Permalänk
Avstängd

PC-Konsulten.se

Ärade SweClockers-medlemmar!

Stockholms PC-Konsulter är ett nytt företag inom datorkonsultation och försäljning av bärbara datorer. Företaget är grundat av Sweclockersmedlemmar och vi lägger stor vikt på en bra dialog med våra kunder. Därför vill vi redan från start låta intresserade komma med förslag om förbättringar. Det går bra att kommentera allt från önskade produkter till layouten på hemsidan. Enskilda supportärenden och offertförfrågningar hänvisas dock till vår mail: support@pc-konsulten.se

Det går även bra att skicka synpunkter via mail eller PM. Notera dock att våra medarbetares privata SC-konton inte är kopplade till företagets verksamhet.

Stockholms PC-Konsulter har som vision att sälja bärbara datorer till konkurrenskraftiga priser tillsammans med snabb, kunnig och personlig service. Till en början har vi valt att nischa oss inom de högre prissegmenten eftersom vi anser att vi då kan bli riktigt konkurrenskraftiga gentemot större aktörer.

Vi lägger stor vikt på service och mottagande och vi har därför ett manuellt beställningssystem med personligt bemötande som första prioritet.

Hemsidan är för tillfälligt under ombyggnad.

Med vänliga hälsningar
Stockholms PC-Konsulter
http://www.pc-konsulten.se/

_________________________________________

Avstängning

Stockholms PC-Konsulter har i stor skala ägnat sig åt att skicka ut "erbjudanden" via privata meddelanden, vilket strider mot våra forumregler som tydligt talar om att all slags marknadsföring är förbjuden.

I marknadsföringen användes dessutom följande missvisande formulering: "Som repesentant för Stockholms PC-Konsulter, vilket är ett företag med Sweclockers ursprung, ger jag rådgivning till alla behövande på Sweclockers." I själva verket har Stockholms PC-Konsulter inget som helst samröre med SweClockers.

Vi ser mycket allvarligt på det inträffade och har beslutat att stänga av företagets representanter från forumet.

// Andreas Dimestam, SweClockers.com

Insläppta på nytt 2011-12-04

Permalänk

Jag tycker att layouten ser ut lite som en Mall från typ Webs, jag tycker att ni skulle sticka ut lite mer. Lite mer färger, former osv.

Permalänk
Medlem

Lite tråkig sida enligt mig.
När man trycker på bärbara så får man ju se en hel del produkter, jag har väldigt svårt att läsa texten där alla specifikationer står.
I övrigt bra tycker jag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

Tycker sidan är skön att se på.

"Vi är sweclockers medlemmar"

Regelbrott! Endast ett account per skalle!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

inte så himla seriöst att ha företaget på en hem adress tillhörande
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=TuHvsvVvT1a6IzD7e...

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Avstängd

Trevligt att folk börjat titta in i tråden. Jag måste tyvärr hålla med om att hemsidan kan bli bättre och vi jobbar på en helt ny layout. Ni missade väl inte att bilderna med specs (som är oläslig) är länkar?

Vi ser inga problem att driva företaget från privata adresser.

Mvh
SPCK

Permalänk

SPCK X-128 = Sager NP8662
SPCK X-256 = NP8690
SPCK X-768 = NP8760
SPCK X-1024 = NP9280

Om någon vill läsa recensioner eller så. Rätta mig gärna om jag har fel, detta efter en kursiv googling.

För övrigt så saknar jag mer information om vilken garanti som lämnas:
"Stockholms PC-Konsulter produkter levereras med de garantier som framgår av avtalet."

Goddag, liksom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goblindojo
SPCK X-128 = Sager NP8662
SPCK X-256 = NP8690
SPCK X-768 = NP8760
SPCK X-1024 = NP9280

Om någon vill läsa recensioner eller så. Rätta mig gärna om jag har fel, detta efter en kursiv googling.

För övrigt så saknar jag mer information om vilken garanti som lämnas:
"Stockholms PC-Konsulter produkter levereras med de garantier som framgår av avtalet."

Goddag, liksom.

(se övrigt under respektive produkt)

Goddag, liksom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Lite tråkig sida enligt mig.
När man trycker på bärbara så får man ju se en hel del produkter, jag har väldigt svårt att läsa texten där alla specifikationer står.
I övrigt bra tycker jag.

Håller med om allt ovanstående.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Avstängd

Hej igen!

Vi har nu gjort om hemsidan och ännu en gång ber vi Sweclockers medlemmar om tips på förbättringar.

Hemsidan kräver mycket från datorn och vi skulle därför uppskatta om de som har "allvarligare" problem med laddning och lagg postar sina specifikationer samt bredbandshastighet.

Med vänliga hälsningar
Stockolms PC-Konsulter

Permalänk
Medlem

Avundas er som ser en hemsida med produkter Jag ser en logga och en klocka.... och hör lite swisch-ljud.

Edit: One minute later

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Avundas er som ser en hemsida med produkter Jag ser en logga och en klocka.... och hör lite swisch-ljud.

Edit: One minute later

Det var inte bra. Vänligen specificera bredbandshastighet och ungefärliga specifikationer så ska vi se vad vi kan göra.

Permalänk
Medlem

BBB 100/10. Gammal laptop men inga andra sidor laggar ju

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

1. Sidan är riktigt fin grafiskt sett
- Jag skulle dock aldrig orka med att gå in där för att kolla priser mer än 1 gång i månaden, inte med så mycket lull-lull i alla fall.
- Varför är texten så grynig i burken jag ser till en början? Den borde vara skarp som resten av sidan.
2. Ni måste fixa konfiguratorn på bärbara, eftersom att ingen vettig människa kommer orka att ringa er för att berätta del för del.
- Det är dessutom lättare att konfigurera om priser uppdateras i realtid på en webbsida
3. What's up med galleriet liksom? It makes no sense at all.
4. Varför måste jag se och höra animationen varje gång jag kryssat ett fönster på sidan? Det är bara jobbigt.
- Folk med musik i högtalarna kommer inte gilla sidan
- Ingen annan webbutik har ljud på sidan? Dustin, komplett, inet, misco...

Hoppas att det var konstruktiv kritik! Lycka till med sidan, ni har potential

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

har samma som jdad.

Blixtvik 100/10.
Inga andra sidor är sega eller problem.
dock aldrig gillat flash-sidor

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Snajsig hemsida med Grymma prestanda om man vill ha det..

Skulle dock inte köpa ett sånt där monster om jag skulle lägga 20k på en bärbar,,

det verkar ju var nån typ av Zepto stuk och jag tycker synd om de som köpt en sån med tanke på vad som hände med dem..

Ni verkar ju dock vara ganska medvetna om vad ni gett er in på så ja kan bara säga lycka till..

jag har tex just köpt en bärbar för 6995:- och där fanns det Blu-ray och prestanda så det räcker till de mesta,,

Tveksam till att man MÅSTE kunna spela de tyngsta spelen med krävande inställnigar på en bärbar,,

man kan ju bara köpa en Stationär för 12k och en bärbar för 8k så har man löst det..

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Avstängd

Tack för alla synpunkter.

Yesper: Tack
- Vi har funderat på att baka in en direktlänk till konfiguratorn när den blir aktuell.
-Vi märkte inte att texten var grynig när vi kollade så vi får ta oss en noggrannare titt.

2. Sant att ingen orkar ringa del för del. Därför så finns ju grundkonfigurationerna. Troligen så vill man kanske bara göra små ändringar som byte av processor eller hårddisk. Epost går också bra.
-Ja det kommer att fixas i och med konfiguratorn.

3. Var kanske inte det mest användarvänliga. Om fler synpunkter kommer på det så får vi ändra.

4. Håller med. Vi jobbar på det.

5. Ett ljud tror jag inte är ett problem. Vi är inte som Dustin eller Komplett. Vi vill vara lite mer exklusiva därför allt "lull-lull". Idén var att effekter inte är ett problem då vi har ett begränsat sortiment.

Jdad, Toivo83:

Vi jobbar på det som sagt. Vi har redan gjort en del förbättringar som vi tror ska hjälpa så om ni har lust att gå in igen så gör gärna det.

ErikR:
Det är sant att bärbara är dyrare pris/prestanda. Vi anser dock att vi erbjuder starka men ändå tillräckligt mobila datorer så att våra kunder inte behöver skaffa sig en stationär. Då är det inte lika dyrt längre.

Permalänk
Medlem

Varför är där en stor blå bringare med texten SPCK på som jag måste trycka på för att komma in och navigera?
Om jag trycker på kontakt och sedan stänger ner det fönstret, så får jag se om animationen som kommer när sidan öppnas. Det blir lite segt.
Ett tips är också att skriva lite mer om vad det är för företag på sidan, inte minst när det är nystartat och folk kanske är lite osäkera.
Galleriet är helt vansinnigt också, vad är det jag tittar på! Är det samma modell eller är det olika? En del bilder hamnar upp och ned. Cirkeln är en bra idé men fyller inget syfte eftersom bilderna överlappar varandra och är mycket små, så man får ingen överblick alls. När jag klickade på en bild så blev ett par bilder större, och hade svårt att hitta tillbaka (stäng knappen var väldigt liten).
Samma problem här annars som vid kontakt, när jag går tillbaka får jag se om animationen.
Jag saknar också information om betalningssätt innan jag klickar mig vidare.
Risk att man missar köpvilkoren då de hittas längst ner i listan över modeller.

När jag skulle stänga ner rutan med modellerna så far rutan med kontakt omkring i bakgrunden, så denna öppnades när jag försökte stänga modellrutan.

Hittade inga köpmöjligheter men gissar på att det är WIP

Tips annars, sälj tillbehör också på sidan, inte minst väskor är det mycket höga marginaler på.

Har för mig att org. nr måste stå med på förstasidan ocskå, men är inte säker.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem

Alldeles för mycket flash enligt mej, visst ser det lite ballare ut men hellre en sida som är snabb som man vill gå in på ofta än en som är "ball" med en massa flash...

Permalänk
Avstängd

Hej!

Det har varit mycket hej och hå med hemsidan under den senaste tiden. Vi har tagit till oss alla synpunkter och resultatet ligger nu uppe. Det återstår fortfarande en del att göra men grövre buggar får ni gärna rapportera. Vi är medvetna om att t.ex. garantivillkoren inte ligger uppe än.

Vi har vid ombyggnationen passat på att lägga till Compals NBLB2 i vårt sortiment (F-1024). Ni känner nog till den bättre under namnet Deviltech Fire DTX. Även den stilrent eleganta Clevo W765CU finns nu till försäljning. Gästar vårt sortiment gör också diverse modeller från Acer.

/Stockholms PC-Konsulter

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt att ha en till butik med bärbara med prestanda, tyvärr så köpte jag just en i7 med gtx260m från tyskland (innan jul) men kämpa på så kollar jag in om ett par år då det kanske blir dags för en ny.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara petig, men ni kanske skall styra upp så det inte ser ut som det är en färdig mall ni använt? På svenska används mellanslag som tuseltalsavgränsare (inte kommatecken), kommatecken används som decimalavgränsare (inte punkt) och valutasymbolen skrivs efter beloppet (inte före). kr12,499.00 är fel, 12 499,00kr är rätt. 12 499kr är väl ännu bättre

För samtliga datorer i "spelserien" saknar möjlighet att konfigureras med ATI-grafikkort, trots att detta står på översiktssidan.

Just my 2 cents.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Jag tycker att layouten ser ut lite som en Mall från typ Webs, jag tycker att ni skulle sticka ut lite mer. Lite mer färger, former osv.

Tycker att sidan känns grå och trist, möjligtvis skulle någon tjänsteman gå igång på layouten.:P Visst man kollar in men personligen känner jag att man - som en trådkollega sa ovan - bara kommer gå in där 1-2 ggr./år just för att man inte orkar kolla runt någon längre tid. Nästan så att skatteverket har en bättre design.:P LOL.:D;)

Sedan såg jag att det stod "ej beställningsbar" och man svävar i ovisshet huruvida den inte går att beställa eller är tillfälligt slut.

Nej känner att det blir Inet för min del de har bättre erbjudanden och känns roligare att surfa runt på.:)

Just my 2 cents.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Hej,

Stockholms PC-Konsulter har valt att satsa extra på Sweclockers och dess läsare. Därför inför vi nu en rabattkod "sweclockers" som ger er 200 kr rabatt på ert köp.

Vad har Stockholms PC-Konsulter gjort den senaste tiden?

Vår verksamhet expanderar och vi kan stolt säga att vi nu är enda svenska försäljare av Compal custom-line datorer. För er som inte vet vad Compal är så är de världens näst största tillverkare av bärbara datorer och tillverkar datorer åt de flesta större märken Acer, Dell, HP, Toshiba etc.

Vi har även inlett en dialog med MSI och erbjuder till att börja med "MSI GX740-238NE" till Sveriges lägsta pris. I takt med att de nya modellerna kommer i lager så kommer även de att finnas representerade.

Sist men inte minst kommer våra modeller successivt att erbjudas i konfiguration med GTX 460M och något senare även GTX 470M. Det finns ännu inga bekräftade europeiska priser på dessa men priser på den amerikanska marknaden tyder på att GTX 470M hamnar något högre i pris än Radeon 5870M samtidigt som GTX 460M är billigare. Prestandan verkar vara i relation till priset dvs. GTX 470M något bättre än Radeon 5870M.

/Stockholms PC-Konsulter

Permalänk

Tycker att "spel" datorerna var lite väl dyra i7,2 gb dd3. 2x 5870 och 250 gb. För 18500 och det ingår inte ells windows 7. Minst 4 gig ram och windows 7 på det priset tycker jag i alla fall.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extrakebab:

Tycker att "spel" datorerna var lite väl dyra i7,2 gb dd3. 2x 5870 och 250 gb. För 18500 och det ingår inte ells windows 7. Minst 4 gig ram och windows 7 på det priset tycker jag i alla fall.

Hej,

Clevo är ett något dyrare märke av bättre kvalitet. I den prisklassen tycker jag personligen dock att Clevo är klart prisvärdast.

Nämnda system med 4 gb och 740QM kostar hos oss 19 189 kr inklusive frakt. Med rabatt blir det 18 989 kr.

Pris hos konkurrenter exklusive frakt är:

Notebookguru 18 955 kr (baserad i Tyskland)
Kobalt 19 275 (baserad i England)

Vid fler funderingar eller synpunkter - vänligen kontakta oss.

/Stockholms PC-Konsulter

Permalänk
Medlem

gärna ajax så man slipper ladda om hela sidan

Permalänk
Avstängd

Hej!:)

Sidan har blivit riktigt bra faktiskt.:) Dock tycker jag flashen är sådär men heller inget som stör nämnvärt men jag hade tagit bort den.^^

Ni kanske skulle pröva och sälja något sådant här:

Ruff PC | It's Rough! (tm) | Rugged Portable Computers

edit: YouTube - GD8000 rugged test compilation Det borde finnas intresse!^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Hej kära forumiter,

I och med slutet på höstlovet passar vi på att erbjuda Sweclockers läsare en superdeal.

Erbjudandena finns endast i denna tråd och ej på vår hemsida. För att ta del av ett erbjudande så skickar ni ett mail till oss (support@pc-konsulten.se). Först till kvarn gäller. Erbjudandena gäller t.o.m. torsdagen den 11/11 kl. 24:00.

Datorerna beräknas kunna leveras under vecka 47.

Vid beställning kommer villkor för köp samt garantivillkor att skickas ut över mail. Först efter att kunden godkänt dessa kommer köpet att gå igenom.

Erbjudandena är till viss mån konfigurerbara.

Erbjudande 1
X-256B (Även känd som Guru Fire, Kobalt G860)

med följande konfiguration:

15,6" 1920x1080 matt yta
i5 560m 2,66 - 3,2 GHz
4 gb RAM 1333 MHz
Ati 5870m/Nvidia GTX 460m
320 GB 7200 RPM
DVD-brännare
Bluetooth
2 års garanti

OS medföljer ej.

Pris: 11 999 kr inkl. moms och frakt - Posten/utkörning i Stockholm

Erbjudande 2
X-2048 (Även känd som Guru Earth, Kobalt G890)

med följande konfiguration:

18,4" 1920x1080
i5 560m 2,66 - 3,2 GHz
4 gb RAM 1333 MHz
2 x Ati 5870m Crossfire
320 GB 7200 RPM
DVD-brännare
Bluetooth
2 års garanti

OS medföljer ej.

Pris: 14 549 kr inkl. moms och frakt - Posten/utkörning i Stockholm

Ett skrivfel hade letat sig in vilket resulterat i för höga priser. Priserna är nu uppdaterade.

Permalänk
Medlem

Ang Erbjudande 2, varför snåla in på processorn med en i5 när man har världens näst snabbaste grafikkortskombo för laptops? En i7 720QM borde man ha i det där paketet iaf.