Verktyg Visningsval
2012-03-25, 22:22   #1141

Wully

Medlem

Wullys avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SteFFoo Visa inlägg
Mkay!
Ska se till att fixa in detta i sortimentet nu när jag hittat lite olika alternativ.
För att sleeva ett normalt agg med två pci, 4 molex, en 8 pin, en 24pin hur myckr sleeve behövs?
2012-03-25, 22:33   #1142

SteFFoo

Medlem

SteFFoos avatar

Plats: Falkenberg

Registrerad: aug 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wully Visa inlägg
För att sleeva ett normalt agg med två pci, 4 molex, en 8 pin, en 24pin hur myckr sleeve behövs?
Ett vanligt agg brukar sluka runt 40-50 meter, men det kan skilja sig något beroende på tillverkare och modell.
Men ett enkelt sätt är att mäta längderna på kablarna sedan gånger antalet sladdar på kabeln.

Tex. 24pin = 0,5 meter lång * 24 = ca 12 meter sleeve behövs
2012-03-25, 22:45   #1143

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ODDNAME Visa inlägg
Verkar vettigt, sen beror det på hur du tänkt sleeva med, om du ska ha flera olika färger och liknande, då krävs det givetvis ännu mer totalt. Men 50m verkar rimligt, och det var även första gången för mig Kan rekommendera verktygen han säljer med, gjorde allt så mycket smidigare.
Tackar, skulle du kunna länka till de verktygen/kablar osv. som behövs? Jag tror jag har hittat allt men glömsk som man är har man säkert glömt något
Tänkte köpa 50m tunn sleeve, 5 meter Sata sleeve och 2 typer av kopplingstråd (en tunn och en smal), Verktyg till 6,8,24 pins kontakter och El cheapo.
Vad tror du om det?
2012-03-25, 23:10   #1144

Mattsingen

Medlem

Mattsingens avatar

Plats: Södertälje

Registrerad: jul 2011

Finns det någon chans att du kan ta in fläktkontakter för lödning på kretskort?
Jag sitter och tittar på att bygga en egen fläktkontroller jag tror det skulle se bättre ut med riktiga kontakter än att löda laddarna direkt på kortet.
En beställning kommer snart på lite sleeve, krympslang och kontaktdon då jag inte hittar riktigt det jag vill ha andra ställen.
2012-03-26, 14:55   #1145

Marcusk

Medlem

Marcusks avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: apr 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mattsingen Visa inlägg
Finns det någon chans att du kan ta in fläktkontakter för lödning på kretskort?
Jag sitter och tittar på att bygga en egen fläktkontroller jag tror det skulle se bättre ut med riktiga kontakter än att löda laddarna direkt på kortet.
En beställning kommer snart på lite sleeve, krympslang och kontaktdon då jag inte hittar riktigt det jag vill ha andra ställen.
Han har dessa:
http://djungelapa.se/product.php?id_product=239

Bör fungera utmärkt att löda på kretskort.
Intel I7 2600k | Sapphire Radeon HD7970 Vapor-X GHz Edition | Silverstone Fortress FT03| ASRock Z77 EXTREME4-M | Samsung 830 256GB | Crucial M4 64GB | Dell U2311H | Sennheiser HD 595 | Netgear Stora NAS + 2x2TB WD Green
Marcusk är inte uppkopplad
2012-03-26, 20:06   #1146

Idumhet

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: apr 2010

Ställer min fråga här och ser om jag får svar snabbare än på mailen (får jag det så behöver du inte svara på mitt mail Stefan!)

För en nybörjare på det här med Sleeve, är det vanlig sleeve, fabric sleeve eller paracord som är bäst? Vill att det ska se bra ut, och gillar verkligen färgerna som finns på paracorden! Vad är egentligen skillnaden i själva utförandet med paracord jämfört med de andra?

Ber om ursäkt ifall frågorna har ställts tidigare!
CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9
Idumhet är inte uppkopplad
2012-03-27, 10:05   #1147

SteFFoo

Medlem

SteFFoos avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LTsm Visa inlägg
Tackar, skulle du kunna länka till de verktygen/kablar osv. som behövs? Jag tror jag har hittat allt men glömsk som man är har man säkert glömt något
Tänkte köpa 50m tunn sleeve, 5 meter Sata sleeve och 2 typer av kopplingstråd (en tunn och en smal), Verktyg till 6,8,24 pins kontakter och El cheapo.
Vad tror du om det?
24pin verktyget och el cheapo bör du klara det mesta med

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Idumhet Visa inlägg
Ställer min fråga här och ser om jag får svar snabbare än på mailen (får jag det så behöver du inte svara på mitt mail Stefan!)

För en nybörjare på det här med Sleeve, är det vanlig sleeve, fabric sleeve eller paracord som är bäst? Vill att det ska se bra ut, och gillar verkligen färgerna som finns på paracorden! Vad är egentligen skillnaden i själva utförandet med paracord jämfört med de andra?

Ber om ursäkt ifall frågorna har ställts tidigare!
Sorry för sent mailsvar, ibland hamnar mail långt ner och så segar det innan jag hunnit svara.
Vanlig sleeve är enklast för en nybörjare. Paracord är relativt enkelt när man väl får kläm på det.
Den är inte direkt expanderbar och därför kan den vara lite besvärlig.

Fabric är nog svårast, då den lätt fastnar i vassa föremål som kontaktstift etc. Så den rekommenderar jag till folk som sysslat med sleeving ett tag
2012-03-27, 10:08   #1148

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Registrerad: sep 2011

Citat:
24pin verktyget och el cheapo bör du klara det mesta med

Men har jag all sleeve jag behöver och om jag förstått det rätt så är den tjocka kabeln för nätagget och den tunna för fläktar?
Jag kan omformulera frågan lite, skulle du kunna rekommendera att jag klickade på köpknappen med de varorna jag skrev eller har jag något onödigt eller har glömt något?
2012-03-27, 11:36   #1149

SteFFoo

Medlem

SteFFoos avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LTsm Visa inlägg
Men har jag all sleeve jag behöver och om jag förstått det rätt så är den tjocka kabeln för nätagget och den tunna för fläktar?
Jag kan omformulera frågan lite, skulle du kunna rekommendera att jag klickade på köpknappen med de varorna jag skrev eller har jag något onödigt eller har glömt något?
50m sleeve smal bör räcka gott till ditt nätagg, samt 5m satasleeve.
Det stämmer bra, AWG18 är lämplig till nätagg och den smalare till fläktar.
Men din kundvagn ser bra ut ifall du inte behöver så mycket kabel. Samt är dina satakablar väldigt tjocka i kontakten så är just aqua och lila någon millimeter smalare i diameter, ta då istället svart (nu i lager).

Annars är det bara fire away!
2012-03-27, 23:33   #1150

dulingen

Medlem

Plats: umeå

Måste bara säga att sådan snabb support som jag fick nu var det sjukaste på länge. skickade mitt mail 23.30, fick svar innan det slog om till 23.31...
|Obsidian 250D | GA-Z97N-WIFI| Pentium G3258 4,6GHz | Crucial 8gb DDR3 | SanDisk 256GB SSD | HD7970 OC Windforce 3X | RM750 | AOC g2460Pqu | CM Storm Quickfire TK Brown | Razer Naga 2009 | Creative Sound Blaster Sigma |
dulingen är uppkopplad nu
2012-03-27, 23:37   #1151

SteFFoo

Medlem

SteFFoos avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dulingen Visa inlägg
Måste bara säga att sådan snabb support som jag fick nu var det sjukaste på länge. skickade mitt mail 23.30, fick svar innan det slog om till 23.31...
Hehe satt med mailen så det var lika bra att svara direkt, nu väntar sängen!
ZZzzzz...
2012-03-28, 01:16   #1152

KoSoVaR

Medlem

KoSoVaRs avatar

Plats: Göteborg - Sävedalen

Registrerad: jan 2007

Citat:
Mkay!
Ska se till att fixa in detta i sortimentet nu när jag hittat lite olika alternativ.
Stefan innan du gör något så skall jag visa dig en leverantör utav dessa, samt snapcaps, plasinsäkningar mm , vi tar det på msn som vanligt

Skickades från m.sweclockers.com
Sleeving
KoSoVaR är inte uppkopplad
2012-03-28, 07:54   #1153

SteFFoo

Medlem

SteFFoos avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KsKz_91 Visa inlägg
Stefan innan du gör något så skall jag visa dig en leverantör utav dessa, samt snapcaps, plasinsäkningar mm , vi tar det på msn som vanligt

Skickades från m.sweclockers.com
Hehe jag vet nog vilken du menar, snappade upp det för ett tag sen
Men har inte provat beställa därifrån, har dock katalogen.
2012-03-28, 22:05   #1154

KoSoVaR

Medlem

KoSoVaRs avatar

Citat:
Hehe jag vet nog vilken du menar, snappade upp det för ett tag sen
Men har inte provat beställa därifrån, har dock katalogen.
A juste, du fick ju länken, men dem har väldigt mycket och bra saker där
Sleeving
2012-03-28, 22:13   #1155

Marcusk

Medlem

Marcusks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KsKz_91 Visa inlägg
A juste, du fick ju länken, men dem har väldigt mycket och bra saker där
Vad är det för sida?
Intel I7 2600k | Sapphire Radeon HD7970 Vapor-X GHz Edition | Silverstone Fortress FT03| ASRock Z77 EXTREME4-M | Samsung 830 256GB | Crucial M4 64GB | Dell U2311H | Sennheiser HD 595 | Netgear Stora NAS + 2x2TB WD Green
2012-03-29, 00:37   #1156

KoSoVaR

Medlem

KoSoVaRs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Marcusk Visa inlägg
Vad är det för sida?
Man måste ändå vara egenföretagande för att få handla där...
Sleeving
2012-03-29, 13:20   #1157

Idumhet

Medlem

Hur går det med att få in de sista färgerna i Paracord-serien? Är sjukt sugen på att sleeva, men vill ha andra färger än de som finns i lager för tillfället
CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9
2012-03-29, 14:13   #1158

SteFFoo

Medlem

SteFFoos avatar

Citat:
Hur går det med att få in de sista färgerna i Paracord-serien? Är sjukt sugen på att sleeva, men vill ha andra färger än de som finns i lager för tillfället
Tjena!

Jag har fått prioritera basfärgerna lite, men tänkte ta hem lila och andra tokiga färger så småningom.

Djungeltrumman säger att det kommer in lite påfyllning av sleevade förlängare, diverse vanlig sleeve samt vanliga förlängningar under kvällen.
Samt några 180/200mm fläktgaller (väldigt få antal, mest för att prova)
2012-03-29, 15:18   #1159

Idumhet

Medlem

Citat:
Tjena!

Jag har fått prioritera basfärgerna lite, men tänkte ta hem lila och andra tokiga färger så småningom.

Djungeltrumman säger att det kommer in lite påfyllning av sleevade förlängare, diverse vanlig sleeve samt vanliga förlängningar under kvällen.
Samt några 180/200mm fläktgaller (väldigt få antal, mest för att prova)
Jag förstår det, men borde inte röd och mörkblå vara några av basfärgerna? Främst är det nämligen de två och svart som jag är mest intresserad av
2012-03-29, 17:13   #1160

SteFFoo

Medlem

SteFFoos avatar

Citat:
Jag förstår det, men borde inte röd och mörkblå vara några av basfärgerna? Främst är det nämligen de två och svart som jag är mest intresserad av
Ah, trodde du menade färger utöver det jag säljer
Haft lite strul med dessa färger, så jag har varit tvungen att ta hem det från andra ställen. Hoppas de håller måttet.
Mörkblå dröjer det tyvärr ca 2 veckor till.
2012-03-30, 12:30   #1161

Idumhet

Medlem

Citat:
Ah, trodde du menade färger utöver det jag säljer
Haft lite strul med dessa färger, så jag har varit tvungen att ta hem det från andra ställen. Hoppas de håller måttet.
Mörkblå dröjer det tyvärr ca 2 veckor till.
Okej, då förstår jag! Skriv gärna i tråden ifall kvalitén skiljer sig från de andra, både positivt och negativt, när du får in dom

Dessutom undrar jag hur lång tid det tar innan 24-pinsverktygen kommer in i lager igen
2012-03-30, 12:33   #1162

SteFFoo

Medlem

SteFFoos avatar

Citat:
Okej, då förstår jag! Skriv gärna i tråden ifall kvalitén skiljer sig från de andra, både positivt och negativt, när du får in dom

Dessutom undrar jag hur lång tid det tar innan 24-pinsverktygen kommer in i lager igen
Yes jag bör få in dom i början av nästa vecka.
Ang verktyget så är det slut hos leverantören, har inget datum ännu när dom dyker upp igen tyvärr.
2012-04-01, 13:44   #1163

bursecarl

Medlem

bursecarls avatar

Plats: Burseryd

Registrerad: mar 2010

Försökt mig på lite sleeving med paracord.
Nu har jag en dator. Ungarnas rigg: FD Arc mini, I7 920 kyls med CM 212 Evo, Asus Rampage III Gene, Gigabyte 6950 2GB, OCZ 3x2GB,1x500GB, OCZ modstream 600W. @TV1 Zotac AD10, @TV2 Zotac AD02, @TV3 Någon 775 historia. PS3, laptop och plattor finnes också.
bursecarl är inte uppkopplad
2012-04-01, 13:50   #1164

bursecarl

Medlem

bursecarls avatar

Plats: Burseryd

Registrerad: mar 2010

Har bara mobkamera så ni får ursäkta kvaliten.
Nu har jag en dator. Ungarnas rigg: FD Arc mini, I7 920 kyls med CM 212 Evo, Asus Rampage III Gene, Gigabyte 6950 2GB, OCZ 3x2GB,1x500GB, OCZ modstream 600W. @TV1 Zotac AD10, @TV2 Zotac AD02, @TV3 Någon 775 historia. PS3, laptop och plattor finnes också.
bursecarl är inte uppkopplad
2012-04-01, 19:10   #1165

KaakaaN

Medlem

KaakaaNs avatar

Plats: Diö

Registrerad: dec 2008

Finns det möjlighet att beställa hem kortare 6pin förlängare?
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/KaakaaN/
KaakaaN är uppkopplad nu
2012-04-01, 21:48   #1166

SteFFoo

Medlem

SteFFoos avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bursecarl Visa inlägg
http://forumbilder.se/images/49201214809PMb4b0.jpg
Har bara mobkamera så ni får ursäkta kvaliten.
Mycket vackert!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Konichiwa Visa inlägg
Finns det möjlighet att beställa hem kortare 6pin förlängare?
Tyvärr är det tillverkarens kortaste längd jag säljer :/
2012-04-01, 22:06   #1167

KaakaaN

Medlem

KaakaaNs avatar

Citat:

Tyvärr är det tillverkarens kortaste längd jag säljer :/

Går det klippa och löda då?
Eller något annat tips?
KaakaaN är uppkopplad nu
2012-04-01, 22:16   #1168

Marcusk

Medlem

Marcusks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Konichiwa Visa inlägg
Går det klippa och löda då?
Eller något annat tips?
Det skulle gå att kapa och sen löda, med risk för att det inte ser så bra ut beroende på hur bra du gör det. Annars kan du skaffa Djungelapas crimpverktyg och kapa av kablarna, och sen sätta på nya kontakter.

Då behöver du denna:
http://djungelapa.se/product.php?id_product=67

Samt en av dessa 2st olika beroende på vilken ände av förlängaren du sätter på nya kontakter vid:
http://djungelapa.se/product.php?id_product=74
http://djungelapa.se/product.php?id_product=73
2012-04-01, 22:19   #1169

KaakaaN

Medlem

KaakaaNs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Marcusk Visa inlägg
Det skulle gå att kapa och sen löda, med risk för att det inte ser så bra ut beroende på hur bra du gör det. Annars kan du skaffa Djungelapas crimpverktyg och kapa av kablarna, och sen sätta på nya kontakter.

Då behöver du denna:
http://djungelapa.se/product.php?id_product=67

Samt en av dessa 2st olika beroende på vilken ände av förlängaren du sätter på nya kontakter vid:
http://djungelapa.se/product.php?id_product=74
http://djungelapa.se/product.php?id_product=73
Mjo, får bli något sånt. Eller bara ta 50cm förlängaren.
KaakaaN är uppkopplad nu
2012-04-02, 20:45   #1170

Azap

Medlem

Azaps avatar

Plats: Kungsbacka

Registrerad: dec 2011

Tjenare! Nu har man precis lagt sin första beställning på lite fabric sleeve ja e sjukt förväntasfull! Gla' påsk!
// Azap

Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD FX-8120 X8 3.1GHz | Corsair 8GB VENGEANCE LP
Asus Radeon 6970 2048MB DirectCU II | Corsair AX 850W 80+ Gold Modular
>>>Boomlings, iOS spel!<<<
Azap är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker