Citat:
Ursprungligen inskrivet av
MSIOCGenie
Hejsan, ville bara tacka för eran väldigt trevliga support

Och så vill jag gnälla lite också, eran Live-support är tämligen värdelös, det tycker mina polare som testat den också, det enda de gör att att hänvisa till den vanliga supporten, eftersom de inte ha en aning om någonting och bara vimsar.
Dessutom köpte jag en mus av er, en Ace Edge 3200 T2 med musmatta, men nu har själva "beläggningen" på musen börjat flagna bort, av slitage antar jag.
Man har börjat skymta plasten under, dessutom blir jag grön i handflatan av musen numera, eftersom "lacken" är borta.
Min polare med en likadan mus har samma problem, jag antar att man kanske kan få en ny, men det lär ju vara samma problem med den ?
Dessutom är det väldigt omständigt att hitta dator-komponenter på eran hemsida, det borde ni verkligen fixa till, enda gången man faktiskt hittar något bra är när man går in via exempelvis prisjakt, och faktiskt
vet vad man vill ha, om man till exempel vill se alla processorer o jämföra pris osv, är det mycket enklare att gå in på valfri annan E-handlare.
Det slutar också ofta med att man inte köper hos er

Tja
PM:a mig ditt ordernr. så kikar vi på det.
MVH Edin
Citat:
toxicstone
Hur öppnar jag era PDF filer? går in på mitt konto via er och ska öppna mitt ena KLARNA faktura och står att den är skadad, den vill sparas som .pdf[1] inte .pdf och den andra som .pdf[2], kan ändra så filtypen är .pdf istället men står endå att den är skadad, tror att det blir fel filtyp, hjälp snarast så jag kan betala räkningarna.
Hej
Jag visste inte om att det fanns ett problem, jag ber IT snarast kika på det.
MVH Edin
Citat:
lord_tito
Hejsan CDON,
Jag undrar om Ni skulle kunna kolla på denna ordern: 31929655
Har nämligen stått "Varorna packas" i över ett dygn.
MVH
Toni
Tja
Vad jag kan se så har inte vi fått varan på vårat lager ännu, har du fått annan info?
Mvh Edin
Citat:
lordnotan
Halloj CDON.
Beställde i söndags(19:e) en SSD samt ett moderkart. Enligt orden på mitt konto (ordernummer:31924702) så har den packats sen i söndags. Hade hoppats på få den idag men den gick inte iväg igår och verkar inte gått iväg idag heller. Om jag inte minns helt fel stod det 1-3 dagars leverans.
Tja
Jag ber kundtjänst kika på det då allt ser ut att stämma och den borde ha lämnat oss den 20:e.
MVH Edin
Citat:
uhuru
Hej
Köpte för ca 2-3 veckor sen en ny laptop hos er men efter några dagar så började datorn krascha så jag felsökte och kom fram till att minnet var defekt, jag kontaktade kundtjänsten och dom bad mig skicka in datorn så jag skickade in den. Efter att det nästan har gått en vecka får jag till svar att dom inte kunde laga datorn och att dom ska återbetala pengarna.
Problemet är att jag inte vill ha tillbaka pengarna utan att ni ska laga den eller ge mig en motsvarande detta enligt konsumentköplagen.
http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Fel-pa-varan/
Jag har väl rätt till en ny dator eftersom det är garanti på den och om ni inte kan fixa det så borde jag iallafall få kompensation eftersom priserna för en likadan eller likvärdig dator är nu 1500-2000kr dyrare vilket inte är så roligt för mig som är student har ont om pengar och faktiskt behöver en dator just nu.
Har även bett att få veta varför dom inte kunde laga datorn men detta har dom inte kunnat svara på.
Datorn finns inte heller längre i lager men det finns en nästan exakt likadan modell som bara har lite snabbare processor "100mhz", jag har provat och fråga om jag kunde få byta till den men det gick dom inte heller med på antagligen eftersom den var dyrare ca 1500kr.
Jag har PM:at cdon killen mitt kund och ärende nr om han vill titta på det.
Nån annan som vet om jag har rätt till att få en ny dator eller att dom ska kompensera mig?
Citat:
uhuru
Har nu fått kontakt med dom tyvärr ville dom inte ge mig en ny men har lustig nog sänkt priset på den dator jag frågade om tidigare, så har beställt den får hoppas att den funkar så jag inte behöver krångla med dom igen. Det enda dåliga är att den har en blankt skärm istället för en matt men får väl se om det funkar ändå.
Tja
Du kan PM:a mig så tar jag en titt på det, även om det löste sig för dig så ska det naturligtvis inte gå till på det sättet.
MVH Edin
Citat:
XerXes
Vill bara dela med mig av mitt intryck av mitt enda köp på CDON.com. Beställde en SSD-disk och ett nätagg på deras till synes mycket trevliga erbjudande om 15% rabatt. Nätagget avbeställde jag bara nån timme efter köp en söndagkväll då jag fick veta av en bekant att det var betydligt mer högljutt än vad som angetts. Trots detta var det enligt CDON omöjligt för det att hindra att det skickas eftersom det redan gått till lager - trots detta tog det dock minst två dagar för dem att skicka det. Jag fick själv returnera nätagget i efterhand - de betalade dock frakten och jag instruerades att bara dra av summan för nätagget från fakturan vilket jag gjorde och betalade denna. Kände mig hyfsat nöjd även om det hela var lite trassligt.
I helgen var jag hemma på besök hos mina föräldrar och då hade Klarna (som sköter fakturering åt CDON och förövrigt enligt senaste veckans rapportering verkar vara ett lagom seriöst företag...) av någon oförklarlig anledning skickat en räkning 45kr och 57 öre till dem. Jag är inte skriven där och har inte varit på länge, fattar inte hur den hamnade där. Hursomhelst hamnade den i en korg i väntan på att jag skulle hälsa på. Exakt en månad senare dök ännu en påminnelse upp på denna räkning, denna gång på 125kr och 31 öre inklusive administrativa avgifter och förseningsavgifter, denna blev också liggande oöppnad ett bra tag innan jag fick kännedom om dem nu i helgen.
Skitsummor men med denna typ av förfarande är det väl rena slumpen att jag inte hamna hos inkasso. Jag tänker definitivt inte köpa nåt mer från CDON.com igen. Aldrig haft så mycket strul vid köp från Dustin eller dylikt och jag skulle starkt avråda andra från att handla hos CDON.
Hej
PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det, konstigt agerande av Klarna och oss.
MVH Edin