Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Dwightschrute
Är det normalt att det tar 4+ dagar innan ett Brev kommit till sin hållplats?
Köpte en SSD i måndags, hittills har inte något kommit. Eller strular posten?!
Hej hej
Om du PMar mig ditt ordernummer så kan jag kolla om något gått fel.
MVH Josefin
Citat:
nzt
Jag har själv varit lite irriterad på cdon i början på året då jag köpte alla mina komponenter till min dator ifrån dem och det blev lite struligt med att grafikkortet inte fanns i lager fast det stod att det fanns när jag beställde den och att det tog ungefär 7-8 dagar att få datorn. Hur som helst min poäng är att jag har köpt mycket saker av dem under året och dem har verkligen blivit mycket bättre på allt ifrån returer, service och support (support delen kanske inte lika mycket) . Jag tycker faktiskt att dem verkligen försöker bättra sig hela tiden.Dem kör med schyssta erbjudande till oss sweclockers medlemar. Leverans tider har blivit bättre under året. Oavsett vad vissa andra säger. Sen så tycker jag att Josefin här gör ett grymt jobb här på forumet.
Det här inlägget blev lite längre än jag hade tänkt men slutligen så tycker jag att vi alla kan försöka ha en trevligare "ton" emot cdon och kanske alla ge dem lite andrum. Jag tycker att ingen annan butik kämpar lika hårt som cdon att vinna oss som kunder just nu.
Hej hej
Tack! =)
MVH Josefin
Citat:
Zotamedu
Då var det avgjort, aldrig mer CDON då de medvetet bryter mot 26§ och 27§ i konsumentköplagen. Jag borde helt klart följt den gamla varningsklockan att företag utan telefonnummer bör undvikas till varje pris då de har en tendens att vara suspekta. Bra priser räcker ju inte när kundservicen är obefintlig.
Jag har två reklamationsärenden på samma beställning. Först var det ett krånglande grafikkort. Det tog över en vecka och det krävdes påminnelser för att ärendet ens skulle påbörjas. När det väl krånglats igång misslyckas CDON totalt med faktureringen så den faktura jag fick hem och som jag blev uppmanad till att inte betala ledde till en till faktura med en påminnelseavgift. Jag väntar fortfarande på skriftlig bekräftelse att båda fakturorna är makulerade. Jag väntar också på svar på frågan om jag överhuvudtaget får en skriftlig bekräftelse. Ett medelande som enbart ligger på CDONs egna servrar ser jag inte riktigt som godtagbart.
Nästa ärende rör chassit. Ett R4 med en trasig skruv. När jag skulle skruva ur den undre hårddiskburen så insåg jag att en av skruvarna var snedragen från fabrik för jag lyckades dra sönder skruvhuvudet utan att skruven rubbade. Förs fick jag höra att ärendet var inne för sent. Efter att jag påpekat att ett knappt tre månader gammalt chassi och ett en månad gammalt fel enligt lag i allra högsta grad är i tid fick jag nästa svar. Nu kunde reklamationen minsann nekas för att jag hade gjort åverkan på skruven. Efter en stunds konversation verkade det som att det gick fram att det trasiga skruvhuvudet var en direkt följd av att chassit var trasigt, inte tvärt om. Nu när det äntligen är klarlagt att det är ett reklamationsärende och inget annat så stöter vi på det juridiska. Mitt krav var omleverans vilket jag har stöd för i konsumentköplagen 26 §. Alltså, jag vill att CDON skickar ett nytt chassi till mig så jag kan flytta över alla mina komponenter till det nya chassit för att sedan packa ihop den trasiga chassit i samma emballage som det nya kom i. På detta sätt sparar båda parter tid och pengar. Jag anser mig ha stöd för detta i lagen då det till att börja med står att säljaren inte kan neka ett krav på omleverans om det inte skulle innebära en oskälig kostnad för säljaren. Det har aldrig varit tal om oskälig kostnad. Tvärt om borde CDON spara pengar på det då de slipper betala mig för inköp av emballage. Vidare slipper de bryta mot paragraf 26 som säger att omleverans ska ske utan kostnad eller väsentlig olägenhet för köparen. Jag har inget extrachassi och jag behöver min dator för studier så jag kan inte vara utan dator under tiden jag väntar på att CDON ska skicka ut ett nytt chassi. Se för övrigt referat 2003-4268 från ARN som är relevant.
Jag fick ett erbjudande om att köpa ett nytt chassi som jag sedan eventuellt skulle få pengarna tillbaks för. En lösning som jag har svårt att acceptera då det dels är mycket pengar att ligga ut med för en student så här innan jul och dels för att min tidigare erfarenhet av CDON och deras fakturahantering inte är direkt god.
Så som det ser ut nu är CDON inte bara svåra att ha att göra med utan de bryter både mot ARNs rekommendationer och rådande konsumentlagstiftning. Så vad ni än gör. Handla aldrig någonsin från detta företag.
Hej hej
Om du PMar mig ditt kundnummer så kan jag kolla på dina ärenden.
MVH Josefin
Citat:
afcsw
Jag läser att en del skriver aldrig mer cdon och eftersom jag handlat en del dator och hushållsprodukter där den senaste tiden och hittills är nöjd så känns det rätt att skriva ett inlägg så läsarna får en bild från båda läger så att säga. Jag är extremt priskänslig av flera anledningar och därför tycker jag det är viktigt att det finns en affär där det verkligen går att göra fynd på riktigt på produkter som man vill ha. Speciellt uppskattar jag rabatter på produkter som även till ordinarie pris kan anses vara mest prisvärda, typ 3570k, 7950 osv. Jag upplever att denna möjlighet finns på cdon och därför tycker jag det är viktigt att de inte överger den strategi de nu verkar köra. Okej thor datorerna verkar ha skickats ut med fel specifikationer men fixar de det så har ju köparna gjort rejäla fynd, låt säga att alternativet är inga trubbel men inga fynd, då kör jag personligen hellre lite trubbel och fynd chans under förutsättning att jag känner ett förtroende för att de i slutändan kommer fixa rätt produkt till utlovat pris. För tillfället upplever jag att cdon i denna tråden även tar de svåra frågorna/kritiken och det tillsammans med min erfarenhet hittills gör att jag klickar köp om jag finner ett fynd på cdon. Förtillfället sitter jag och söker ett z77 moderkort för runt 500 kr och ett 7950 för runt 2000 kr och jag tror möjligheten att detta kan ske är större med cdon på marknaden för datorprodukter. Visst där är inet och netonnet, siba mfl som ibland har riktigt bra priser men utan cdon tror jag dagens koll i fyndtrådar och på prisjakt skulle vara mycket tråkigare. Visst finns det mycket de kunde göra bättre, tex känns det som andra säger korkat att man beställer en massa små order för att rabatt systemet är upplagt som det är men samtidigt är det rätt gött att inte behöva bestämma sig för all produkter på en gång utan att man kan slå till efterhand som rätt produkt kommer till rätt pris. Likaså bör givetvis inte specifikationerna vara fel på thor datorerna speciellt de som ingår i sweclockers erbjudande där de flesta har gjort en närmast på kronan kalkyl färdig dator vs hemmabygge men likväl så checkar jag ofta också thordatorerna med vetskapen att där kan komma ett riktigt fynd, något som man inte kan slå genom att bygga själv, sedan gäller det självklart att komponenterna i stort motsvarar det man vill ha och ännu viktigare att de fixar så att felaktigheter inte innebär en förlust för mig. Jag tycker också det är bra att man kan handla på faktura utan kostnad och inte behöver logga in för att beställa. Många ggr på andra sidor gör inloggnings krångel eller betalnings krångel att jag väntar beställa. Sökmotorn på cdon är dock inte speciellt bra, har inte analyserat varför men brukar känna att det är lättare att hitta produkterna hos cdon på prisjakt. Om man kollar amerikanska forum finns ofta otroliga deals om man pallar krångla lite och ibland går för bundles och liknande, tyvärr kan jag inte handla där men kanske cdon är det närmaste något liknande vi har i Sverige. Men självklart följer man denna tråden noga och kollar så inte cdon blir ett nytt telenor, dvs man får aldrig det man blivit lovad, inte ens efter ett halvår. men om vi ska tillbaka till topic så vill jag inte cdon ska gå tillbaka till att bara sälja cd som vissa skrivit, istället vill jag ha ett ännu effektivare cdon med fortsatt fokus på oss på detta forum. Jag tror många här ofta rekommenderar andra vad de ska handla så en bra långsiktig strategi är att hålla oss glada och uppdaterade

.
Hej hej
Tack för feedbacken! =)
MVH Josefin
Citat:
mre
Hej hej
JA! Men... dessvärre var AMD lite kvicka med att lägga till oss på sin sida, då de ännu inte hade skickat spelkupongerna. Vi fick dem till kontoret igår eftermiddags och skickar ut dem till lagret idag, så från vår sida kan vi inte starta kampanjen förrän i början av nästa vecka tyvärr.
"HD 7900 Series" är det specas som hos AMD, så ja - 79xx. På länken du skickade ser du mer specifikt vilka bundlingar som gäller för vilka kortserier.
MVH Josefin
Citat:
fax110
Hej hej
Som jag skriver ovan så var AMD lite kvicka. Det har varit klart en vecka nu och AMD la till oss redan då, i måndags skickade de ut kupongerna som kom hit här igår. Lite oklart med vad som händer med de som beställt från slutet av förra veckan fram tills att kampanjen faktiskt kommer igång på vår sida, men det ska vi nog kunna lösa. De som beställt från 30 november och framåt och är intresserad av spelet kan skicka ett PM till mig med sitt ordernummer så ska jag
försöka få ut kuponger åt er.
Och tack för att ni frågade/tipsade om kampanjen förresten!
MVH Josefin
Citat:
Dexz92
Jag har en liten dum fråga

Jag beställde en Thor dator igår eftermiddag(runt 14-tiden) och statusen har ännu inte ändrats, där det står "Ej levererad". Innebär det att ni inte har fått in datan på lager från leverantören eller? Brukar det ta långt tid innan status uppdateringar sker på varor?
Låter lite dumt att fråga kanske men vill bara vara säker så att inget går fel

Hej hej
Om du skickar ditt ordernummer i ett PM till mig så kan jag kolla din order.
MVH Josefin
Citat:
SexMachine
Hej!
Jag beställde en del datorkomponenter den 27de förra månaden och kunde hämta ut dom redan den 28de. Jag beställde även ett spel som va på rea i julkalendern, beställde det på kvällen och 2 dagar senare kunde jag hämta ut det. Jag hade problem med att en rabattkod inte fungerade och jag lade inte märke till det när jag beställde utan bekräftade köpet, drog iväg ett mail och ett par dagar senare så satt mina pengar på kontot.
Ni har bra priser och sen sänker ni 5-15% till för oss här på swec! Ofta korrigerar ni även priser mot konkurrenterna om vi frågar här i tråden vilket gör att man kan samla sitt inköp till er.
Jag anser att ni är en riktigt vass datorbutik och hoppas ni tar hem nästa års "årets datorbutik"!
Hej hej
Tack! =)
MVH Josefin
Citat:
Seta
Hej när får ni in i3 3225 samt antec ISK 110 ? fanns i lager igår men idag går det ej att boka dessa längre.
Hej hej
Har tyvärr inget leveransdatum på någon av dem i skrivande stund, de är beställda men leverantören har slut i lager och inga nya datum tillgängligt än.
MVH Josefin
Citat:
Fire_Ice
Finns det någon aktiv 5% sweclocker-rabatt?
Hej hej
Japp, länk hittar du i min signatur.
MVH Josefin