Citat:
Ursprungligen inskrivet av
DanielOrtega
Tyvärr får också jag sälla mig till sällskapet med besvikna Cdon-kunder. Beställde komponenter till en komplett dator sista december. Alla delar fanns på lager då jag beställde och allt med en levtid 1-3 dagar. Visst var jag medveten om att dom hade vissa leveransproblem, så att jag skulle få vänta nån vecka extra såg jag inte som ett problem. Men, inte mer än så.
Men, ett par dagar senare fanns inte längre ramminnena på lager, varför jag skrev och frågade hur det låg till. Om dom inte fanns inne ville jag byta till andra, eftersom det fanns andra med samma pris och likvärdig prestanda. Jag passade också på att fråga om det var möjligt att byta chassi, eftersom ordern ändå inte hade blivit hanterad.
Svaret blev att det var för sent att ändra något, då ordern hade kommit för långt i hanteringen.....
Ok, inga problem, men eftersom status fortfarande var "ej levererad" frågade jag igen, hur det låg till. Var det packning av varor som gällde nu och skulle jag få en komplett leverans? Jag vill som sagt byta till andra ramminnen annars.
Nytt svar; Nej, det har inte skickats, så det går bra att byta chassi. Anledningen till att det inte var skickat, sa dom var att det saknades täckning på mitt konto som uppgivet kort var kopplat till.
Nu började jag ana oro, eftersom jag inte har uppgett något kort alls och förskottsbetalat via direktöverföring. Vilket jag lite surt talade om ett nytt meddelande och i samma meddelande bekräftade jag att jag ville byta till annat chassi. Jag påpekade också att jag vill bli uppringd, för att få prata med någon.
Nytt svar; vi har skickat ditt ärende till callbackavdelningen som kommer kontakta dig så snart som möjligt.
Detta var i torsdags, men ingen ringde då och sen blev det helg..... idag har jag fått status "delleverans" där ramminnen + grafikkort är restnoterat:-( Dessutom skickar man tydligen det chassi jag inte ville ha, trots att jag fått bekräftat att det gick bra att byta.
Som sagt, det har bara gått en dryg vecka sedan beställning, så det säger jag inget om, men när man får svar som uppenbarligen är gripna helt ur luften och dom dessutom inte ens bryr sig om att svara på raka frågor, så känner jag att det är tveksamt om det låga priset ursäktar. Jag beställde för knappt 8K och har inte på något annat ställe fått ihop samma paket för mindre än 9K, så visst är det stor skillnad.
Kanske blir resultatet bra i slutändan, men som det känns nu var det nog sista beställningen jag la hos Cdon. Jag är givetvis inte ett dugg orolig för att bli blåst, utan självklart kommer dom leverera grejerna. Men det står skrivet i stjärnorna när allt har kommit.......
Då vill jag rapportera att allt har löst sig för mig! Jag har fått en bra kontakt med kundtjänst och dom fixar andra minnen istället för dom beställda, som var restade. Chassit som jag ville byta till annat löste dom också, genom att skicka med en retursedel för gratis retur av det som redan var på g och det andra la jag en ny beställning på.
Allt utom grafikkort och minnen kom idag, inkl det "nya" chassit. Grafikkortet och minnena skickas troligen idag eller imorgon.
Så, allt blev som sagt bra och Cdon ska ha ära för att dom rättade till det som var tokigt!!
Kvarstår gör dock önskan att arbeta om systemet, för det är rejält irriterande att man kan boka produkter som anges finnas på lager, men sedan blir restnoterat ändå.
Nu har vi ju läst att dom är medvetna om problemet, så då får vi tro på att det blir bättre.
Jag skulle också vilja uppmana Cdon till att uppge leveranstid till tex 2-6 arbetsdagar. Då slipper man bli besviken, eftersom det står 1-3 och det har man nog svårt att leva upp till för det mesta.
Summeringen blir att jag trots allt är en nöjd kund, som fått grejerna efter ca 6-7 arbetsdagar, till ett oslagbart pris. Jag ser det som en styrka att dom försöker rätta felaktigheterna och jag upplever verkligen att dom bjöd till för att jag skulle bli nöjd efter strulet!