Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Blackie
Nu vart jag leds, nu åker Ad-block /znipp/
Tjenare Blackie, Som jag nämnde tidigare så är detta ett test av bland annat tekniken men också för att se hur det presterar och hur målgruppen reagerar. Förutom det så är det en betald kampanj, där vi gemensamt med annonsören utvärderar situationen.
Om vi skulle anpassa vår verksamhet efter varje kommentar som vi får om innehåll/annonsering m.m. så skulle SweClockers verksamhet aldrig kunna utvecklas. Dvs vi kan inte gå på enstaka kommentarer. Därav ingen reaktion på sekunden.
Oavsett förändring, tillägg så finns det alltid någon som misstycker. Men vi lyssnar i så stor utsträckning vi bara kan!
Missförstå mig rätt nu, vi har självklart förståelse för reaktionerna på denna annons. Animeringen tillför inte er användare något "direkt". Även om det indirekt skulle kunna vara positivt då reklam är vår intäkt och intäkterna driver utvecklingen framåt.
I utvärderingen av kampanjen så hoppades vi att med upplägget där den begränsades i antal visningar per person och dag, att animeringen var såpass kort och förhållandevis liten, inte skulle störa eller irritera. Snarare väcka lite uppmärksamhet och sug att testa Invaders spelet för att krossa andra SweCare.
Vi har nu gemensamt med annonsören tagit beslutet att låta "skeppet" befinna sig inom sin container och hoppas att ni användare ser att vi lystrar till er kritik.
Citat:
belga
Fast fullt fungerande är den inte. /znipp/
Citat:
Bruniz
Måste man faktiskt aktivera adblocker igen bara för att F-secure reklamen är jäkligt störande.
Citat:
aluminium
Har alltid kört med adblock avaktiverat på Sweclockers, vore tråkigt om jag ska måste aktivera det. Reklamen för F-Secure funkar inte.
Citat:
frillan125
Även jag har lagt märke till F-secures otroligt jobbiga reklam. /znipp/
Citat:
Kebabhyvlarn
Indeed! Stör mig sjukt mycket på den /znipp/
Citat:
Tjofras
Den här bannern var ju lite dryg.
Reklam som åker utanför sin container är något jag ogillar väldigt mycket. /znipp/
Tack för er feedback! Vi uppskattar att ni meddelar oss när något inte känns ok. Det gör det möjligt för oss att utvärdera och ta beslut även med influenser från er användare. Hade ni valt att bara slå på adblock hade vi aldrig fått reda på ert missnöje.
Vi har nu gemensamt med annonsören tagit till oss av kritiken och uppdaterat kampanjen så att animeringen inte rör sig utanför sin container. Det KAN ligga kvar något cachat script lokalt hos er under ett dygn som gör att den ändå tar en flygtur. Detta skall dock inte uppstå under morgondagen.
Vi vill hålla reklamen så relevant som möjligt för er användare. Med relevanta annonsörer och riktade erbjudanden. I de allra flesta fall lyckas vi bra med detta och vi hoppas givetvis att så få användare som möjligt väljer att använda adblock på siten. Många kampanjer som rullar på SweClockers är unika och kan enbart nås via våra annonser. Dvs det kan finnas flera anledningar att behålla annonserna på.