Verktyg Visningsval
2012-05-21, 23:14   #4621

Ceronic

Medlem

Registrerad: maj 2012

Hejsan CDON!
Jag har en vanlig fråga som kanske har besvarats, men är mycket viktigt för mig att veta.
Er "THOR Einride" så står det "kommande" på. Förväntas den komma preliminärt nästa vecka också? Skulle gärna vilja ha svar, då om det är mer än två veckor som behövs väntas köper jag något annat.
Tack för ert samarbete!

Skickades från m.sweclockers.com
Ceronic är inte uppkopplad
2012-05-22, 09:38   #4622

grizzly666

Medlem

grizzly666s avatar

Plats: Fjugesta

Registrerad: aug 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av HawkHo Visa inlägg
Nu fick jag mail om att mitt paket tydligen var skickat redan vid 12 idag och befinner sig nu i malmö vilket betyder att jag har det imorgon. Jäkligt lustigt att de inte kan se om det är skickat eller inte när man pratar med support. Aja, då får jag ändå ge leveranstiden godkänt, men bristen på information är fortfarande sådär.
Då var dom riktigt snabba i ditt fall att andra status och skicka mail.
Det vanliga om jag går efter mina erfarenheter med en hel del försändelser är att i 80-85% av fallen så ändras,skickas status och mail först nån,några timmar efter att jag hämtat ut paketet och i 10-15% av fallen samtidigt som posten sänder ut sms'et att det är framme och sen 5-10% att det faktiskt ändras innan paketet är framme.
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."
grizzly666 är inte uppkopplad
2012-05-22, 12:11   #4623

Nivity

Medlem

Nivitys avatar

Registrerad: sep 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av El_Matho Visa inlägg
Beställde en dator (Thor Vingner) förra veckan och fick just hämta den. Jag fick ingen dator. Dom hade skickat en väderstation. EN JÄVLA VÄDERSTATION. jag skulle ha fått en stationär dator, skärm, tangentbord och mus. Hur fan kan man skicka en väderstation... :S

Jaja bra företag
haha, epic felskickning isåfall.

Sommar nu vettu, praktikanter that don't give a fuck kanske

Månadserbjudande borde komma denna veckan va, tänkte beställa dator åt en polare men tänkte vänta ifall någon del dyker upp där.
2012-05-22, 13:34   #4624

Blomkungen

Medlem

Plats: Moskva

Registrerad: mar 2007

CDON är lite svårt tycker jag.

50/50 verkar det vara på hur bemötandet och allt går.
Första gången jag köpte där gick det åt helvete.
När jag köpte min 2700k gick allt perfekt.
Nu gick det åt helvete igen.
2012-05-22, 14:13   #4625

Wladir

Medlem

Wladirs avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: aug 2011

Ska varorna verkligen behöva packas i två dagar?
Moderkort: ASUS P8Z77-I DELUXE, Processor: Intel Core i5 3570K RAM: 8GB Corsair Vengeance LP Blue Grafikkort: ASUS GTX 670 DirectCU2 Chassi: Fractal Design Node 304 Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W Lagring: 256 GB Samsung 830 och 120GB Intel 520
Wladir är inte uppkopplad
2012-05-22, 14:44   #4626

hegger

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wladir Visa inlägg
Mina har nu packas i fem arbetsdagar...
hegger är inte uppkopplad
2012-05-22, 14:49   #4627

Wladir

Medlem

Wladirs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hegger Visa inlägg
Tänk att man inte lade några spänn extra och beställde från Inet istället.
Moderkort: ASUS P8Z77-I DELUXE, Processor: Intel Core i5 3570K RAM: 8GB Corsair Vengeance LP Blue Grafikkort: ASUS GTX 670 DirectCU2 Chassi: Fractal Design Node 304 Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W Lagring: 256 GB Samsung 830 och 120GB Intel 520
2012-05-22, 14:53   #4628

Sh4dy

Medlem

Sh4dys avatar

Plats: Malmö

Registrerad: feb 2012

Citat:
Tänk att man inte lade några spänn extra och beställde från Inet istället.
mitt shogun 2 spel har packats i 4dagar ETT SPEL
Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH
Sh4dy är inte uppkopplad
2012-05-22, 14:55   #4629

Wladir

Medlem

Wladirs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sh4dy Visa inlägg
mitt shogun 2 spel har packats i 4dagar ETT SPEL
Helt jättegalet. Vad sjutton har de för sig? Hur står det till på lagrena?

Ångest!
2012-05-22, 14:56   #4630

Daniel75

Medlem

10% rabatt på komponenter
Just nu erbjuder vi dig 10% rabatt på ett brett utbud av datorkomponenter.
Tag chansen att uppgradera din dators prestanda! Använd nedanstående
kod i kassan för att erhålla rabatten.

Kod: xY3ZCadt

Erbjudandet gäller t o m 2012-06-05 och kan endast användas vid ett köptillfälle.
Gäller endast lagerhållna varor. Observera att koden inte kan kombineras
med andra rabattkoder och gäller endast för den fraktklass som produkten ingår i.
Daniel75 är inte uppkopplad
2012-05-22, 15:10   #4631

DragonRapide

Medlem

Plats: Fjärås

Registrerad: jun 2011

när får ni in gigabyte gtx 670 OC? eller asus dcII kort?
DragonRapide är inte uppkopplad
2012-05-22, 15:17   #4632

Nivity

Medlem

Nivitys avatar

Suck cdons jävla support.
Hemelktronik live chatten har inte varit igång på flera timmar.
Ringa går ju inte som alla vet.

Går inte lägga till 2 minne eller inte ens 1 minne för då sabbas rabatten, som vanligt strul.
Vågar inte beställa heller och maila för då får man väll ett fett "synd" som svar om det går att korrigera.

Senast redigerad av Nivity 2012-05-22 klockan 15:29.
2012-05-22, 15:25   #4633

Atlas Tasume

Medlem

Atlas Tasumes avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: nov 2010

Hejsan,

Jag och min kompis lade en större beställning i söndags (Som fortfarande packas by the way) och jag har insett att vi gjorde ett misstag med rabattkoderna, har kontaktat eran kundsupport men de trillskas lite där. Skulle jag kunna skicka er ett PM här på SweC angående det hela?

---

Till er som väntat allt för länge så kontakta Trygg E-handel om det hela, företagen ska hålla de tider de lovar.
Atlas Tasume är inte uppkopplad
2012-05-22, 15:39   #4634

CDON.COM

Cdon.com

CDON.COMs avatar

Plats: Malmö

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ceronic Visa inlägg
Hejsan CDON!
Jag har en vanlig fråga som kanske har besvarats, men är mycket viktigt för mig att veta.
Er "THOR Einride" så står det "kommande" på. Förväntas den komma preliminärt nästa vecka också? Skulle gärna vilja ha svar, då om det är mer än två veckor som behövs väntas köper jag något annat.
Tack för ert samarbete!
Skickades från m.sweclockers.com
Hej

Vi har en väldigt stor backlogg på våra nya datorer och ett par ifrån den gamla lineupen, tyvärr så ställer komponent tillgången till det.
Preliminärt så täcker vi behovet på det som byggs klart nu på fredag, men jag vågar inget säga om nya ordrar, sen så fortsätter det att
trilla in nästa vecka.

MVH Edin

Citat:
Citat:
Ursprungligen inskrivet av hegger Visa inlägg
Hej

PM:a mig era ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DragonRapide Visa inlägg
när får ni in gigabyte gtx 670 OC? eller asus dcII kort?
Hej

Gigabyte dyker upp i nästa vecka som det ser ut nu.

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nivity Visa inlägg
Suck cdons jävla support.
Hemelktronik live chatten har inte varit igång på flera timmar.
Ringa går ju inte som alla vet.
Man ska lägga en beställning och 1 sak strular, och enda man får är "skicka ett mail"
Ja tack som sören för den.
Suck.
Hej

Enligt kundtjänst så har inte chatten funkat så bra idag, men IT håller på och felsöker.

MVH Edin

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Atlas Tasume Visa inlägg
Hejsan,
Jag och min kompis lade en större beställning i söndags (Som fortfarande packas by the way) och jag har insett att vi gjorde ett misstag med rabattkoderna, har kontaktat eran kundsupport men de trillskas lite där. Skulle jag kunna skicka er ett PM här på SweC angående det hela?
---
Till er som väntat allt för länge så kontakta Trygg E-handel om det hela, företagen ska hålla de tider de lovar.
Tja

Ifall något strular så PM:ar du mig så kikar jag på det.

MVH Edin
CDON.COM är inte uppkopplad
2012-05-22, 15:49   #4635

Nivity

Medlem

Nivitys avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av CDON.COM Visa inlägg
Hej

Enligt kundtjänst så har inte chatten funkat så bra idag, men IT håller på och felsöker.

MVH Edin
Hej.

Det blev att jag beställde:
http://cdon.se/hemelektronik/corsair...2c_lp-14929233

Men det fanns ett exakt likadant paket som kostade mycket mer:
http://cdon.se/hemelektronik/corsair...4x240-17378741

Det ska väll inte vara någon skillnad på dessa två?
Utan det är samma minne i länken ovan.
Det står så sjukt lite information om minnena.
Dom jag beställde är väll dom "vanliga LP" minnena http://cdon.se/hemelektronik/corsair...geanc-14929243 fast dubbel pack (Eftersom 8gb packet inte fanns i lager hoppas jag 16gb packet finns också som det står de ska vara)

Edit: Svar fick man varken från Kontaktformulär (inte fått svar) eller live chatten så sket i vilket, får väll hoppas det är dom minnena som faktiskt står man får.
Börjar bli lite trött på att CDON väldigt ofta har exakt likadana produkter men en skiljer sig i pris och saknar ibland större beskrivning, hänt senaste 3 gångerna man ska beställa (senast var dark rock pro cpu kylare, tog mer än 1 vecka innan man fick något vettigt svar).
Iaf borde cdon lära sig att sätta rätt bilder på rätt produkt, för bilderna på cdon är livsfarligt att "lita" på om det saknas vettig beskrivning.
Eller det bästa som andra har, skriv ut tillverkarens art.nr, då vet man exakt vad det är så vitt ni fyller i det rätt, det absolut bästa som nog flera önskade vid er tävling för länge sen, bland annat jag.

Senast redigerad av Nivity 2012-05-24 klockan 07:44.
2012-05-22, 15:53   #4636

Nifrit

Medlem

Plats: lidköping

Registrerad: apr 2011

Beställde varor från 4 butiker i fredags, komplett skickade i söndags och jag hade det igår måndag, så snabbt att det nästan är överkurs, från inet och net2world levererades idag tisdag, medans paketet från cdon fortfarande håller på att packas.. till råga på allt fick jag nu se i denna tråden att de har 10% rabatt på de varor jag köpte istället för 5% sweclocker rabatt som jag använde, det gör att jag stör mig än mer, var nog första och sista gången jag beställde från cdon, ville se hur det var att beställa därifrån då de har bra priser tillsammans med rabatkod, dock inser man återigen att det kan vara värt några hundralappar extra för god service.
Nifrit är uppkopplad nu
2012-05-22, 16:57   #4637

Atlas Tasume

Medlem

Atlas Tasumes avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av CDON.COM Visa inlägg
Tja

Ifall något strular så PM:ar du mig så kikar jag på det.

MVH Edin
Du har PM!
Atlas Tasume är inte uppkopplad
2012-05-22, 21:37   #4638

anthons

Medlem

anthonss avatar

Plats: Borås

Registrerad: jun 2008

Hej!
När kommer 680 DirectCU II in, och hur många kommer det?
Jag har som har "bokat", kan jag förvänta ett snarast?
mvh
anthons är inte uppkopplad
2012-05-23, 14:41   #4639

Chabean

Medlem

Chabeans avatar

Behöver ett svar så snabbt som möjligt, då jag hade tänkt boka Thor einride hos er lite senare - men för några timmar sedan såg jag att skärmen på köpet erbjudanet inte längre visades upp som innan, har ni tagit bort hela det erbjudandet undrar jag, eller får man fortfarande med en skärm om man köper datan??
2012-05-23, 15:39   #4640

Ceronic

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Chabean Visa inlägg
Behöver ett svar så snabbt som möjligt, då jag hade tänkt boka Thor einride hos er lite senare - men för några timmar sedan såg jag att skärmen på köpet erbjudanet inte längre visades upp som innan, har ni tagit bort hela det erbjudandet undrar jag, eller får man fortfarande med en skärm om man köper datan??
Jag försökte boka den igår. men fick avslag från Klarna.se att köpa med faktura eller delbetalning, bara för att jag är student.
bråkade och sedan försökte få min far att beställa men han litade inte på erbjudandet då koden ville inte fungera igår.

försökte få hjälp från CDON men de slutade skriva något till mig 14:39 igår så.. jag är ju inte 100% på att man får en skärm om man inte skriver koden.. så jag avaktar och får ett mycket trevligt och fint svar idag.

"Denna kampanj har nu tagit slut. Det fanns endast tillgänglig till och med den 22."

Mycket irriterande för jag ville ha den med erbjudandet. Nu får jag helt enkelt bygga den själv, då det inte finns något erbjudande.
Ceronic är inte uppkopplad
2012-05-23, 15:46   #4641

Chabean

Medlem

Chabeans avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ceronic Visa inlägg
Jag försökte boka den igår. men fick avslag från Klarna.se att köpa med faktura eller delbetalning, bara för att jag är student.
bråkade och sedan försökte få min far att beställa men han litade inte på erbjudandet då koden ville inte fungera igår.

försökte få hjälp från CDON men de slutade skriva något till mig 14:39 igår så.. jag är ju inte 100% på att man får en skärm om man inte skriver koden.. så jag avaktar och får ett mycket trevligt och fint svar idag.

"Denna kampanj har nu tagit slut. Det fanns endast tillgänglig till och med den 22."

Mycket irriterande för jag ville ha den med erbjudandet. Nu får jag helt enkelt bygga den själv, då det inte finns något erbjudande.
Fyfan, irriterande... Kan hända att jag nappar ändå, datorn är trots allt värd för dem pengarna, bara dom inte tagit bort keyboard och allt sånt, hört att man kan få med mus, headset, musmatta o allt möjligt, men allt är koder och sån skit.. dem får skärpa sig...
2012-05-23, 18:15   #4642

Chabean

Medlem

Chabeans avatar

Vad får man med?

Det lutar mot att skaffa sig en Thor einride... Men jag vill bara ha klart för mig vad jag får, förutom datan står det att ett keyboard medföljer - ett ganska bra sådant av vad jag förstått, sedan har jag hört en massa om en Gaming mus, musmatta och headset - eller var det bara något i början. Skärmen vet jag har tagits bort (Jäkligt synd!)... Så vad är det man egentligen får med, någon som VET?
2012-05-23, 18:23   #4643

SUMITOMO

Medlem

SUMITOMOs avatar

Registrerad: jul 2002

Citat:
Det lutar mot att skaffa sig en Thor einride... Men jag vill bara ha klart för mig vad jag får, förutom datan står det att ett keyboard medföljer - ett ganska bra sådant av vad jag förstått, sedan har jag hört en massa om en Gaming mus, musmatta och headset - eller var det bara något i början. Skärmen vet jag har tagits bort (Jäkligt synd!)... Så vad är det man egentligen får med, någon som VET?
Microsoft Sidewinder X4 samt mus och musmatta från SteelSeries
| NZXT H2 | i5 2500K | Asus P8Z68-V Pro | HyperX 16GB | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB | XFX XXX Edition 750W | 2x Samsung 830 256GB | OCZ Vertex3 120GB | intel X25-M 80GB | HDD 17TB | Samsung SH-B123 | DELL U2713HM | Samsung 2443BW | Ducky Shine 2 | Logitech G400 | Corsair SP2500 | SteelSeries Siberia v2 | Win7 HP |
SUMITOMO är inte uppkopplad
2012-05-23, 18:29   #4644

Chabean

Medlem

Chabeans avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO Visa inlägg
Microsoft Sidewinder X4 samt mus och musmatta från SteelSeries
Okej, har du någon aning om det är en bra mus`? Hört att tangentbordet skulle vara riktigt bra. För jag antar att du själv fått allt, eller?
2012-05-23, 18:34   #4645

SUMITOMO

Medlem

SUMITOMOs avatar

Citat:
Okej, har du någon aning om det är en bra mus`? Hört att tangentbordet skulle vara riktigt bra. För jag antar att du själv fått allt, eller?
Nej, det står att det ingår.
| NZXT H2 | i5 2500K | Asus P8Z68-V Pro | HyperX 16GB | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB | XFX XXX Edition 750W | 2x Samsung 830 256GB | OCZ Vertex3 120GB | intel X25-M 80GB | HDD 17TB | Samsung SH-B123 | DELL U2713HM | Samsung 2443BW | Ducky Shine 2 | Logitech G400 | Corsair SP2500 | SteelSeries Siberia v2 | Win7 HP |
2012-05-23, 18:36   #4646

Lucaas10

Medlem

Citat:
ja de är väll bara och googla på recensioner eller?
Lucaas10 är uppkopplad nu
2012-05-23, 18:44   #4647

Chabean

Medlem

Chabeans avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lucaas10 Visa inlägg
ja de är väll bara och googla på recensioner eller?
Ja fatta ju inte ens att "Steelseries Kan" var något annat en ett keyboard, jag ville bara vara säker på vad man fick - då jag har hört en hel del olika saker....
2012-05-23, 18:58   #4648

SUMITOMO

Medlem

SUMITOMOs avatar

Citat:
Ja fatta ju inte ens att "Steelseries Kan" var något annat en ett keyboard, jag ville bara vara säker på vad man fick - då jag har hört en hel del olika saker....
Förmodligen är det en Steelseries Kana mus.
http://cdon.se/hemelektronik/steelse...black-17762861

Vill du veta vad som gäller så kan du fråga dem direkt via chat.
http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

Passa även på att fråga om leveranstiden som kanske är flera veckor.
2012-05-23, 19:04   #4649

Chabean

Medlem

Chabeans avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO Visa inlägg
Förmodligen är det en Steelseries Kana mus.
http://cdon.se/hemelektronik/steelse...black-17762861

Vill du veta vad som gäller så kan du fråga dem direkt via chat.
http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

Passa även på att fråga om leveranstiden som kanske är flera veckor.
Tack ska du ha Sumitomo!
2012-05-23, 19:58   #4650

Evolves

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av El_Matho Visa inlägg
Beställde en dator (Thor Vingner) förra veckan och fick just hämta den. Jag fick ingen dator. Dom hade skickat en väderstation. EN JÄVLA VÄDERSTATION. jag skulle ha fått en stationär dator, skärm, tangentbord och mus. Hur fan kan man skicka en väderstation... :S

Jaja bra företag
Jag beställde en vingner den 18, alltså 5 dagar sedan. Har ännu inte fått den. Blir riktigt nervös när jag ser detta! jag vill då inte ha en väderstation!!!!
Evolves är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb