett lägre pris. Tror att många på sistone beställt Amd Phenom II 940 BE och två ATI HD4890 kort eftersom det är grym spelprestanda och för att det är likvärdigt många dyrare datorpaket.

Försök att alltid ha kunden i fokus. Det är inte särskilt lockande att läsa det Yacob skrivit om er, alla företag har brister så det är ni inte direkt ensamma om. Men det som jag tycker gör att ett företag sticker ut i mängden är när företaget ställer kunden i centrum, och får kunden att känna sig som en KUND(inte bara genom att fjäska och leka vänlig för pengarnas skull, utan att verkligen lägga ned tid och ork på varje kund som anstränger sig och kämpar för sin defekta vara.

Permalänk
Medlem

Enligt mig är sidan så svår att navigera att jag väljer bort Misco helt när jag letar efter produkter. Det är helt enkelt inte värt engagemanget.

En tydligare, mer lättanvänd list över de produkter i kategorin man är inne på hade krävts. Som tidigare nämnts så hade ju någon form av sweclockers-rabatt varit värt besväret att navigera runt på sidan.

Lycka till!
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Finns det nån kampanjkod man kan nyttja från er nu? Ska kanske beställa mobo från er

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Däremot är det ju lite meningslöst att man startar denna tråd om man sen inte bemödar sig med att bemöta kritiken eller svara på frågor :/ Då har nog tråden snarare än negativ inverkan.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Däremot är det ju lite meningslöst att man startar denna tråd om man sen inte bemödar sig med att bemöta kritiken eller svara på frågor :/ Då har nog tråden snarare än negativ inverkan.

Tänkt precis säga samma sak.

Permalänk
Medlem

Köpre en prolle hos er, fick den snabbt och billigt, tummen upp, har dock inte behöva kontakta er, så där har jag inget att komma med,

välkommen till sweclockers.

Fixa lite swerabatt nu som påpekas i denna tråd. Tror Ni vinner väldigt mycket mer än vad det kostar för er.

Jag handlar då prylar varje måndag, Just nu är det en annan butik som har mig som kund med det kan ju vända

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
misco.se

Hej alla!

Tack för de seriösa svar som inkommit i detta forum. Då vi precis haft semester så har vi varit lite dåliga på att besvara frågorna här. Detta skall dock ändras nu när vi är tillbaka på jobbet med entusiasm (och eventuellt klen solbränna).

När det gäller den efterfrågade rabattkoden så kan vi faktiskt ge ett positivt svar på denna fråga nu. Använd specialkoden nedan och följ instruktionerna så blir ni med i vårt VIP-system. Här kan rabatterna öka och minska på olika områden beroende på vad som är vårt fokus för tillfället. Vi får se vad som blir fokuset i höst..

Koden: sweclockers161944
Aktivera koden här: www.misco.se/personalrabatt

(obs - Denna kod fungerar EJ på företagskonton.)

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk

Trevligt! Tack för det

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Hejsan jag har handlat o även varit i kontakt med dig via mail, och jag anser att eran service är Mer en bara bra.

10/10 från mig

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Hej Misco!

Jag hade gärna velat ha möjligheten att se hur mycket man har i rabatt INNAN köpet är genomfört. Gjorde en kundvagn innan men det framgår inte någonstans vad man kom upp i för rabatt. Svårt att göra en prisjämförelse då!

MVH

Permalänk
misco.se

Hej igen.

Om du har en aktiv kod på ditt inlogg och sedan går in på en artikel (alltså inne på artikelns presentationssida och inte i en listning) så kan du genom att föra musen över priset se ordinarie pris i en "on-mouse-over popup". Funktionen fungerar dock inte för en hel varukorg idag. Och bara så du vet - Vissa artiklar har redan så lågt pris att rabatten blir väldigt liten eller helt enkelt noll. Då syns inget tidigare pris. Men oftast bör du alltså kunna se vad din rabatt är.

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

Har bara positivt att säga om Misco.
Dock kunde er hemsida vara lite roligare och mindre "grötig"speciellt när man kollar i rea listan.men det är inget som påverkar mina inköp hos er=)

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misco.se
Hej igen.

Om du har en aktiv kod på ditt inlogg och sedan går in på en artikel (alltså inne på artikelns presentationssida och inte i en listning) så kan du genom att föra musen över priset se ordinarie pris i en "on-mouse-over popup". Funktionen fungerar dock inte för en hel varukorg idag. Och bara så du vet - Vissa artiklar har redan så lågt pris att rabatten blir väldigt liten eller helt enkelt noll. Då syns inget tidigare pris. Men oftast bör du alltså kunna se vad din rabatt är.

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Tack så mycket! Trevlig funktion. Hade dock önskat den i listning också. Men men, nu vet jag hur jag kan se rabatten i alla fall!

MVH

Permalänk
Medlem

Håller med föregående inlägg!
Jag tycker om att handla från er, både att ni har bra priser och sen underlättar det ju att man kan besöka eran butik!

Fråga: Kan jag utnyttja rabbaten även om jag går in i butiken och handlar?

Visa signatur

P182|Phenom2 955BE@3.8Ghz|Asus CrosshairIII|Noctua NH C12P|OCZ 2x2Gb 1600Mhz DDR3|4890 VaporX|1Tb,500Mb,340Mb Hdd|BeQuiet Dark Power Pro 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoozy
Håller med föregående inlägg!
Jag tycker om att handla från er, både att ni har bra priser och sen underlättar det ju att man kan besöka eran butik!

Fråga: Kan jag utnyttja rabbaten även om jag går in i butiken och handlar?

Hehe, rabatten skall det ju vara!!

Visa signatur

P182|Phenom2 955BE@3.8Ghz|Asus CrosshairIII|Noctua NH C12P|OCZ 2x2Gb 1600Mhz DDR3|4890 VaporX|1Tb,500Mb,340Mb Hdd|BeQuiet Dark Power Pro 850W

Permalänk
misco.se

Tyvärr är det så att ni INTE kan använda rabatten i vår "fysiska" butik eller via vår telefonförsäljning. Rabatten gäller endast på webshoppen. Dock finns det inget som hindrar att ni handlar på webbshoppen och sedan väljer att hämta ut din order i butiken.

Och innan ni frågar - orsaken till detta är att ni särbehandlas av webbshoppen via koden som ni aktiverat. Denna "särbehandling" är svår (omöjlig idag) att återskapa i våra normala kassasystem i butik eller via vår kundtjänsts orderläggningssystem. Det finns helt enkelt för många regler i systemen som styr vilken rabatt som ni skall ha..

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk

Detta med rabatten lät väldigt bra

Det tror jag ni kommer vinna många kunder på.
Tycker även det är bra att ni ger rabatt till oss studerande genom csn-kortet.

Har inte handlat något från er än men det kommer antagligen när lönen från sommarjobbet trillar in.

Mvh Robin

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk

Men ni har ju inte Crucial M225. Släng in den i sortimentet med en 40-50kr rabatt. Då kommer en massa SweC-användare köpa av er i alla fall!

Permalänk
Medlem

Har lagt in en ny i5 setup med chassi, mycket bra priser, men ack så dåligt att ni inte kör med postförskott. Ni ahr ju fakturera mig, men det går inte pga när man var yngre så bråkade jag lite med CSN och nu kan jag inte ta det. Man vill ju se till att paketen ligger på posten när lönen kommer. Vänta med beställningar nej tack

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Måste här ge beröm för er goda kundservice som vänligt svarade på mina frågor. Det resulterade i ett köp och jag häpnade över den effektivt som min order fick utstå :). Två dagar efter beställning så var paket vid min dörr. Det jag gillade mest var att jag hela tiden hade en koll på vart min beställning låg via er hemsida. Forsätt med sånt

Och sen hoppas jag att ni hoppar på idén om att ge sweclockers pryltokiga medlemmar en rabatt på de ankommande SSD diskarna (från ett stort företag). Misstänker att det kommer ske en vis ändring i försäljningen och det i sin tur kommer leda till fler nya kunder.

edit: dock skulle jag vilja se en ändring av menyerna på hemsidan. de står ej i bokstavsordning och sånt gör mig väldigt förvirrad.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Hej astrob0y,

Vi håller på att ständigt förbättra hemsidan efter förslag vi får in från kunder, jag skall föra dina önskemål vidare så skall vi se om vi kan få till en ändring så fort som möjligt.

Den största förändringen som har skett under komponenter denna veckan är att vi har börjat relatera tillbehör under respektive produkt för att underlätta för kunden att hitta rätt produkter.

Jag får även passa på att önska alla användare på Sweclockers en trevlig helg!

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Medlem

Bra service Paketet kom snabbt, enda problemet var att posten fått fel info om vikt, samt att de inte fått info om SMS avi som vi hade klickat i. Så det utgick brevavi som pekade på fel hämtställe pga de trodde vikten var 0.1 kg istället för ca 10 kg. Så det blev lite strul där, men är helnöjd

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Kan rabatten kombineras med den från CSN/Mecenat?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Hur som helst, kan inte annat än smått hylla Miscos service. är jag beställde min nya dator, var det först menat att jag skulle ha två stycken Sapphire 4890 Toxic. Men dess försvann ur sortimentet efter att jag beställde. Så istället för att bara skicka ett meddelande om att jag inte kan få korten, så ringde Misco upp mig under dagen och diskuterade vilka kort jag evenuellt ville byta till. Samma dag dök andra 4890, nämligen XFX's XXX Edition, upp på sidan. Så det var bara att ringa, och jag fick lägga till de korten istället, självklart med samma studentrabatt som originalordern.

Bättre kundservice får man leta efter!

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.