Verktyg Visningsval
2012-04-16, 02:51   #4111

grizzly666

Medlem

grizzly666s avatar

Plats: Fjugesta

Registrerad: aug 2005

Nu vet du ju inte med säkerhet om dom har skickat heller inte för cdons tröga system visar ju imellanåt att paketet packas långt efter man har hämtat ut.
Och samma sak med kundtjänst dom verkar inte kunna se alls vad som händer utan går helt enkelt på samma "status" som du själv kan se verkar det som och drar då till med en rövare att det har skickats tidigare idag heller kommer att skickas idag bara för att bli av med kunden för tillfället.
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."
grizzly666 är inte uppkopplad
2012-04-16, 05:03   #4112

Audia8snubben

Medlem

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av grizzly666 Visa inlägg
Nu vet du ju inte med säkerhet om dom har skickat heller inte för cdons tröga system visar ju imellanåt att paketet packas långt efter man har hämtat ut.
Och samma sak med kundtjänst dom verkar inte kunna se alls vad som händer utan går helt enkelt på samma "status" som du själv kan se verkar det som och drar då till med en rövare att det har skickats tidigare idag heller kommer att skickas idag bara för att bli av med kunden för tillfället.
Du kanske har rätt att deras "system" kan vara slow, men fick detta email "Vi undersöker ditt ärende med vårt lager, vi kommer att återkomma till dig så fort vi får svar från dem." Menar de att de skall kolla om mina shits finns hos dem i lagret, eller att de skickat den ><, för trött att ens tänka, måste sova, skall till jobbet om 5 hours
2012-04-16, 07:32   #4113

draxen

Medlem

Registrerad: okt 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Extremaz Visa inlägg
Har beställt endel från CDON och tycker dem har skött sig riktigt bra. Alltid fått produkterna snabbt (3 dagar) och inte vart några fel på dem, dock har jag bara skickat efter och betalat, inget mer med det. Får se sen när man börjar annullera ordrar och skicka tebax grejer, känns som att det är då väldigt mycket brister i deras system. Men så är det väll mer eller mindre hos alla företag...
snabbt ? 3 dagar?...Jag har beställt hur många gånger som helst från Inet och ALLTID fått mina varor DAGEN efter !!! DET kallar jag snabbt....

dessutom de flesta företag går det att RINGA och prata med någon vid problem....när jag fick byta mitt moderkort upptäckte jag att det hänvisades ENDAST till en kontaktformulär då fick jag skriva om mina problem och att jag tvingas byta moderkort...dagen efter fick jag en fråga från CDON....svarade på frågan samma dag och CDON svarade dagen efter osv.....dvs...sånt som skule ta 3 minuter via telefon tog nu 3 dagar !!!!!

Dock efter ca 2 veckor fick jag ett nytt moderkort i alla fall...så nu är jag glad att ha dator igång igen men det blir INGA fler beställningar av datorkomponenter från CDON oavsett vilka priser de kommer att locka med....

Senast redigerad av draxen 2012-04-16 klockan 07:39.
draxen är inte uppkopplad
2012-04-16, 08:46   #4114

Iceglow

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av draxen Visa inlägg
snabbt ? 3 dagar?...Jag har beställt hur många gånger som helst från Inet och ALLTID fått mina varor DAGEN efter !!! DET kallar jag snabbt....

dessutom de flesta företag går det att RINGA och prata med någon vid problem....när jag fick byta mitt moderkort upptäckte jag att det hänvisades ENDAST till en kontaktformulär då fick jag skriva om mina problem och att jag tvingas byta moderkort...dagen efter fick jag en fråga från CDON....svarade på frågan samma dag och CDON svarade dagen efter osv.....dvs...sånt som skule ta 3 minuter via telefon tog nu 3 dagar !!!!!

Dock efter ca 2 veckor fick jag ett nytt moderkort i alla fall...så nu är jag glad att ha dator igång igen men det blir INGA fler beställningar av datorkomponenter från CDON oavsett vilka priser de kommer att locka med....
Jag håller med dig till 100%, skönt att det löste sig för dig iaf!

För 2 veckor sedan skrev jag här i hopp om att CD.ON's representant på denna sida kunde ge sin synpunkt på mitt ärende! Ganska snabbt fick jag ett svar från Edin (eller möjligtvis någon annan) vilken typ av feedback jag ville ha på mitt ärendenummer jag hade pm'at? Jag undrade då om han/dom inte läste denna tråd? Sen dess har jag inte hört ett pip från någon! Jag skickade således tillbaka leveransen med ett par syrliga, väl förtjänta, kommentarer hur de har behandlat mig som kund! Jag kommer ALDRIG mer att beställa något mer från detta företag! Mycket möjligt att de skiter ett stort stycke i detta faktum, men de kan iaf inte hindra mig från att berätta för andra vilken otur de skulle kunna råka ut för om de väljer att göra affärer med detta företag!
2012-04-16, 09:31   #4115

Segas

Medlem

Segass avatar

Plats: 127.0.0.1

Med alla dessa negativa kommentarer...vågar man beställa något från CDON? :S Är inne på ett GTX 680...
Segas är uppkopplad nu
2012-04-16, 10:00   #4116

Mikael R

Medlem

Plats: Trollhättan

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Segas Visa inlägg
Med alla dessa negativa kommentarer...vågar man beställa något från CDON? :S Är inne på ett GTX 680...
Jag har aldrig haft problem med CDON, utan det som skrivs här är nästan bara negativt, och alla som inte skriver har aldrig haft problem, eller så har de löst det bra.

Så jag skulle inte tro att det är något problem att beställa därifrån.
Chassi: Fractal Design Define R3 | CPU: Intel Core i7 3820 | GPU: Asus HD7870 DCUII | RAM: Kingston HyperX Blu 1333 mhz 2*4 GB DDR3 | HDD: 640 GB WD Blue Caviar & Corsair Force 3 120 GB | Nätagg: OCZ Modxstream 500W | MB: Asus P9-X79 S-2011
Mikael R är uppkopplad nu
2012-04-16, 10:42   #4117

Segas

Medlem

Segass avatar

Plats: 127.0.0.1

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mikael R Visa inlägg
Jag har aldrig haft problem med CDON, utan det som skrivs här är nästan bara negativt, och alla som inte skriver har aldrig haft problem, eller så har de löst det bra.

Så jag skulle inte tro att det är något problem att beställa därifrån.
Tack för din åsikt, tyvärr fallerade CDON på sin utomordentligt dåliga support. Endast en dialog via ett chattfönster utan att ens kunna ringa.

Men, tack ändå.
Segas är uppkopplad nu
2012-04-16, 11:31   #4118

Audia8snubben

Medlem

Jaha, då fick man tillslut svar, hoppas jag.
CDON "Vi beklagar dröjsmålet med er leverans. Vi har nu fått svar från vårt lager att problem som fanns är löst och att ordern ska lämna vårt lager idag. Ni bör således mottaga den inom kort. Är det något som ni undrar över så vänligen återkom till oss.
Som kompensation för det inträffade skickar vi en rabattkod värde 50 kr"

Hoppas man får grejerna imorgon eller snarast^^

PS 50 Spän rabbat YAY >< LOL
2012-04-16, 11:53   #4119

Derox

Medlem

Registrerad: okt 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Segas Visa inlägg
Jag har beställt en del saker tidigare, så länge allting blir rätt är det inga problem, dock rätt sega leveranser jämfört med andra butiker. Dock när CDON klantar sig (levererar fel) eller något annat oförutsett händer så är det inte ett 5 minuters samtal som krävs (som med alla andra butiker), utan då får du spendera någon timmes tid över några dagar på att skriva i CDONs kontaktformulär.

Som jag tidigare skrev så vet jag att alla butiker gör fel ibland, men jag som kund förväntar mig en smidig lösning på butikens fel, det fick jag inte från CDON. Jag har löst värre problem än så med 5 minuter i telefon med andra butiker.
2012-04-16, 12:02   #4120

Sammyc51

Medlem

Sammyc51s avatar

Plats: Wroclaw

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Audia8snubben Visa inlägg
Så först begär du kompensation och sen när dom snällt ger dig det så blir du ironiskt glad?

Herregud, mänskligheten idag.

Tycker synd om CDON.
Fractal Design Define R3 <|> Asus P8Z68-V PRO GEN3 <|> Intel Core i5 2500K 4,3GHz <|> Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE <|> Cooler Master Hyper 212 EVO <|> Corsair HX 650W 80+ Bronze Modulär <|> MSI Geforce GTX 680 2GB <|> Crucial m4 128 GB SSD
Sammyc51 är inte uppkopplad
2012-04-16, 12:50   #4121

Dahle86

Medlem

Plats: Högsby

Registrerad: jul 2009

Citat:
Jaha, då fick man tillslut svar, hoppas jag.
CDON "Vi beklagar dröjsmålet med er leverans. Vi har nu fått svar från vårt lager att problem som fanns är löst och att ordern ska lämna vårt lager idag. Ni bör således mottaga den inom kort. Är det något som ni undrar över så vänligen återkom till oss.
Som kompensation för det inträffade skickar vi en rabattkod värde 50 kr"

Hoppas man får grejerna imorgon eller snarast^^

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sammyc51 Visa inlägg
Så först begär du kompensation och sen när dom snällt ger dig det så blir du ironiskt glad?

Herregud, mänskligheten idag.

Tycker synd om CDON.
Vad som gör det ännu bättre är att du inte kan använda rabattkoden samtidigt som sweclockers rabatten, så beställer man inget annat än datordelar på cdon har man inte fått något alls.
2012-04-16, 14:16   #4122

mille666

Medlem

mille666s avatar

Plats: Halmstad

Registrerad: apr 2009

Tror inte att ni kommer svara på min fråga då ni inte svarat någon sen den 29:e mars.. men vi får väl försöka.

Kommer ni få in Ivy Bridge på Releasedagen? kommer ni få in många så alla får sina CPUer inom några dagar?
Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: Intel Core i7 2700K @ 3,9Ghz | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | GPU: EVGA 680 2gb SC | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance | SSD Samsung 830 256GB | PSU: XFX 850W | Chassi: Fractal Design Define R4 | Skärm: LG W2363D
Macbook Pro Early 2011 med 160GB Intel SSD och 8GB Minne | iPad 2 16GB | iPhone 4s 32GB | Apple TV3
mille666 är inte uppkopplad
2012-04-16, 14:47   #4123

Extremaz

Medlem

Extremazs avatar

Plats: Malmö/Kalmar

Registrerad: jan 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av draxen Visa inlägg

Menade max 3 dagar ^^, Men oftast går det ju snabbare än det, komplett, cdon, maxfps brukar jag få dagen efter!
Chassi:BitFenix Shinobi XL/PSU:DarkPowerPro1000w/Moderkort:Asus Maximus IV Extreme-Z/CPU:i5-2500K 3.3Ghz/CPU Kylare:H100/Ram:Corsair Vengeance 1600MHz 16GB/GPU:Asus R9 280X Matrix 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->17TB/OS:W7/Tillbehör:Logitech G35,Logitech G510/Mionix Naos 5000/Roccat Sota/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,42"Finlux/Mobil:Sony Xperia S
Extremaz är uppkopplad nu
2012-04-16, 14:53   #4124

DippSeN

Medlem

Registrerad: apr 2012

Snabb leverans på spel samt tangentbord när jag beställde!

Spelar Titanfall och nickar DippSeN på Origin.
DippSeN är inte uppkopplad
2012-04-16, 17:30   #4125

CDON.COM

Cdon.com

CDON.COMs avatar

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hong Visa inlägg
Jag köpte http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu...black-13639013 och jag har ett problem med den... Jag undrar ifall det är så för alla skärmar men jag tycker att det är SJUKT irriterande och det hände inte på min förra skärm. Varje gång jag startar en fullscreen applikation så stängs skärmen av i typ 2 sekunder, och sedan startar den igen. Det händer med vilken videospelare som helst (händer även när jag trycker på speed-up knappen på Media Player Classic - Home Cinema och det är det mest irriterande någonsin), det inkluderar även webbspelare så som youtube. Händer även när jag startar windows, när jag startar ett spel osv. Har provat att stänga av och sätta på alla funktioner i skärmen men det här uppsetår fortfarande för mig. Såg att Lena på cdons recension av skärmen har samma problem, men ingen annan har nämnt om det. Är det någon som har denna skärm där detta upstår och är det någon som har en lösning till det eller går detta på garantin då?
Händer även ibland när jag kollar på film, att skärmen fadar mörkare och sedan fadar den tillbaka till så ljust den ska vara. Tror att det är någon sorts funtion i skärmen men jag har inte kunnat stänga av det.
Ifall detta inte skulle hända så skulle jag vara sjukt nöjd med skärmen, men så som det är nu har jag ångest att jag köpte den.
Tja

Fujitsu har inte hört talas om problemet, men är det så att du upplever det som ett problem så löser vi det till dig naturligtvis.

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av acceMOJS Visa inlägg
Blir det nån 15% rabatt i april eller, ska ju beställa ny burk
Hej

Absolut.

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Iceglow Visa inlägg
En lite uppdatering i min senaste, och klart möjligtvis sista, kontakt med kundsupport på CDON! Igår fick jag sista paketet i min order jag gjorde för 4 veckor sedan. Det var en bluray-brännare som jag visste inte fanns på lager, men jag trodde inte det skulle ta 4 veckor för leverans! Skit samma, förra klyddet med fakturorna löste sig till slut, och jag kan ju ändå inte slutföra mitt bygge förrän jag köpt de nya Ivy Bridge grejerna ändå. Igår kom den alltså, packat i en jiffy-påse?!?!?! Det är väl inget sätt att skicka dyr och potentiellt ömtålig elektronik? När jag tittade närmare på enheten såg jag att den typiskt nog hade blivit skadad i frakten,det är 2 hörn på frontplåten som blivit skadade! Har som sagt inte börjat bygga än men det skulle förvåna mig om enheten ens passar i chassit längre! Inte nog med detta när jag tittar närmare på enheten ser jag att det inte ens är den modell som jag beställde! Tröttsamt tänker jag men jag tar väl en runda till med mailsupporten och tänker att det kanske går bättre denna gång! Efter att i saklig ton ha förklarat vad jag tycker är fel denna gång, svarar support att jag fått precis vad jag har beställt så det är inget fel där! Självklart beklagas det att enheten skadats i transporten och det undras om jag skulle vilja ha en ny enhet i utbyte? Öhhh, tänker jag ... skulle tro det va? Men innan jag tar detta beslut vill jag att någon verkligen kollar om de har levererat rätt modell till mig då jag är bombsäker på att jag trodde mig ha beställt något annat! Någon gör detta och återkommer efter 6 timmar med svaret att "Nu ser vi att vi har haft fel information i produkttexten men att jag naturligtvis skall få returnera enheten på CDON's bekostnad! Suck, jag har alltså väntat 4 veckor på något som CDON inte tänkte leverera till mig ens från början.
Men vänta nu, de erbjöd mig faktiskt kompensation för allt som inträffat i detta ärende! En rabattkod värd 29 svenska riksdaler vid nästa beställning! Jag vet inte ens hur jag ska kunna bedöma detta sakligt då jag är så jävla förbannad just nu! En sak är iallafall helt klar, min uppfattning av bra kundsupport och den som CDON tycks prenumerera på via sin mailsupport skiljer sig markant! För att jag skall utnyttja min kompensation i framtiden kommer det nog att krävas ett mindre mirakel, men jag skall inte döma för hårt nu utan ger Edin en chans att titta på även mitt ärende! Förhoppningsvis är jag inte helt ensam om att tycka att man kanske förtjänar bättre som kund ...
Mvh
Ice
Edit: Kollade nu ikväll och det står fortfarande fel information om brännaren, kan kanske vara läge att ändra detta så fort som möjligt så att inte fler potentiella kunder beställer "fel" vara ... eller?
Tja

PM:ar du mig ditt ordernr så kikar jag på det?

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaka_900 Visa inlägg
Tja!
Lade en beställning på 3 st Jabra Active Black den 13 februari plus lite annat. Fick allt det andra men inte hörlurarna. Ni sa att ni skulle skicka dom så fort ni fick in dom men känns som att det drar ut på det lite. Är dom på G eller?
Tackar på förhand!
Anton
Tja

Kan du PM:a mig ditt ordernr så tar jag en titt på det.

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Janne1 Visa inlägg
Igår stod det 10/4 när jag kollade på HTC one X. Men idag står det kommande. Betyder det att ni inte vet leveransdatum? Eller är det på gång in idag?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av AndersT Visa inlägg
Ska de behöva ta en månad när man skickar in en defekt hårddisk innan man får en ny? dåligt tycker jag..
Tja

PM:ar du mig ditt ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cimbom3 Visa inlägg
HTC har problem och telefonerna kommer eventuellt i slutet av veckan enligt kundtjänst...
Till CDON:
Riktigt, riktigt, jävla dåligt att ni byter över abonnemanget vid en portering innan ni skickar mobilen. Nu när jag väl kommer få telefonen så kommer jag ha "använt" mitt Maxi abb i en halvmånad utan telefonen den var till för. Det är inte så jäkla kul när man knappt har nån sändning på sin gamla mobil och inte finns plats att installera mer än 2 appar typ så att man inte ens kan använda sitt Internet som man betalar för...
Tja

Drar det till Mobilgänget så får de kika på det.

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Derox Visa inlägg
Varning för CDON, riktigt skumraskbolag. Beställde två varor och fick en annan persons varor levererade med denna persons faktura. Fanns ingen kundservice via telefon utan fick sitta i 40 minuters kö i deras livechatt (var hela tiden nummer 2 i kö). Väl framme sa jag att de får avbeställa min order och ge mig en fraktsedel så återlämnar jag de felaktiga varorna. Då hävdar de att jag måste använda deras kontaktformulär för att "lösa problemet". Så de kräver alltså att jag lägger yterrligare tid på att returnera varorna de felaktigen skickade till mig. Var skickar jag fakturan för min nedlagda tid på att lösa deras misstag på ett sådant sjukt komplicerat sätt?
Jag tycker att fel kan alla göra, men då får de ju åtminstone försöka att rätta till det. Sista gången jag köper någonting av CDON. Om detta är bemötandet man får när man försöker hjälpa CDON rätta till sitt misstag undrar jag hur lite hjälp man får om någonting går sönder.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Derox Visa inlägg
Detta börjar bli skrattretande, har nu lagt ned 2 timmar på att lösa CDONs misstag. Nu säger supporten att de inte kan riva fakturan förens 16 dar efter leverans skett, så nu måste jag återkomma om 2 veckor för att bli av med en faktura jag aldrig fått för produkter CDON inte kunde leverera.
Det är på gränsen till en blufffaktura kan jag säga, fakturera för produkter som inte levererats.
Så varningen kvarstår för CDON, de föraöker tydligen fakturera folk utan att leverera produkterna. Undrar vad de säger om 2 veckor då fakturan löper ut och jag kontaktar dem, då lär de försöka lura av mig förseningsavgifter.
*Uppdatering* Efter ett hetskt svar till deras support om att de inte har laglig rätt att fakturera mig för produkter som inte levererats så gick det tydligen att annullera fakturan. Så hela soppan fick ju ett bra slut till sist verkar det som, krävdes bara några timmar av min fritid samt att man fick vara lite otrevlig.
Skickades från m.sweclockers.com
Tja

Det låter som ett felskick helt klart, men väldigt konstigt att man inte kunnat lösa det på ett bättre sätt.
PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av muSashi Visa inlägg
När ska ni lägga in funktionen att kunna kombinera rabattkoder som du Edin sa skulle vara färdigt i höstas?
Tja

Funktionen kommer naturligtvis inte funka så att man kan lägga in hur många koder som helst, utan kommer att begränsas i antal.
Men det finns fortfarande ett antal projekt som ligger före och som har betydligt större prioritering.

MVH Edin

Citat:
Beställde 3 grejer från CDON, stod att de har grejerna på lageret.
beställde den 2012-04-07,den 2012-04-10 står det på min sida på CDON, varorna packas, idag den 2012-04-14 står det samma sak varorna packas, konstigt enligt dem.
"Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och bör att skickas inom en arbetsdag."
Gått 4 dagar och än varorna packas, skickade supporten mail och fråga om det är någon strul med min order. Skall det ta så långt tid?
De svara med " Tack för att du kontaktade oss. Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektronikavdelning som återkommer till dig så fort som möjligt."
Hoppas man får kompensation för dröjningen...
Citat:
Yepp, särskild när man beställde en skärm och ens egen gick sönder, att behöva vänta mer än 1 vecka för en ny, och man blir tvungen att köra på laptopen tills dess, visste jag att det skulle ta längre än 1 vecka hade jag, köpte hos konkurrenterna, bor i stockholm skulle ta vad 1 timme att få tag på grejerna, hmm mitt eget fel att jag prövade nytt hmm "butik" än Inet eller webhallen.
Saken är jag beställde grejer de hade hemma dvs det stod på deras sida de har de på lagret, och att varorna packas när de har de på lagret ska väl jag ej behöva vänta 1 vecka o än ej fått dem och ej hört något om det utan att själv tagit kontakt med dem...
Håller med om att de miljoner som väntar borde få kompensation, du kanske har tid och vänta på dina saker, men ej jag och flera delar nog samma tänkesätt.
Tid är PENGAR.
Nu handlar det ej om att få "kompensation", på deras sida CDON står det att om varorna packas borde det ta ca 1 dag att skicka dem, sen kan jo det hända saker på posten som fördröjer det, men här är det att de ej ens skickat varorna utan, de tagit betalt för varor de har inne på lagret och låter kunden vänta tills de "känner" för att sända dem? Kommer nog ej handla från CDON igen...
Tja

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mille666 Visa inlägg
Tror inte att ni kommer svara på min fråga då ni inte svarat någon sen den 29:e mars.. men vi får väl försöka.
Kommer ni få in Ivy Bridge på Releasedagen? kommer ni få in många så alla får sina CPUer inom några dagar?
Tja

Yes, som det ser ut nu så täcker vi behovet.

MVH Edin
2012-04-16, 18:15   #4126

ZidaneVictor

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av acceMOJS Visa inlägg
Blir det nån 15% rabatt i april eller, ska ju beställa ny burk
Efter att ha plockat ihop 2 identiska kundvagnar med ny dator (hos CDON samt hos INET) så ser jag att ni är ca 600 kr billigare. Med en rabatt på ytterligare 15% så är CDON ett självklart val!

Så till min fråga: Hur erhåller jag rabatten i fråga och under vilken period gäller den?

Stort tack,
Victor
ZidaneVictor är inte uppkopplad
2012-04-16, 18:20   #4127

trollhattan

Medlem

Plats: Swedland

Registrerad: maj 2006

15% är på utvlada produkter och brukar vara senare i månaden
trollhattan är inte uppkopplad
2012-04-16, 19:33   #4128

ZidaneVictor

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av trollhattan Visa inlägg
15% är på utvlada produkter och brukar vara senare i månaden
Aha, okej! Tack!
ZidaneVictor är inte uppkopplad
2012-04-16, 19:52   #4129

kimzz

Medlem

kimzzs avatar

Plats: Burseryd

Registrerad: dec 2011

Jag har beställt många saker till datorn från CDON och inte haft ett ända problem. Inte äns när moderkortet gick sönder.
Beställde mitt andra 680 kort från CDON klockan 15:00 och har redan fått kolli nr genom chatt suporten på CDON. Väldigt bra enligt mig.
kimzz är uppkopplad nu
2012-04-17, 14:01   #4130

blackeagle

Medlem

blackeagles avatar

Plats: Lidköping

Registrerad: feb 2011

Jag skulle vilja passa på att berömma CDOn för ett mycket professionellt mottagande med returer, så att vi inte bara ser alla problem här.

Jag har handlat massor av dem och aldrig haft problem förrän nyligen då jag upptäckte att jag fått fel modell av en brännare.

Jag hade beställt en Bluraybrännare LiteOn iHBS112, men fått DVD-brännare/BD-ROM-läsare combo som hette iHES112, skiljer en bokstav alltså. Dessutom var det bulk, så den kom i brun kartong bara.

Dock så blev det aldrig av att jag installerade enheten i datorn jag skulle, eftersom jag hade fixat in min windows-skiva på usb och fixade allt med den.
Den har då legat i min garderob sedan jag fick den i september förra året, så jag märkte inte att det var fel modell förrän förra veckan, då jag hade köpt lite skivor, installerat enheten och skulle börja ta backup på kamera-bilder m.m. Brännarprogrammen vägrade bränna och gav skumma I/O-fel bara.

Började kolla online-order-historik och såg att det stod rätt beskrivning där, men fel modellnummer på enheten. Upptäckte dessutom efter att ha pratat lite med CDOn att jag eller någon annan hade slängt fraktsedel/garantibevis för både driven och på samma lapp även våra två Dell IPS-skärmar. Inte bra kände jag, vad händer om de behöver lagas på garanti?

Hursomhelst så fick jag, efter lite pratande fram och tillbaka, en kopia på min fraktsedel skickad med mail trots att jag hade slarvat bort den, jag fick nummer och adress så jag kunde fraktfritt returnera varan och få pengarna tillbaka så jag kan beställa motsvarande modell som finns ute nu.

Som bonus löste de allt med fraktsedel och sånt på en lördag! Mycket imponerad och nöjd med det snabba bemötandet.

Tack CDOn!
*PC2 - Film: AMD A10-5800k Trinity, Asrock m-ITX, SUGO SG02, 80GB Intel X-25 G2 SSD
blackeagle är inte uppkopplad
2012-04-18, 07:29   #4131

Marmut

Medlem

Plats: Växjö

blev dubbel
Marmut är inte uppkopplad
2012-04-18, 07:30   #4132

Marmut

Medlem

Plats: Växjö

Gamingrabatt

Varför gäller inte CDONs gaming kampanj på 25% rabatt samtliga gamingprodukter? Tänkte främst på Qpad MK-85 då det bland annat var det jag tänkt beställa.
Marmut är inte uppkopplad
2012-04-18, 08:37   #4133

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: 瑞典

Registrerad: aug 2004

Citat:
Yepp, särskild när man beställde en skärm och ens egen gick sönder, att behöva vänta mer än 1 vecka för en ny, och man blir tvungen att köra på laptopen tills dess, visste jag att det skulle ta längre än 1 vecka hade jag, köpte hos konkurrenterna, bor i stockholm skulle ta vad 1 timme att få tag på grejerna, hmm mitt eget fel att jag prövade nytt hmm "butik" än Inet eller webhallen.

Saken är jag beställde grejer de hade hemma dvs det stod på deras sida de har de på lagret, och att varorna packas när de har de på lagret ska väl jag ej behöva vänta 1 vecka o än ej fått dem och ej hört något om det utan att själv tagit kontakt med dem...

Håller med om att de miljoner som väntar borde få kompensation, du kanske har tid och vänta på dina saker, men ej jag och flera delar nog samma tänkesätt.
Tid är PENGAR.

Nu handlar det ej om att få "kompensation", på deras sida CDON står det att om varorna packas borde det ta ca 1 dag att skicka dem, sen kan jo det hända saker på posten som fördröjer det, men här är det att de ej ens skickat varorna utan, de tagit betalt för varor de har inne på lagret och låter kunden vänta tills de "känner" för att sända dem? Kommer nog ej handla från CDON igen...
Varför beställde du från cdon om du i princip har gångavstånd till webbhallen/inet?
Priset?

Visst kan jag förstå att det kan kännas surt, men alla kan ju göra fel?
Detta händer ju inte alltid. De tar ofta en dag längre på sig än t.ex inet, men oftast har man grejerna efter 2-3dagar.
Leveranstiden har jag inga problem med om man ser till de flesta priser som är riktigt riktigt bra.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dahle86 Visa inlägg
Vad som gör det ännu bättre är att du inte kan använda rabattkoden samtidigt som sweclockers rabatten, så beställer man inget annat än datordelar på cdon har man inte fått något alls.
Beror ju på, behöver man något pissbilligt... Typ en fläkt eller liknande.

Senast redigerad av Boss302 2012-04-18 klockan 09:00.
2012-04-18, 10:55   #4134

Dava

Medlem

Davas avatar

Plats: Skåne

Registrerad: feb 2002

Varför är det inte någon Sweclockersrabatt på externa hårddiskar? Var ett par siffror på kontokortet ifrån att lägga min beställning hos Proshop istället. Men bestämde mig för att vänta på 15%-rabatten. Mellan vilka datum brukar den gälla? Sist jag beställde grejer så missade jag den med någon dag och bestämde mig för att inte göra om misstaget
2012-04-18, 17:13   #4135

Blargmode

Medlem

Blargmodes avatar

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Janne1 Visa inlägg
"Du pratar nu med T***
Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
Du skrev: som sagt. När kommer One x? Beställde i måndags och då stod det 10/4
T***: Ett ögonblick så ska vi kontrollera detta.
Du skrev: tack
T***: Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager."

Hoppas man iaf slipper vänta 4-6 veckor som Tele2 har.... Undrar om CDON har Brightpoint och då lär det vara kört...
Don't get your hopes up...

Jag beställde en Dark rock pro kylare den 31/1, som dom enligt sidan hade i lager. Den 8/2 fick jag ett mail där dom sa att den var försenad men dom lovade att jag skulle få den såfort det bara gick. Efter det fick jag ett sånt mail till och den 30/3 skrev jag i denna tråden och undrade hur det gick.
Sen den 2/4 strök dom ordern helt plötsligt.
Så nu har jag väntat tills nu på ett svar från dem här i tråden, men nu har dom svarat till synes alla utom mig så jag antar att jag får ringa dem...

Lycka till i kampen!
2012-04-18, 17:25   #4136

CDON.COM

Cdon.com

CDON.COMs avatar

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Marmut Visa inlägg
Varför gäller inte CDONs gaming kampanj på 25% rabatt samtliga gamingprodukter? Tänkte främst på Qpad MK-85 då det bland annat var det jag tänkt beställa.
Hej

Alla gamingprodukter ska vara i kampanjen, är det så att vi missat någon så är det bara att slänga iväg ett mail till kundtjänst så löser de det.

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dava Visa inlägg
Varför är det inte någon Sweclockersrabatt på externa hårddiskar? Var ett par siffror på kontokortet ifrån att lägga min beställning hos Proshop istället. Men bestämde mig för att vänta på 15%-rabatten. Mellan vilka datum brukar den gälla? Sist jag beställde grejer så missade jag den med någon dag och bestämde mig för att inte göra om misstaget
Tja

I slutet utav månaden brukar det dyka upp.

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blargmode Visa inlägg
Don't get your hopes up...
Jag beställde en Dark rock pro kylare den 31/1, som dom enligt sidan hade i lager. Den 8/2 fick jag ett mail där dom sa att den var försenad men dom lovade att jag skulle få den såfort det bara gick. Efter det fick jag ett sånt mail till och den 30/3 skrev jag i denna tråden och undrade hur det gick.
Sen den 2/4 strök dom ordern helt plötsligt.
Så nu har jag väntat tills nu på ett svar från dem här i tråden, men nu har dom svarat till synes alla utom mig så jag antar att jag får ringa dem...
Lycka till i kampen!
Hej

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på vad som gått snett.

MVH Edin
2012-04-18, 18:12   #4137

JimmieSan

Medlem

JimmieSans avatar

Registrerad: sep 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av CDON.COM Visa inlägg
Hej

Alla gamingprodukter ska vara i kampanjen, är det så att vi missat någon så är det bara att slänga iväg ett mail till kundtjänst så löser de det.

MVH Edin
Kontaktade livechatten angående detta då det är en hel del som saknas på ert erbjudande.
Ex alla Q-pad tangentbord.

Qpad MK-50 som jag tog upp framförallt.

Fick bara svar att det inte låg bland Speltillbehör och gällde inte erbjudandet.

Frågade efter det i en ny chattomgång om Zowie EC2 Evo och den gällde inte heller för den låg inte bland speltillbehör heller utan bara PC - tillbehör.

Tycker det är tråkigt att kundtjänsten inte har samma svar som du har, hur ska man få med iaf Qpad tangentborden på erbjudandet?

Edit: Skickar ett mail nu och nämner din post och namn, då brukar det hända saker av någon anledning. Hoppas dom kommer upp, lr iaf tangentborden.
JimmieSan är inte uppkopplad
2012-04-18, 18:50   #4138

era909

Medlem

Plats: Eskilstuna

Registrerad: jan 2010

Hela hemsidan är ju en enda orgie i förvirring när det gäller "gamingprodukter."

Om jag går in och tittar på Kategorin Gaming (Start » Hemelektronik » Gaming) finns ett antal underkategorier (Möss, Tangentbord etc). Klickar man in i någon av dessa kategorier hamnar man i ex (Start » Hemelektronik » Gaming » Ljud) där det finns ett antal produkter i fokus samt en lista längst ner med övriga produkter (jag förutsätter att dessa även tillhör den kategorin).

Klickar jag in på exempelvis SteelSeries Siberia V2, vilket är en av "fokusprodukterna," så är trädstrukturen till själva produkten (Start » Hemelektronik » SteelSeries Siberia V2 Fullsize - White), dvs den ligger inte under något som har med gaming att göra.
Sennheiser PC 360 G4ME (från produktlistan längst ner) ligger istället under (Start » Mobiltelefoni » Sennheiser PC 360 G4ME Gaming Headset), vad det gamingheadsetet har med mobiltelefoni att göra har jag ingen aning men så är det iaf placerat på hemsidan.

Så hur ska man veta vilka produkter som räknas som gamingprodukter? Är det alla som är listade i någon av underkategorierna under Gaming, eller är det endast fokusprodukterna i respektive underkategori, eller ska jag sitta och klicka runt på måfå och leta tills jag hittar en produkt som faktiskt ligger placerad under Gaming i trädstrukturen?
i7 920 @ 3.82GHz | NH-D14 | ASUS P6T Deluxe V2 | Gigabyte GTX680 OC | 6GB Corsair Dominator | Samsung 840 250GB | Corsair Force 120GB | 3x2TB | Silverstone Fortress Tower 02 | QX2710 | U2412M | Filco Majestouch MX Brown | Logitech G400
era909 är inte uppkopplad Folding
2012-04-18, 19:55   #4139

Kalajfa

Medlem

Plats: Gävle

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Marmut Visa inlägg
Ja visst är det konstigt att de inte har 25% rabatt på allt i hela shopen?
Kalajfa är inte uppkopplad
2012-04-18, 21:37   #4140

JimmieSan

Medlem

JimmieSans avatar

Registrerad: sep 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kalajfa Visa inlägg
Ja visst är det konstigt att de inte har 25% rabatt på allt i hela shopen?
Hela shoppen är nog rätt långt ifrån gaming produkterna.
Och om du scrollar upp så ser du att Edin skrev att det SKA gälla alla gamingprodukter.

Så ja det är konstigt och är ett fel enligt Edin.
JimmieSan är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb