Verktyg Visningsval
2012-01-03, 01:54   #3001

DaeX

Medlem

DaeXs avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: feb 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fragdeath Visa inlägg
Tänk efter innan du plockar fingrarna ur bakdelen, finns ingen affär i sverige som skickar på en söndag vad jag vet, alltså skickades sakerna rimligtvis på måndagen vilket är igår, en dag sedan.

Sakerna har du antingen på onsdag eller torsdag, i vilket fall så håller dom det dom lovat om du får spelen inom den tidsperioden.
Hoppas verkligen inte att han får dem nu på onsdag eller torsdag med tanke på att inlägget skrevs för ca 1 ½ år sedan. Tycker det är du som borde ta och tänka efter...
DaeX är inte uppkopplad
2012-01-03, 09:45   #3002

220volt

Medlem

220volts avatar

Plats: Skara

Registrerad: dec 2008

Fått svar från CDON nu att jag kan använda min ångerrätt vilket jag kommer att göra. Dock får jag stå för frakten tillbaka. Detta var sista gången jag handlade elektronik från CDON

Skickades från m.sweclockers.com
| Define R4 | i5 3570K @ 4,3 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | G.Skill Ripjaws Gaming DDR3 2133Mhz 8GB | Gigabyte GTX 670 OC | Samsung 830 SSD| Dell U2412M | Fractal Design Integra R2 650W | Cm Strom Trigger | Razer Deathadder | Övrigt | Moto X | Nexus 7 | PS3 | Xbox 360 | Panasonic TX-P50ST60Y | Yamaha RX-V673 | Jamo S 606 HCS 5 |
220volt är uppkopplad nu
2012-01-03, 09:58   #3003

MultiMan

Moderator

MultiMans avatar

Plats: Sverige

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 220volt Visa inlägg
Fått svar från CDON nu att jag kan använda min ångerrätt vilket jag kommer att göra. Dock får jag stå för frakten tillbaka. Detta var sista gången jag handlade elektronik från CDON

Lagstiftningen och därmed de flesta butiker (men finns mycket enstaka undantag) säger att kunden får stå för returfrakten vid ångerköp. Rätt rimligt eller hur? Butiken går back oavsett genom all hantering och den ursprungliga frakten.

Vill du slippa detta, handla i vanlig butik med öppet köp.

Huvudburk: Intel 2600K, Asus P8Z68-V PRO, Corsair Vengeance 16GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 320 SSD, WD Black+Green, Silverstone FT02, Silver Power SP-SS750M (SeaSonic M12D), Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS.
* Stolt paragrafryttare *
MultiMan är uppkopplad nu
2012-01-03, 10:02   #3004

Wildenboy

Medlem

Plats: Sjöbo

Registrerad: aug 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MultiMan Visa inlägg
Lagstiftningen och därmed de flesta butiker (men finns mycket enstaka undantag) säger att kunden får stå för returfrakten vid ångerköp. Rätt rimligt eller hur? Butiken går back oavsett genom all hantering och den ursprungliga frakten.

Vill du slippa detta, handla i vanlig butik med öppet köp.
Självklart skall det vara så. Dock blev han väl sur för att de inte tog tillbaka skärmen och skickade en ny rakt av. Så borde det också vara, man ska ju inte behöva vänta i flera veckor på en reparation på en helt ny skärm.
Wildenboy är inte uppkopplad
2012-01-03, 10:12   #3005

220volt

Medlem

220volts avatar

Att jag får stå för frakten tillbaka gör mig inte så mycket. Jag blev i
irriterad att dom valde att inte ta tillbaka den och skicka en ny utan väljer att skicka den på service.

| Define R4 | i5 3570K @ 4,3 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | G.Skill Ripjaws Gaming DDR3 2133Mhz 8GB | Gigabyte GTX 670 OC | Samsung 830 SSD| Dell U2412M | Fractal Design Integra R2 650W | Cm Strom Trigger | Razer Deathadder | Övrigt | Moto X | Nexus 7 | PS3 | Xbox 360 | Panasonic TX-P50ST60Y | Yamaha RX-V673 | Jamo S 606 HCS 5 |
220volt är uppkopplad nu
2012-01-03, 10:23   #3006

Leopardkungens

Medlem

Leopardkungenss avatar

Plats: Linköping

Registrerad: sep 2010

Finns det ingen ny CDon kod? SWEC1112 funkar inte nu.
Leopardkungens är inte uppkopplad
2012-01-03, 11:32   #3007

keyser

Medlem

keysers avatar

Plats: Malmö

Registrerad: okt 2001

SWEC1201
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/
keyser är uppkopplad nu
2012-01-03, 11:55   #3008

elajt_1

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: apr 2004

Citat:
Det verkar vara väldigt olika bud. Jag ska tydligen behöva skicka min skärm till InfoCare för lagning trots den var trasig när jag fick den.
Om den är trasig när man får den så räknas det som en DOA, dvs. Dead on arrival vilket då skall bytas ut till nytt. Inget snack om saken.

Ops... såg att någon redan skrivit detta :-/

Senast redigerad av elajt_1 2012-01-03 klockan 12:01.
elajt_1 är uppkopplad nu
2012-01-03, 12:13   #3009

Zerook

Medlem

Registrerad: dec 2011

Glöm bort det jag sade om cdon i min tidigare post, bad farsan titta upp om allt hade kommit till posten och dom hade valt att delleverera min beställning så jag får ett bf3 som jag inte kan spela eftersom jag inte fått mina delar till datorn :@
Mina datorkomponenter har även statusen "varorna packas" fortfarande. -.-
Zerook är inte uppkopplad
2012-01-03, 12:15   #3010

220volt

Medlem

220volts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av elajt_1 Visa inlägg
Om den är trasig när man får den så räknas det som en DOA, dvs. Dead on arrival vilket då skall bytas ut till nytt. Inget snack om saken.

Ops... såg att någon redan skrivit detta :-/
Men enligt CDON så säger Dell att dom ska skickas på service även om produkten var DOA.

Hur som helst kommer jag skicka tillbaka skärmen till CDON och handla via Dustin istället.

220volt är uppkopplad nu
2012-01-03, 13:45   #3011

devhdc

Medlem

Plats: Kristinehamn

Registrerad: maj 2002

Inte speciellt glad över deras ärendehantering..
Ville gära en ändring i en order, och fick vänta 22 timmar på svar, helt okej .. De har det tunt, så jag förlåter det, men när nån väl tog hand om ärendet så fick jag detta till svar:
Citat:
Svar 2012-01-03 09:16
Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektronikavdelning som återkommer till dig så fort som möjligt.
Känns ju som om att dom satt mig i en ny kö, därmed ytterligare 24 timmar ..
2012-01-03, 13:58   #3012

Jelvin

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av devhdc Visa inlägg
Inte speciellt glad över deras ärendehantering..
Ville gära en ändring i en order, och fick vänta 22 timmar på svar, helt okej .. De har det tunt, så jag förlåter det, men när nån väl tog hand om ärendet så fick jag detta till svar:

Känns ju som om att dom satt mig i en ny kö, därmed ytterligare 24 timmar ..
De gjorde samma sak mot mig igår vid 18.. Inget nytt svar ännu.
Jelvin är inte uppkopplad
2012-01-03, 14:10   #3013

rularn

Medlem

Registrerad: sep 2006

Jag lade en order på lite dataprylar kl 13 idag, allt fanns i lager, dvs 1-3 dagars leverans. Detta borde jag få på posten i morgon?!
rularn är inte uppkopplad
2012-01-03, 14:13   #3014

Jelvin

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av rularn Visa inlägg
Jag lade en order på lite dataprylar kl 13 idag, allt fanns i lager, dvs 1-3 dagars leverans. Detta borde jag få på posten i morgon?!
Tyvärr, antagligen inte, de har problem med leveranserna. Jag beställde "1-3 dagar"-grejer den 26 december. Inte skickade ännu.
2012-01-03, 14:22   #3015

Electrix

Medlem

Electrixs avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: nov 2005

Någon som vet om de skickar PS3-spel genom vanlig post (brev) ? Börjar undra om det kommit bort eller en brevbärare sitter och latjar med det hemma hos sig nu..
Electrix är inte uppkopplad Folding
2012-01-03, 14:27   #3016

Jelvin

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Electrix Visa inlägg
Någon som vet om de skickar PS3-spel genom vanlig post (brev) ? Börjar undra om det kommit bort eller en brevbärare sitter och latjar med det hemma hos sig nu..
Det bör de väl göra. Jag fick mina pc-spel (swtor/bf3) i brevlådan ganska omgående. Tittade på spårningen, men det enda som står är att det sorterades i Göteborg och sedan fick jag sakerna efter en dag.
2012-01-03, 14:35   #3017

Lasse.L

Medlem

Lasse.Ls avatar

Plats: Malmö

Registrerad: maj 2005

Citat:
Att jag får stå för frakten tillbaka gör mig inte så mycket. Jag blev i
irriterad att dom valde att inte ta tillbaka den och skicka en ny utan väljer att skicka den på service.

Hur mycket fick du betala i returporto?
2012-01-03, 15:03   #3018

RedSparowes

Medlem

RedSparowess avatar

Registrerad: nov 2011

Bättre att dom skickar ärendet vidare till någon som har koll på om sakerna finns i lager än att göra "varorna packas" när de inte har dem.

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.
RedSparowes är inte uppkopplad
2012-01-03, 15:15   #3019

devhdc

Medlem

Plats: Kristinehamn

Registrerad: maj 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RedSparowes Visa inlägg
Bättre att dom skickar ärendet vidare till någon som har koll på om sakerna finns i lager än att göra "varorna packas" när de inte har dem.
Yes.
Jag fick iaf svar, ordern hanterades inte riktigt som önskat, men en bra kompromiss, även om den var lite tidsödande.
2012-01-03, 15:59   #3020

Gazper

Medlem

Hej!
Jag beställde komponenter från både Inet och CDON den 27'de efter 17.00. Inet skickade dem nästa dag och jag fick dem den 29'de.
Statusen på CDON däremot, har vairt "Varorna packas" sen den 28'de. Tydligen så finns inte hälften av komponenterna i lager längre, dem var det dock när jag fick statusen "Varorna packas". Så nu vet jag inte om dem väntar med att skicka för att det saknas produkter eller om dem har skickat paketet men inte en bekräftelse.

Det verkar väldigt vanligt med CDON tydligen, när jag läser tråden.
Gazper är inte uppkopplad
2012-01-03, 16:23   #3021

AndreasBjoerk

Medlem

Plats: Piteå

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Gazper Visa inlägg
Hej!
Jag beställde komponenter från både Inet och CDON den 27'de efter 17.00. Inet skickade dem nästa dag och jag fick dem den 29'de.
Statusen på CDON däremot, har vairt "Varorna packas" sen den 28'de. Tydligen så finns inte hälften av komponenterna i lager längre, dem var det dock när jag fick statusen "Varorna packas". Så nu vet jag inte om dem väntar med att skicka för att det saknas produkter eller om dem har skickat paketet men inte en bekräftelse.

Det verkar väldigt vanligt med CDON tydligen, när jag läser tråden.
Jag har också beställt varor från CDON, dock den 30'de och det står fortfarande ''Varorna packas'' hoppas dom har skickat varorna men att statusen är ''varorna packas'', jag får väl se i veckan om dom kommer.
AndreasBjoerk är inte uppkopplad
2012-01-03, 16:33   #3022

MrM3

Medlem

Registrerad: okt 2011

Alltså jag vill passa på att varna för CDON kommer inte handla där igen. Helt sanslöst dåliigt skött det här. Köpte SW Blu Ray CE under mellandagsrean när det var kampanjpris på 399 och sedan på fakturan kom det ett helt annat pris på 699. Visst nu är 300 kr inte hela världen, men det är principen det handlar om. Hur i helvete kan en butik som påstår sig vara seriös lägga på 300 kr på en produkt bara sådär?

Vad begär idioterna på CDON egentligen? Att man ska ta printscreen varje ggr man lägger en vara i varukorgen för att kunna ha som bevis mot deras prisförändringar eller? Sanslöst.... Enda svar man fick från kundtjänst var att jag kunde återskicka varan om den fortfarande var oöppnad och inte använd, jo men tjena, det är ju troligt att man inte använt sina filmer på fem dagar... Jävla nötter på CDON. Kommer inte handla där igen, sjukt besviken på det kundbemötandet alltså.
MrM3 är inte uppkopplad
2012-01-03, 16:38   #3023

FireFox

Medlem

FireFoxs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jelvin Visa inlägg
Det bör de väl göra. Jag fick mina pc-spel (swtor/bf3) i brevlådan ganska omgående. Tittade på spårningen, men det enda som står är att det sorterades i Göteborg och sedan fick jag sakerna efter en dag.
Det var ju ganska tur för dig, mitt spel har jag ännu inte fått och det skickades från CDON den 27 december..
Med ganska stor säkerhet är det någon på posten som antagligen tattat mitt spel.
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: Be quiet! Dark Power Pro 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Kingston HyperX 120 GB | RAM: G.Skill 4x4096MB CL9 1600Mhz Ripjaws | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Skärm: Dell U2410 |
|| Citera för svar! ||
FireFox är inte uppkopplad
2012-01-03, 16:41   #3024

220volt

Medlem

220volts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lasse.L Visa inlägg
Hur mycket fick du betala i returporto?
Jag har inte skickat tillbaka den än jag väntar på att en fraktlapp från CDON ska komma med posten.

Citat:
Dell har valt att alla deras skärmar ska skickas in på service och inte bytas ut.

Om du känner att du hellre vill nyttja din ångerrätt är du välkommen att göra detta.

Vi har skickat ut en fraktlapp till dig så du kan bortse från den adress som står i retursvaret nedanför.

Naturligtvis är du välkommen att returnera din produkt. Vi vill att du tänker på följande innan du returnerar din produkt:

Vi rekommenderar dig att du skickar in produkten i dess originalförpackning, med innehållande packmaterial för att minska risken för skador. Sätt helst inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.
För att påskynda hanteringen utav din retur ber vi dig att skicka med en kopia utav din faktura, fyll gärna även i en returanledning på baksidan så vi vet om du vill ha en ersättningsvara eller pengarna åter.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen och att den når oss oskadd!

CDON AB
C/O Order Hemelektronik AB
Makadamgatan 14
254 64 Helsingborg

Vi kan i dagsläget inte ta emot paket via Schenker privpak.
220volt är uppkopplad nu
2012-01-03, 16:44   #3025

Jelvin

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FireFox Visa inlägg
Det var ju ganska tur för dig, mitt spel har jag ännu inte fått och det skickades från CDON den 27 december..
Med ganska stor säkerhet är det någon på posten som antagligen tattat mitt spel.
Det låter som det :/ Ring och klaga på Posten.
2012-01-03, 16:56   #3026

B00gieman

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: jan 2009

Trasig Hårddisj

Hej

Köpte en hårddisk av er och den verkar som nu efter 3 månader gått sönder här testat bytt sladdar och kört med Seageate eget program.

Hur ska jag skicka den tillbaka till er har ju inte kvar "lådan" och frakten betalar jag allt sådant?
B00gieman är inte uppkopplad
2012-01-03, 18:00   #3027

Yadu

Medlem

Registrerad: feb 2010

Beställde en skärm den 27/12. CDON postade den 30/12. Kunde hämta den 2/1.

Nu får vi se hur lång tid det tar att få datorkomponenterna som jag beställde den 31/12. Står fortfarande "Varorna packas".
Yadu är inte uppkopplad
2012-01-03, 19:41   #3028

Fragdeath

Medlem

Fragdeaths avatar

Plats: Vännäs

Registrerad: jul 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DaeX Visa inlägg
Hoppas verkligen inte att han får dem nu på onsdag eller torsdag med tanke på att inlägget skrevs för ca 1 ½ år sedan. Tycker det är du som borde ta och tänka efter...
Hahaha vafan, "CDON finns nu på forumet" står som nyhet för mig på förstasidan, trodde allting i tråden var fresh meat

Men okej då

Cowon S9 + Denon C751
R.I.P PALE
Fragdeath är inte uppkopplad Folding
2012-01-03, 19:57   #3029

RedSparowes

Medlem

RedSparowess avatar

Vad ska de behöva göra för att bli av med sin trygg-e handel licens egentligen?

Jag anmälde dem, fick svar att dom kollade in ärendet. Blev vidarebefodrad till en higher up support på cdon som inte har hjälpt till för fem öre.

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.
RedSparowes är inte uppkopplad
2012-01-03, 21:43   #3030

Johii

Medlem

Johiis avatar

Plats: Karlshamn

Registrerad: jul 2004

Jag har fått lite mer svar sen igår nu. Jag skickade in ett till kundtjänstärende genom cdon för att få svar och samtidigt skickade iväg ett klagomål till trygg e-handel. Fick inget svar från kundtjänst på cdon förrens jag har fått ett meddelande från trygg e-handel att dem kontaktar cdon direkt, och då var dem snabba med att svara. Mindre en timme efter jag fått meddelandet från trygg e-handel så hörde cdon av sig. Men iallafall så ska alla mina varor vara "packade" men inte iväg skickade. Även varorna som nu är tillfälligt slut och en vara som till och med försvunnit ut ur sortimentet. Det skulle skickas idag eller senast imorgon. Hoppas fasen att det gör det med, ser inte ut som det skickades idag iallafall.
Antar att jag ska vara glad att jag har fått något svar alls. Men det är inte kul att sitta i mörkret och hoppas och vänta.
Antec P182B | Corsair HX 650W | ASUS P8Z68-V | Intel Core i5 2500k | Thermalright Ultra-120 Extreme | ASUS GTX 560Ti DirectCU II TOP | Corsair VENGEANCE 8GB DDR3 PC12800 | Intel 320 120GB SSD | BenQ Gl2450 | Logitech G400s & QPAD MK80-pro | QPAD QH-90
Johii är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker