Verktyg Visningsval
2012-04-16, 22:43   #1081

Kevin1992

Medlem

Kevin1992s avatar

Plats: Ödeshög

Registrerad: mar 2011

När kommer era nya fläktar att nå ut i butik?
Kevin1992 är inte uppkopplad
2012-04-18, 14:29   #1082

Fractal Design

Fractal Design

Plats: Göteborg

Registrerad: sep 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kilroy Visa inlägg
Jag har en tanke kring hur ni ska vidareutveckla Define serien.
Nu när ni har så många olika modeller ute skulle jag uppskatte om ni verkligen satsade ännu hårdare på att få Define serien till en tyst serie.
Det behövs inte fläkthål överallt, även om det är ljuddämpade material för hålen så känns metallen väldigt spröd där och det känns onödigt.
Vill man ha fläkthål, köp ett Arc. Vill man ha tyst, köp ett Define.

Det är vad jag vill ha, visst finns det många som vill ha flexibiliteten som Define ger i dagsläget men jag hade föredragit lite stabilare, lite tystare, lite mindre detaljer och lite billigare istället.

Jag sitter på ett Define R2 och det har några år på nacken nu, jag tycker nästan det är lite tråkigt att jag inte sett ett bättre chassi dyka upp på marknaden sedan det.
Eller ja, R3 då så klart, men det räknas inte.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av aluminium Visa inlägg
Vore också guld om ni i framtiden gjorde det möjligt att enkelt montera 240mm-radiatorer (120.2) fram och i toppen.
Alltså inget mellanrum mellan fläktarna
Tack så mycket för er kritik

Mvh
Fractal Design
Fractal Design är uppkopplad nu
2012-04-18, 14:39   #1083

Wully

Medlem

Wullys avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fractal Design Visa inlägg

Mvh
Fractal Design
Ett midi tower med 360rad stöd i toppen skulle vara superb (typ arc fast med löstagbar 5,25" alternativt inte ha en 5,25 högst upp utan längst ner i chassit)
2012-04-19, 22:51   #1084

JohanLoveNilsson

Medlem

Registrerad: apr 2012

Hej Fractal Design,

Vill bara säga att jag tycker att erat Arc Midi chassi verkligen har några geniala lösningar (t.ex. er lösning för 240radiatorer i toppen). Jag är väldigt imponerad med vilken potentiell kylning ni har lyckats stoppa in i detta relativt "lilla" chassi.
Måste även ge er beröm för er design på chassit, något jag verkligen gillar.

Dock är det några saker jag skulle vilja föra vidare.
Jag hade väldigt gärna se ett lite större chassi med denna designen, runt 250x550x600 (BxDxH).
Gärna 3x140 i fronten, där samtliga hårddiskburar går att vrida/lossa på. Om storlek tilllåter, extra fläkt i botten och kanske öka sidofläkt till en 200/230 fläkt, eller 2x120/140. Möjligheten till fläktar på bakre sidoplåten som blåser på hårddiskarna hade även varit suveränt. Bild

Personligen hade jag gärna haft att chassit var lite lite högra från "golvet", alltså kanske bara 1 cm högre fötter, men inget jätteviktigt.

Som sagt älskar jag er lösning för radiatorn i Arc, skulle dock gärna se samma lösning för en 360 radiator i ett större chassi, även gärna sett möjlighet för fläktar på övre delen av chassitaket med standard fläktfilter (alltså ett lite högre fläktfilter över chassitaket med plats för en 25mm djup fläkt).

Hade gärna även sett fläktfilter på samtliga inblås fläktar (saknades på sidofläkt på Arc) och om möjligt lättare åtkomst på frontfilter (dock mindre viktigt om det skapar problem).

Gärna hotswap och dammskydd på front I/O i stil med den som sitter på Xigmatex Elysium(lättåtkomligheten) (Video), dammskydd mindre viktigt.

Då detta gäller ett större chassi, om det behövs, förlängnings 8-pin hade varit tacksamt.

Detta är allt jag kommer på för tillfället.
Tack för ert superba jobb ni gör, hoppas ni fortsätter i denna anda.

Senast redigerad av JohanLoveNilsson 2012-04-19 klockan 23:14.
JohanLoveNilsson är inte uppkopplad
2012-04-20, 23:11   #1085

SysGhost

Medlem

SysGhosts avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2007

Jag och några bekanta har nu använd Design R2 / R3 chassin ett tag nu, och dem har verkligen levererat kvalitet. Något som en del av oss irriterar oss över lite, är att luckan enbart öppnas åt vänster, vilket är lite bökigt när man har datorn ståendes till vänster om sig.

Ett litet tips inför en uppgradering av Define R2/3 -serien:
Designa fronten på så sätt att den är symmetrisk och vändbar. Man tar loss hela fronten, skruvar bort detaljer och byter plats på dem så att man kan vända på hela rasket och *vips* så kan luckan öppnas i motsatt riktning.
Har inget emot att det krävs verktyg för detta, då det inte är tänkt att man roterar och vänder på luckan stup i kvarten. Utan detta sker en gång när man bygger sin dator, samt eventuellt om man möblerar om runt sin arbetsplats.
2012-04-21, 13:07   #1086

NodCommander

Medlem

NodCommanders avatar

Registrerad: nov 2010

Hejsan!

Är nyfiken lite gran på ljudnivå-skilldnaden mellan era Arc och R3 (Miditower på båda), hur ligger det till där?

Vet att R3an ska vara fokuserad på att vara tyst, men hur tyst i gämnförelse är det?
C&C Renegade X är i Beta 3, kom och spela! http://www.sweclockers.com/forum/sho....php?t=1326374
NodCommander är uppkopplad nu
2012-04-24, 21:55   #1087

Sammyc51

Medlem

Sammyc51s avatar

Plats: Wroclaw

Registrerad: okt 2011

Tjena!

Köpte nyligen en Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart och efter någon vecka därpå ytterliggare än Fractal Design 140mm chassi fläkt.

Problemet är att när jag monterar fläkten på sidopanelen, så börjar den ge vibrationsljud. Och märkvärdiga sådan.

Kopplade enbart fläkten till moderkortet utan sidopanel - Nope, inget fel med fläkten (dvs inget ljud kom då)
Försökt att montera om den - Nope, samma ljud.
Försökt att testa olika sidor på den, dvs vända den osv. - Nope, samma ljud.
Försökt att lossa lite på skruvarna - Nope, samma ljud.
Försökt att skruva skurvarna hårt - Nope, samma ljud.
Försökt att skruva medel - Nope, samma ljud.
Försökt att applicera tryck mot sidopanelen - Nope, samma ljud.

Detta är ett väldigt konstigt och irriterande problem. Problemet är själva chassins sidopanel som gör så att fläkten skapar "vibrationsljud". Ljudet ökar självklart när fläkten ökar RPM.

Vad ska jag som kund göra? Är ju givetvist inte nöjd. Köpt era produkter för att vara säker att dom funkar tillsammans, vilket det inte gör.

MVH Sam.

Senast redigerad av Sammyc51 2012-04-24 klockan 22:31.
Fractal Design Define R3 <|> Asus P8Z68-V PRO GEN3 <|> Intel Core i5 2500K 4,3GHz <|> Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE <|> Cooler Master Hyper 212 EVO <|> Corsair HX 650W 80+ Bronze Modulär <|> MSI Geforce GTX 680 2GB <|> Crucial m4 128 GB SSD
Sammyc51 är inte uppkopplad
2012-04-24, 23:01   #1088

grizzly666

Medlem

grizzly666s avatar

Plats: Fjugesta

Registrerad: aug 2005

I grunden är det ju fläkten som inte är helt 100% balanserad och skapar då vibrationer som i sig skapar ljud när dom går ut i plåten.
Om du håller den i handen när den går hur mycket vibrerar den då? och hör du nåt tex vibrations ljud om än svaga?
Nu orkar jag inte kolla men R3 har väl en 140mm fläkt med när man köper det, prova att byta plats på fläktarna den medföljande kanske är bättre balans i.
Och en fläkt med lite obalans kommer att ge mycket mer ljud när den sitter i en stor sidoplåt än vad den kommer göra i fram,bak i lådan.

Sen kom jag på en sak till nu.
Kör du den på fläktkontrollern som följer med chassit?
Om ja är det samma sak när du ökar,sänker hastigheten, om nej prova den då med den och se hur det ändrar sig med hastigheten.

Ett annat tips om du inte vill,orkar skicka tillbaks den om du inte får ordning på det är att ta en fönster,tätningslist och sätta den på fläkt heller chassi (och se till att den inte kommer in i fläktbladen) och sen dra dit fläkten ganska försiktigt och klämma ihop halva till två tredjedelar av tjocklecken på listen och sluta dra skruvarna där.
Detta hämmar vibrationer riktigt bra och kan vara skaplig ide även om dom inte låter så mycket i alla fall för en del av ljudet kommer att gå ut i chassi även på en väldigt bra balanserad fläkt.

Senast redigerad av grizzly666 2012-04-24 klockan 23:10.
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."
grizzly666 är inte uppkopplad
2012-04-24, 23:24   #1089

Sammyc51

Medlem

Sammyc51s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av grizzly666 Visa inlägg
I grunden är det ju fläkten som inte är helt 100% balanserad och skapar då vibrationer som i sig skapar ljud när dom går ut i plåten.
Om du håller den i handen när den går hur mycket vibrerar den då? och hör du nåt tex vibrations ljud om än svaga?
Nu orkar jag inte kolla men R3 har väl en 140mm fläkt med när man köper det, prova att byta plats på fläktarna den medföljande kanske är bättre balans i.
Och en fläkt med lite obalans kommer att ge mycket mer ljud när den sitter i en stor sidoplåt än vad den kommer göra i fram,bak i lådan.
Har hållt den i handen, lagt den på golvet och så vidare. Funkar gallant, bara på sidoplåten som det låter.

Har för övrigt;

1x 120mm fram - insug
2x 140mm top - utblås
1x 120mm bak - utblås
och sidoplåten har en 140mm som inte verkar fungera. (insug)

Hört att det är "normalt att det ger ljud" och att man borde istället lägga den längst ner i chassit. Dock undrar jag om nu monterar 140mm sidofläkten istället längst ner i chassit. Dock ligger det en massa kablar från nätagget precis ovanför fläktensposition.....hur blir då ventilationen för insug? Något att rekommendera?

Citat:
Sen kom jag på en sak till nu.
Kör du den på fläktkontrollern som följer med chassit?
Om ja är det samma sak när du ökar,sänker hastigheten, om nej prova den då med den och se hur det ändrar sig med hastigheten.
Både testat med kontrollen och med datorns automatiska inställning. Som jag informerade ovan så ökar och sänks ljudet när APMn ökar/sänks.

Citat:
Ett annat tips om du inte vill,orkar skicka tillbaks den om du inte får ordning på det är att ta en fönster,tätningslist och sätta den på fläkt heller chassi (och se till att den inte kommer in i fläktbladen) och sen dra dit fläkten ganska försiktigt och klämma ihop halva till två tredjedelar av tjocklecken på listen och sluta dra skruvarna där.
Detta hämmar vibrationer riktigt bra och kan vara skaplig ide även om dom inte låter så mycket i alla fall för en del av ljudet kommer att gå ut i chassi även på en väldigt bra balanserad fläkt.
Tack för tipset! Men jag lär nog inte orka göra det där Får nog istället montera den längst ner i chassit....om det nu är en förbättring.

Edit: Monterade nu fläkten i botten av chassit och funkar galant.

Tycker dock att det är lite löjligt att man inte kan använda sidopanelen som en fläkt, om man inte vill ha vibrationsljudet.

Senast redigerad av Sammyc51 2012-04-25 klockan 14:23.
Fractal Design Define R3 <|> Asus P8Z68-V PRO GEN3 <|> Intel Core i5 2500K 4,3GHz <|> Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE <|> Cooler Master Hyper 212 EVO <|> Corsair HX 650W 80+ Bronze Modulär <|> MSI Geforce GTX 680 2GB <|> Crucial m4 128 GB SSD
2012-04-26, 10:44   #1090

Fractal Design

Fractal Design

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SysGhost Visa inlägg
Jag och några bekanta [..]
Citat:
Ursprungligen inskrivet av JohanLoveNilsson Visa inlägg
Hej Fractal Design, [...]
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wully Visa inlägg
Ett midi tower [...]
Tack för förslagen, det uppskattas!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Atlas Tasume Visa inlägg
Hejsan!

Är nyfiken lite gran på ljudnivå-skilldnaden mellan era Arc och R3 (Miditower på båda), hur ligger det till där?

Vet att R3an ska vara fokuserad på att vara tyst, men hur tyst i gämnförelse är det?
Define-serien är utrustad med dämpningsmaterial på alla större platta ytor, Arc-serien har istället fler hål för att montera kylning. Med en väldigt kraftfull (varm) dator kan den bättre kylningen i Arc göra datorn tystare då fläktarna kan snurra långsammare, men i de flesta fall kommer en Define vara tystare. Hur mycket beror naturligtvis på komponenterna.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sammyc51 Visa inlägg
Tjena!

Köpte nyligen en Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart och efter någon vecka därpå ytterliggare än Fractal Design 140mm chassi fläkt.

Problemet är att när jag monterar fläkten på sidopanelen, så börjar den ge vibrationsljud. Och märkvärdiga sådan.

[...]

Vibrationsljud förstärks rejält om vibrationerna fortplantas till stora plana metallskivor, så fläktar på sidopaneler är generellt relativt högljudda. Bitumen-skivan på insidan av Define-seriens paneler dämpar dock oftast vibrationerna ganska bra.

Förutom att sätta den i botten kan vi bara föreslå att du provar med gummipluttarna (som bör ha följt med i förpackningen) istället för metallskruvarna, dämpa vibrationer är vad de är till för.
2012-04-26, 21:12   #1091

Sammyc51

Medlem

Sammyc51s avatar

Citat:
Förutom att sätta den i botten kan vi bara föreslå att du provar med gummipluttarna (som bör ha följt med i förpackningen) istället för metallskruvarna, dämpa vibrationer är vad de är till för.
Jahaaaa det var det dom var till för.

.....Jag knöt fast mina sladdar med dom........

/facepalm

Aja, får testa nästa gång om det blir någon sidofläkt.

Kan dock säga att er chassi är otroligt bra, tyst och effektiv!
2012-04-30, 10:37   #1092

Fractal Design

Fractal Design

Citat:
Ursprungligen inskrivet av d2004 Visa inlägg
Är det möjligt att köpa Fractal Design Array med ett 650w nätagg direkt från er istället för en med 300w? Känns lite små tråkigt att lägga ut 1500 och sen behöva köpa till ett agg för 800+
Hade nämligen tänkt att flytta på hårdisks buren och försöka kläm in en 6970 eller ett likvärdigt kort.
Hej,

Tyvärr finns i Arrayen enbart plats för ett SFX-nätagg, vilka inte finns att tillgå i så höga watt-tal som 650W.

Mvh,
Fractal Design
2012-05-03, 16:05   #1093

markusjarlstig

Medlem

Registrerad: jan 2012

Söker PSU Fläktfilter till ett Fractal Design R3 Chassi, Råkade köra tummen genom filtret under en flytt. Kan man köpa lösa sådana filter från er? Antar att jag skulle kunna göra en fullagning men köper hellre ett nytt.
markusjarlstig är inte uppkopplad
2012-05-04, 17:22   #1094

Philopinos

Medlem

Plats: Åkersberga

Registrerad: okt 2007

Har ni några nya chassin på G ?
Philopinos är inte uppkopplad
2012-05-05, 12:15   #1095

roxkyp

Medlem

Plats: Burton-upon-Trent

Registrerad: jan 2012

Kommer det att komma Fönsterversion till Arc? Måste ha en anledning att sleeva
2012-05-07, 10:58   #1096

Fractal Design

Fractal Design

Citat:
Ursprungligen inskrivet av markusjarlstig Visa inlägg
Söker PSU Fläktfilter till ett Fractal Design R3 Chassi, Råkade köra tummen genom filtret under en flytt. Kan man köpa lösa sådana filter från er? Antar att jag skulle kunna göra en fullagning men köper hellre ett nytt.
Vi har tyvärr ingen möjlighet att sälja lösa delar för närvarande, men du kan kontakta vår supportavdelning (support@fractal-design.com) så skickar de ut ett nytt till dig

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Philopinos Visa inlägg
Har ni några nya chassin på G ?
Vi har en hel del nya produkter på gång under vår/sommar.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av roxkyp Visa inlägg
Kommer det att komma Fönsterversion till Arc? Måste ha en anledning att sleeva
En sidopanel med fönster kommer inom kort finnas att köpas separat, både till Arc Midi och Define R2/R3.
2012-05-07, 13:10   #1097

Dahle86

Medlem

Plats: Oskarshamn

Registrerad: jul 2009

Citat:
Hoppas ni har ett matx på gång med max mått HxBxD 38x18x39cm med nätagg nere, ljuddämpning och dörr. Gärna med 5.25 plats nere och minst 1x3.5+1x2.5 platser. Är jag inte tydlig nog kan jag skicka en skiss

Senast redigerad av Dahle86 2012-05-07 klockan 13:30.
2012-05-08, 10:42   #1098

Shakademus

Medlem

Plats: Borgholm

Registrerad: nov 2007

Citat:
Vi har tyvärr ingen möjlighet att sälja lösa delar för närvarande, men du kan kontakta vår supportavdelning (support@fractal-design.com) så skickar de ut ett nytt till dig

En sidopanel med fönster kommer inom kort finnas att köpas separat, både till Arc Midi och Define R2/R3.
Blir det till sommaren?

Har alltid velat ha en sidopanel med fönster till min R3.
Shakademus är inte uppkopplad
2012-05-08, 11:31   #1099

Bakgrund

Medlem

Bakgrunds avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: apr 2012

Min fläktkontroller var trasig vid leverans, måste jag skicka tillbaka hela chassit eller räcker det med fläktkontrollern?

Skickades från m.sweclockers.com
Bakgrund är inte uppkopplad Folding
2012-05-08, 12:50   #1100

Pewtah

Medlem

Pewtahs avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: mar 2010

Citat:
Kommer inte fungera med Define Mini, fönstret till arcen?

*Pinsamt*, läste fel.. Läste mini istället för midi.. -.-

Senast redigerad av Pewtah 2012-05-08 klockan 19:06.
Pewtah är inte uppkopplad Folding
2012-05-08, 15:01   #1101

Fractal Design

Fractal Design

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Shakademus Visa inlägg
Blir det till sommaren?

Har alltid velat ha en sidopanel med fönster till min R3.
Jadå

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bakgrund Visa inlägg
Min fläktkontroller var trasig vid leverans, måste jag skicka tillbaka hela chassit eller räcker det med fläktkontrollern?
Kontakta vår supportavdelning på support@fractal-design.com så skickar de ut en ny till dig.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pewtah Visa inlägg
Kommer inte fungera med Define Mini, fönstret till arcen?
För närvarande har vi inga planer på att släppa sidopaneler till Arc/Define Mini, men säljer de första sidopanelerna bra så är det absolut möjligt att det kommer till Mini-modellerna senare.
2012-05-08, 19:00   #1102

Dahle86

Medlem

Plats: Oskarshamn

Registrerad: jul 2009

Citat:
Jadå

Kontakta vår supportavdelning på support@fractal-design.com så skickar de ut en ny till dig.

För närvarande har vi inga planer på att släppa sidopaneler till Arc/Define Mini, men säljer de första sidopanelerna bra så är det absolut möjligt att det kommer till Mini-modellerna senare.
Blev citerad men fick inget svar.
2012-05-08, 21:38   #1103

aluminium

Medlem

aluminiums avatar

Registrerad: jun 2010

Citat:

Mvh
Fractal Design
Hej igen!

Jag gjorde två "konceptbilder" som visar lite tydligare vad jag ville med mitt förslag (båda är bra).
Define R2/3 råkar vara mitt favoritchassi någonsin och just därför är det Define jag vill ha ändrad (men Arc hade också mått bra av något sånt här)

Om ni inför helmodulära hårddiskburar i Define R* vore det skitbra om ni också bytte ut den medföljande 5.25" -> 3.5" adaptern till någon som klarar av hårddiskar (Eller fler typer av hårddiskar? Min passade inte iallafall inte) .

aluminium är inte uppkopplad Folding
2012-05-08, 22:14   #1104

kazen_90

Medlem

kazen_90s avatar

Plats: Stockholm, Järfälla

Registrerad: feb 2007

Önskemål:

Define mini-itx chassi. Väldigt många vill ha ett snyggt mini-itx - chassi. Define R3 är populärt och folk gillar utseendet.

Cpu-kylare. Skulle hellre köpa fractals cpu-kylare eftersom jag litar på varumärket.

Snygga gärna till nätaggregaten något, så att det syns tydligare att det är av märket Fractal Design och inte t.ex. Deltaco. Folk lockas av snygga produkter.

Det var allt för tillfället

AMD FX-8350 | Corsair H80i | ASUS Crosshair V Formula-Z | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR3 16GB 1866MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

ASUS U38N | 10GB RAM | OCZ Vertex 450 128GB SSD
kazen_90 är inte uppkopplad
2012-05-08, 22:22   #1105

sj6

Medlem

sj6s avatar

Plats: Karlskrona

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kazen_90 Visa inlägg
Önskemål:

Define mini-itx chassi. Väldigt många vill ha ett snyggt mini-itx - chassi. Define R3 är populärt och folk gillar utseendet.

Cpu-kylare. Skulle hellre köpa fractals cpu-kylare eftersom jag litar på varumärket.

Snygga gärna till nätaggregaten något, så att det syns tydligare att det är av märket Fractal Design och inte t.ex. Deltaco. Folk lockas av snygga produkter.

This, nästan lika litet som Array men med plats för ett 460, 560 eller liknande kort. En vettig CPU-kylare och ATX agg. Med lite tanke och planering så går det att göra.
System: CM HAF 912 Plus || i7 950 @ Stock || Noctua NH-U12P SE2 || Asus x58 Sabertooth || Corsair XMS3 7-8-7-20 6GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || Crucial 128GB Real SSD C300 || Samsung Spinpoint F3 1TB || Chieftec Nitro Series 750W Bronze
sj6 är inte uppkopplad
2012-05-08, 22:34   #1106

kazen_90

Medlem

kazen_90s avatar

Plats: Stockholm, Järfälla

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sj6 Visa inlägg
This, nästan lika litet som Array men med plats för ett 460, 560 eller liknande kort. En vettig CPU-kylare och ATX agg. Med lite tanke och planering så går det att göra.
Precis, och i tower-modell. Drömmer verkligen om det, eftersom R3 är möjligen ett av marknadens snyggaste chassi. Fractal Design Define Micro/Nano/Femto/whatever, ge mig det

AMD FX-8350 | Corsair H80i | ASUS Crosshair V Formula-Z | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR3 16GB 1866MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

ASUS U38N | 10GB RAM | OCZ Vertex 450 128GB SSD
kazen_90 är inte uppkopplad
2012-05-09, 09:23   #1107

issue

Medlem

Plats: Bålsta

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kilroy Visa inlägg
Jag har en tanke kring hur ni ska vidareutveckla Define serien.
Nu när ni har så många olika modeller ute skulle jag uppskatte om ni verkligen satsade ännu hårdare på att få Define serien till en tyst serie.
Det behövs inte fläkthål överallt, även om det är ljuddämpade material för hålen så känns metallen väldigt spröd där och det känns onödigt.
Vill man ha fläkthål, köp ett Arc. Vill man ha tyst, köp ett Define.

Det är vad jag vill ha, visst finns det många som vill ha flexibiliteten som Define ger i dagsläget men jag hade föredragit lite stabilare, lite tystare, lite mindre detaljer och lite billigare istället.

Jag sitter på ett Define R2 och det har några år på nacken nu, jag tycker nästan det är lite tråkigt att jag inte sett ett bättre chassi dyka upp på marknaden sedan det.
Eller ja, R3 då så klart, men det räknas inte.
THIS !!!
Define R4 med ovan nämnda och jag blir frälst.
och behåll 8 hdd platser

Senast redigerad av issue 2012-05-09 klockan 09:29.
issue är uppkopplad nu
2012-05-09, 09:27   #1108

Fractal Design

Fractal Design

Hej alla,

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dahle86 Visa inlägg
Blev citerad men fick inget svar.
Ursäkta, missade din post. Tack för förslaget

Citat:
Ursprungligen inskrivet av aluminium Visa inlägg
Hej igen!

Jag gjorde två "konceptbilder" som visar lite tydligare vad jag ville med mitt förslag (båda är bra).
Define R2/3 råkar vara mitt favoritchassi någonsin och just därför är det Define jag vill ha ändrad (men Arc hade också mått bra av något sånt här)

Om ni inför helmodulära hårddiskburar i Define R* vore det skitbra om ni också bytte ut den medföljande 5.25" -> 3.5" adaptern till någon som klarar av hårddiskar (Eller fler typer av hårddiskar? Min passade inte iallafall inte) .
Utmärkt förslag, vi ska försöka få in bättre radiatorstöd framöver, samt ta en kik på 3.5"-adaptern - hur var det din inte passade?

Citat:
Önskemål:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sj6 Visa inlägg
Array med grafikkortsstöd är ett av de vanligaste önskemålen vi får in, så det är absolut något vi tittar på.

Vad gäller nätaggen, tja, håll ögonen öppna de närmsta veckorna

Citat:
Precis, och i tower-modell. Drömmer verkligen om det, eftersom R3 är möjligen ett av marknadens snyggaste chassi. Fractal Design Define Micro/Nano/Femto/whatever, ge mig det

Tack för förslaget!

mvh,
Fractal Design
2012-05-09, 18:50   #1109

aluminium

Medlem

aluminiums avatar

Registrerad: jun 2010

Citat:
Utmärkt förslag, vi ska försöka få in bättre radiatorstöd framöver, samt ta en kik på 3.5"-adaptern - hur var det din inte passade?
Har ju faktiskt kvar den, så visst . Kanske värt att nämna är att jag har ett R2 (ifall ni redan har fixat det i R3).

Avståndet mellan hålen på vaggan är kortare än avståndet mellan hålen på hårddisken, och även om man testar att montera med bara en skruv så hamnar hålet för högt upp och blockeras därför av plåten.

Vore kanon om det i nyare modeller (R4? ) infördes en mer universal 3.5"-adapter, särskilt om man som jag har kapat bort hårddiskburen. Nu har jag endast en SSD i den datorn som utan problem kan ligga i botten av chassit, men det vore kanon om man hade kunnat stoppa in en hårddisk också.

/Robin
aluminium är inte uppkopplad Folding
2012-05-11, 07:13   #1110

Mr.Putte

Medlem

Registrerad: maj 2012

Tjena Fractal!

Jag har hört mycket gott om DEFINE R3 (http://www.fractal-design.com/index....gory=2&prod=71) och är väldigt sugen att köpa detta chassi. Men jag har en fråga som jag skulle vara mycket tacksam om jag fick ett svar på.

På eran sida står det följande: "Supports graphic card lengths up to ~290mm". Eftersom det står ~(ungefär)290mm, undrar jag om det finns möjlighet att klämma ner ett Asus Geforce GTX 680 DirectCU II TOP som skall vara 300mm långt, eller bör jag söka mig ett större chassi?
Mr.Putte är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb