Verktyg Visningsval
2012-05-20, 12:59   #1

HerrGoreMann

Medlem

HerrGoreManns avatar

Plats: Min källare!!!

Registrerad: feb 2011

Ang. +1(Gilla) och när det blir oranget.

Tänkte jag kunde skapa en ny tråd ang. ett inlägg jag stack in med i en annan tråd som jag inte riktigt tror blir uppmärksammad.
Jag skrev såhär:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av HerrGoreMann Visa inlägg
Jag har en idé ang. gillandet och när inläggen blir oranga.
Skulle man inte kunna höja mängden +1 man måste ha för att inlägget ska bli orangt beroende på hur många sidor det är. Man skulle kunna höja mängden med 1-2 för varannan sida. Så i långa trådar blir bara guldkornen extra uppmärksammade.
Om en tråd är på 2 sidor krävs det 3st +1, om tråden skulle vara 6 sidor skulle det krävas 5st +1. Kan inte ni moderatorer framföra det till programmerarna om ni tycker det låter som en bra idé.
Det är bara en tanke, mängden "gillningar" behöver inte vara samma, men jag tror det kan vara en bra idé. Kom gärna med synpunkter.

Visa era Winows Phone 8 startskärmar.
HerrGoreMann är inte uppkopplad
2012-05-20, 23:39   #2

Mattsingen

Medlem

Mattsingens avatar

Plats: Södertälje

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av HerrGoreMann Visa inlägg
Tänkte jag kunde skapa en ny tråd ang. ett inlägg jag stack in med i en annan tråd som jag inte riktigt tror blir uppmärksammad.
Jag skrev såhär:

Det är bara en tanke, mängden "gillningar" behöver inte vara samma, men jag tror det kan vara en bra idé. Kom gärna med synpunkter.
Jag tycker det är en mycket bra ide. I vissa trådar som har många läsare så kommer man ju lättare upp i 3 "gilla" än om man är i en tråd med endast några få som håller på.

För att bygga vidare på förslagen så skulle man ju kunna ha en skala av färg beroende på hur många som gillat. Ingen så är det standard, för att sedan gå mot den färg som en "fullt gillad".

Sen tycker kanske jag att det borde vara olika färger mellan de inlägg som är gillade och de som TS gör.
2012-05-28, 19:24   #3

voro12

Medlem

voro12s avatar

Plats: Fjollträsk

Registrerad: feb 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mattsingen Visa inlägg
Sen tycker kanske jag att det borde vara olika färger mellan de inlägg som är gillade och de som TS gör.
Håller med om detta, skulle vara bra om TS inlägg var typ blåa, och gillade orange Finns ju en liten stjärna till vänster iofs. som visar att det är ett gillat inlägg, men det är inget man ser när man scrollar ner för att hitta inlägg från TS.
voro12 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb