Citat:
Ursprungligen inskrivet av micke_930
Köpte Qpad 5k + musmatta från Qpad på inet för 749kr härom dagen, den är riktigt skön o.s.v. men jag skulle uppskatta om det fanns 3st DPI steg och inte endast 2st, en i mitten för vanligt användande, en lägre för snipande och en högre för tanks i Battlefield o.s.v.
Fast 2st lägen fungerar men jag bara undrar varför ni inte valde att ha 3st lägen?
Vi funderade faktiskt länge på detta, att antingen ha flera DPI-knappar (3 st) eller om DPI-knapparna enbart skulle höja/sänka känsligheten en viss mängd när du tryckte upp/ner.
Efter mycket rådfrågande av de gamers vi har kontakt med, plus våra egna erfarenheter, så bestämde vi oss för att två knappar med två personligen inställda DPI-lägen skulle vara allra bäst. Detta för att hålla det så enkelt som möjligt, och inte krångla till det när du i stridens hetta behöver byta snabbt.
I t.ex. ET (Wolfenstein: Enemy Territory) som jag spelar så har jag en sensitivity vid närstrid, och en när jag skjuter över långa avstånd. Att kunna byta snabbt är oerhört viktigt, och då är enkelhet det vinnande konceptet.
Jag har personligen haft möss tidigare som har hade andra varianter (+ och - DPI), och tyvärr har man ibland tappat bort sig i en djungel av knapptryck. Som med allt annat så är detta väldigt subjektivt, och det finns säkert flera som älskar dessa varianter, men vi gick på vad vi själva tyckte och de råd vi fick.
Självklart är det inte omöjligt att vi till en framtida musmodell har fler DPI-knappar, men personligen så är två mitt val.
För övrigt är Inet's erbjudande riktigt bra och något jag vill slå ett slag för. Köp en QPAD 5K och få en QPAD CT på köpet. Rekommenderas!