Permalänk
Medlem

Djungelapa

OBS! OBS!

Jag har bestämt att butiken ska avvecklas, se inlägget här
Dock kommer jag att fortsätta ha den öppen tills allt / det mesta av kvarstående lager är borta.

Hej kära sweclockare!

Det var dags för mig att skapa en butikstråd om mitt företag som heter Djungelapa.
Ni kanske har hittat lite inlägg av mig från på modding-delen av forumet, men jag skriver lite varstans då jag fortfarande använder min vanliga profil.

Djungelapa.se erbjuder sleevingprodukter i diverse färger och storlekar, men även andra tillbehör som kan tänkas vara bra när man pysslar med datorn.

Jag driver mitt företag vid sidan om arbete/studier, och hoppas att det inte ska påverka svarstiden allt för mycket.
Har länge varit intresserad av custom-byggen och en dag fick jag för mig att börja sälja sleeves, vilket jag fått mycket positiva reaktioner från er medlemmar i forumet.

Tänke att denna tråden kunde vara ett ställe där ni skickar önskemål om produkter ni skulle vilja se i webbshopen, eller frågor om det jag redan erbjuder.
Gärna tips om vad jag kan förbättra med min verksamhet uppskattas verkligen.

Frågor angående era ordrar tas via vår hemsida: djungelapa.se

Produktnyheter kommer även att publiceras i denna tråden.

Dold text

Kontaktuppgifter
Adress: djungelapa.se
Kundtjänst: info@djungelapa.se
Vi har ingen fysisk butik utan säljer enbart via webbshopen.

Med Vänliga Hälsningar,
Stefan Helgesson, djungelapa.se

Permalänk
Medlem

Välkommen

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Välkommen och kul att ha dig här! =D

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem

Får nog snart en liten beställning av mig!;)

mvh

Permalänk
Medlem

Fräckt namn på företaget.
Nice fraktkostnad med en tia när man behöver småprylar som
inte fördyras av fraktkostnaden.

Skulle vara nice med SATA-kablar, strömadaptrar och andra småprylar som
behövs till byggen. Kanske i framtiden?

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha!
Ja namnet är lite udda, men det skadar nog inte tror jag

Precis, en tia i frakt gör det lättare för kunden att komma tillbaks om man skulle behöva något mer.
Ska se till att fixa fram mer adaptrar och kablar till vettiga priser!

Permalänk
Proffsmoddare

Verkligen kul att det verkar gå framåt för dig Stefan! Dina produktbilder osv är supernajsa, och sidan ser riktigt bra ut också. Lycka till i framtiden!

Mvh,
Hannes

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Kommer utan tvekan handla av dig nästa gång jag behöver sleeving till ett bygge. Något som jag hade velat se är kontakthus/kontakter och pins till sata och molex (jag vet att dessa finns på elfa men jag handlar mycket hellre av dig iom dina låga fraktkostnader!).

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Hur många meter behöver jag för att sleeva ett Corsair hx 750w. Vad använder man för verktyg ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem

Sidan såg fräsch och simpel ut, behövs bara lite fler produkter tror jag. Kommer definitivt att handla hos er snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Verkligen kul att det verkar gå framåt för dig Stefan! Dina produktbilder osv är supernajsa, och sidan ser riktigt bra ut också. Lycka till i framtiden!

Mvh,
Hannes

Tack Hannes, det är roligt att folk uppskattar mitt arbete

Skrivet av SleepstreameR:

Kommer utan tvekan handla av dig nästa gång jag behöver sleeving till ett bygge. Något som jag hade velat se är kontakthus/kontakter och pins till sata och molex (jag vet att dessa finns på elfa men jag handlar mycket hellre av dig iom dina låga fraktkostnader!).

Kanon! Jag tror inte du kommer bli besviken.
Ang kontakthus är det en självklarhet att ha ett brett sortiment av dessa, i olika färger samt pins.
Just nu är lite blandade ATX, MOLEX och SATA (elkontakter) på väg men pga julhelger osv kan det till början av januari. Men kommer det tidigare lägger jag upp det snabbt som attans

Skrivet av HiZeY:

Hur många meter behöver jag för att sleeva ett Corsair hx 750w. Vad använder man för verktyg ?

Vet inte ifall det är ett modulärt nätagg, men ATX-kabeln mäter du enklast genom att mäta längden på hela kabeln och multiplicera längden med 24. Då får du reda på ungefärlig mängd sleeve som behövs till den.
Jag kan också rekommendera att fråga andra användare i galleriet som använt just ditt nätagg och sleevat

Skrivet av hypno:

Sidan såg fräsch och simpel ut, behövs bara lite fler produkter tror jag. Kommer definitivt att handla hos er snart!

Tack! Jag försöker ha sidan väldigt enkel och stilren. Just nu är det lite jultema så det ändras tillbaks till vanligt efter julhelgen
Mer produkter kommer, det är mest småprylar och sådant som är aktuellt just nu.
Så datorchassin och datorkomponenter kommer jag inte sälja, det finns tillräckligt många som gör det

Permalänk

Kommer det finnas någon möjlighet för postförskott som betalningsmetod ? //max

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAxAbbemo:

Kommer det finnas någon möjlighet för postförskott som betalningsmetod ? //max

Hej!

Jag ska nog kunna lägga till postförskott som betalningsmetod, kanske inte inom de närmsta dagarna men så fort jag hinner.
Skadar ju inte med flera olika betalningssätt

En liten slant kommer det nog kosta då postförskott är en tilläggstjänst.

Permalänk

Skulle vara awesome om du kunde fixa några bra sleeving verktyg, till hyfsat pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Skulle vara awesome om du kunde fixa några bra sleeving verktyg, till hyfsat pris.

Hej LightBlizz!

Har beställt både "sunbeam 4-pack" kits och en annan där bara det bara finns verktyg till atx-pinsen.
Vissa verkar bara vilja ha just den

Som sagt är det mycket olika varor på väg och mycket som ska beställas.

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Jag ska nog kunna lägga till postförskott som betalningsmetod, kanske inte inom de närmsta dagarna men så fort jag hinner.
Skadar ju inte med flera olika betalningssätt

En liten slant kommer det nog kosta då postförskott är en tilläggstjänst.

Härligt För nu blev jag sugen på att sleeva för första gången när man får så bra service via sweclockers! Lägger troligen beställning i Januari, så jag får ihop lite pengar! Samt att du kommer troligen ha större utbud:)
Tack i förhand! God jul //Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAxAbbemo:

Härligt För nu blev jag sugen på att sleeva för första gången när man får så bra service via sweclockers! Lägger troligen beställning i Januari, så jag får ihop lite pengar! Samt att du kommer troligen ha större utbud:)
Tack i förhand! God jul //Max

Du är varmt välkommen i januari, då har jag lite fler produkter hemma.

God jul!

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Hej LightBlizz!

Har beställt både "sunbeam 4-pack" kits och en annan där bara det bara finns verktyg till atx-pinsen.
Vissa verkar bara vilja ha just den

Som sagt är det mycket olika varor på väg och mycket som ska beställas.

Naaajs:D

Permalänk
Medlem

Frakten är ju helt fantastisk som någon innan påpekade, jag surfade in till dig tidigare idag när jag läste tråden med Wolverines nya bygge och tänkte skicka dig ett PM, men jag kan lika gärna skriva här Om du tar in SATAströmkontakter och för ändamålet(att göra egna adaptrar) passande kabel så beställer jag tvärt.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Frakten är ju helt fantastisk som någon innan påpekade, jag surfade in till dig tidigare idag när jag läste tråden med Wolverines nya bygge och tänkte skicka dig ett PM, men jag kan lika gärna skriva här Om du tar in SATAströmkontakter och för ändamålet(att göra egna adaptrar) passande kabel så beställer jag tvärt.

Ja ni får självklart skriva här, så kan andra medlemmar få ta del av svaren.
Sata strömkontakter är på väg hit med en massa andra kontakter!
Pga julhelger och sådant så kommer leveransen i början av januari skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Tjenare "Apan" hehe.

jo jag har länge funderat om ni har sleaves för ström kablar så som från väggen till nättaget/skärmen

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av McVit:

Tjenare "Apan" hehe.

jo jag har länge funderat om ni har sleaves för ström kablar så som från väggen till nättaget/skärmen

Hej!

Det är inget jag funderat på, kanske sata-sleeven passar?
Kan prova på måndag när jag är hemma igen.

/ Stefan @ djungelapa.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Det är inget jag funderat på, kanske sata-sleeven passar?
Kan prova på måndag när jag är hemma igen.

/ Stefan @ djungelapa.se

Måste man inte isf löda fast kablarna när man är färdig? Men, det kanske finns något haxxor-sätt att få loss kablarna utan att klippa

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Tja å välkommen! Trevligt företag (och webbsida) du har. Det uppskattas mkt av både mig och många andra här på Sweclockers.

Okej, det är så att jag har ett önskemål om en ny produkt: U-lister (kantlist-grej) tänker jag på! Chilled PC, Water Cooling, Modding - One stop shop for all your Watercooling and PC Modding som denna.

Det är nämligen så att jag har varit inne i diverse affärer å letat idag, men jag har inte lyckats hitta nån u-list.
Kanske är jag blind, inte vet jag.

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Måste man inte isf löda fast kablarna när man är färdig? Men, det kanske finns något haxxor-sätt att få loss kablarna utan att klippa

Ja man får nog klippa av den och sätta dit en ny kontakt för jag tror inte den är tillräckligt töjbar för en vanlig elkontakt hehe

Skrivet av Fredric1994:

Tja å välkommen! Trevligt företag (och webbsida) du har. Det uppskattas mkt av både mig och många andra här på Sweclockers.

Okej, det är så att jag har ett önskemål om en ny produkt: U-lister (kantlist-grej) tänker jag på! Chilled PC, Water Cooling, Modding - One stop shop for all your Watercooling and PC Modding som denna.

Det är nämligen så att jag har varit inne i diverse affärer å letat idag, men jag har inte lyckats hitta nån u-list.
Kanske är jag blind, inte vet jag.

Tack så mycket
Hmm ja det var ingen dum idé, får ta och läsa på lite om var jag kan hitta en lämplig levernatör!
Då ska det alltså vara en U-list med en fåra i mitten som håller plexiglaset om jag inte är ute och cyklar i snön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Ja man får nog klippa av den och sätta dit en ny kontakt för jag tror inte den är tillräckligt töjbar för en vanlig elkontakt hehe

Hehe, nä

Skrivet av SteFFoo:

Tack så mycket
Hmm ja det var ingen dum idé, får ta och läsa på lite om var jag kan hitta en lämplig levernatör!
Då ska det alltså vara en U-list med en fåra i mitten som håller plexiglaset om jag inte är ute och cyklar i snön.

Använder man inte uteslutande U-list för att täcka över eventuella skador/repor i metallen? Aldrig hört att den skulle hålla fast plexit, men det kanske finns sådana också?

Edit: Är det möjligt att ta in 24-pin, 8 (4+4) och 6+2 pin förlängningar? Tror du skulle kunna sälja lite mer sleeve då, iom att man slipper bryta garantin.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Hehe, nä

Använder man inte uteslutande U-list för att täcka över eventuella skador/repor i metallen? Aldrig hört att den skulle hålla fast plexit, men det kanske finns sådana också?

Edit: Är det möjligt att ta in 24-pin, 8 (4+4) och 6+2 pin förlängningar? Tror du skulle kunna sälja lite mer sleeve då, iom att man slipper bryta garantin.

Joo det finns vanliga u-lister, men så finns det sådana modeller som har en fåra så att den kan hålla ett glas.
Exempel: http://www.frozencpu.com/images/products/main/mol-02_2.jpg

Har faktiskt tänkt på att förlängare kan vara bra och ha till folk som inte orkar/vill/vågar pila på sitt nätaggregat.
Förlängare till 24p (20cm och 50cm), 8p(delbar till 4+4, 50cm) samt molex (50cm) är på väg.
Låter säkert som en mytoman nu men jag har faktiskt beställt sådana här förlängningskablar, inte så många för jag visste inte hur efterfrågan skulle bli.

Då kan man också ha igång datorn medans man sleevar, vilket minskar abstinensbesväret

Permalänk
Medlem

Tjenare Stefan!
Underbart att det finns en svensk butik med sleev!
Säkerligen bra många fler som kommer sleeva sina datorer då det är lättare att beställa inom Sverige.

Kom att tänka på en sak när jag läste igenom alla inlägg.

Kanske en "databas" med hur mycket sleeev som behövs för att sleeva ett nätagg?
Alltså det står modell och hur mycket det går åt till varje kontakt om man säger så. Det kanske kan vara något?

Sen hade det nog varit fint med lösa kablar också, som är i rätt tjocklek och i olika färger.
För mig personligen är det jäkla svårt att veta vilken tjocklek kablarna har :S
Kanske kan vara något det också?

avslutar med att ge dig mycekt creed för det du håller på med!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hallå där! Ville passa på att ge lite konstruktiv kritik
Vet inte om någon påpekat detta men det vore superbra om du skrev ut diametern på Sleeven
och framförallt krympslangen Mätt i insidan så att säga, så man vet hur mycket som rymms

God jul och lycka till!

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xion_drifter:

Tjenare Stefan!
Underbart att det finns en svensk butik med sleev!
Säkerligen bra många fler som kommer sleeva sina datorer då det är lättare att beställa inom Sverige.

Kom att tänka på en sak när jag läste igenom alla inlägg.

Kanske en "databas" med hur mycket sleeev som behövs för att sleeva ett nätagg?
Alltså det står modell och hur mycket det går åt till varje kontakt om man säger så. Det kanske kan vara något?

Sen hade det nog varit fint med lösa kablar också, som är i rätt tjocklek och i olika färger.
För mig personligen är det jäkla svårt att veta vilken tjocklek kablarna har :S
Kanske kan vara något det också?

avslutar med att ge dig mycekt creed för det du håller på med!

Hej!

Ja en slags databas på de mest vanliga nätaggen låter inte dumt, får väldigt många frågor om hur mycket sleeve som behövs till olika nättagg. Kanske någon liten informationssida hur man sleevar också.
Ska sova på saken

Ska researcha det där med lös kabel per meter. Skriver i denna tråd när jag nått några framgångar.

Skrivet av 1mike20:

Hallå där! Ville passa på att ge lite konstruktiv kritik
Vet inte om någon påpekat detta men det vore superbra om du skrev ut diametern på Sleeven
och framförallt krympslangen Mätt i insidan så att säga, så man vet hur mycket som rymms

God jul och lycka till!

Det kan jag göra, dock får det plats väldigt mycket mer än vad innermåttet är då sleeven går att expandera, säkert det dubbla

Tack för alla positiva svar, väldigt roligt och det är ju sådant som ger en bränsle att hålla igång
God jul!