Skulle ni vilja ha en Sweclockers app till eran smartphone?
Ja 94 55.29 %
Nej 76 44.71 %
Antal röster: 170. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-07-17, 08:25   #31

Modefreacation

Medlem

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jockew1989 Visa inlägg
Kan du berätta vilken app det är? Har nämligen letat ett bra tag
Sök på Google play bara
Såvida du inte har en iDont
Isåfall kan jag inte hjälpa dig..
men antar att det skulle finnas på itunes
Modefreacation är inte uppkopplad
2012-07-17, 08:33   #32

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Plats: Mariestad

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RambOFreAc Visa inlägg
Ja det finns även mobil hemsida till bla. facebook, 9gag, aftonbladet osv.
Men appar är fortfarande snabbare, så din lilla sär-ap-hjärna kan väl försöka trycka in det på minnet
Så du försöker säga till mig att Aftonbladets app är snabbare än den mobila hemsidan? Hahahahaha. Bra skämt där grabben!

Aftonbladets app har en inbyggd webbläsare som - håll i hatten nu - dirigerar dig till mobil.aftonbladet.se

2012-07-17, 09:17   #33

Jockew1989

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Modefreacation Visa inlägg
Sök på Google play bara
Såvida du inte har en iDont
Isåfall kan jag inte hjälpa dig..
men antar att det skulle finnas på itunes
NEHE är du alvarlig!?! ska jag söka på play?!

Att jag aldrig tänkt så långt innan -.-

Visa mig appen istället, Förutsatt att det nu fanns en som är bättre än sidan...

Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken
Jockew1989 är inte uppkopplad Folding
2012-07-17, 09:18   #34

Phukkitt

Moderator

Phukkitts avatar

Plats: Akalla

Registrerad: mar 2009

Tycker mobilsidan fungerar relativt bra ändå, det jag stör mig på är att "Mina trådar" ser så annorlunda ut i mobilen... Hur ska man tolka ikonerna?

Så här ser det ut på datorn, jättelätt att se vilka trådar som har oläst innehåll:

http://imgur.com/lH6eQ

...och så här ser det ut i mobilen, ganska förvirrande:

http://imgur.com/JlHSf

Vad är tanke med orange och icke-orange? Hur ser man om en tråd har olästa inlägg?

Båda bilderna är tagna vid samma tillfälle.
2012-07-17, 10:28   #35

Jilted

Medlem

Jilteds avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Haxk Visa inlägg
Ja, det som jag ser vore bra med en app är att det skulle bli ännu lättare att få reda på sweclockers nyheter och att komma åt deras tävlingar på ett smidigare sätt m.m. Det är självklart inget svårt annars heller, men en en sweclockers app hade varit nice och roligt att ha på ens smartphone.

Om sweclockers skulle göra en app så hade det säkert också gjort så att fler personer hade kommit med fler och bra trådar, samt kommenterat mer på forumet här med hjälp av deras mobiltelefoner.
På vilket sätt skulle en app göra saker lättare? Fixa en RSS-läsare så har du ditt nyhetsflöde. Allt går att implementera på mobilsidan, bättre de fokuserar på en homogen lösning.

KÖPES - mATX-moderkort med 880G samt stöd för AMD FX / http://www.sweclockers.com/annons/80...tod-for-amd-fx
Jilted är uppkopplad nu
2012-07-17, 12:39   #36

Haxk

Medlem

Haxks avatar

Registrerad: jun 2009

ja, det är klart att allt går. Det går jättebra utan någon mobilsida också. När jag kollar på sweclockers.com så kollar jag på den riktiga hemsidan i min mobil, men jag tycker bara att de skulle vara trevligt med en sweclockers app. Om du t.ex. kollar på pc för alla så har de både en vanlig hemsida, app och mobilsida
Haxk är inte uppkopplad
2012-07-17, 17:31   #37

Json_81

Medlem

Plats: Romelanda

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Krass Visa inlägg
I höstas sa Andreas att de aldrig kommer ge stöd åt Tapatalk, oavsett hur mycket besökarna tjatar...
http://www.sweclockers.com/forum/72-...l#post11502147
Jag, jag vet.
Fortfarande dåligt av dem.
Mobilsidan är jättebra förutom forumsbiten.
2012-07-17, 19:01   #38

Andreas D

Andreas Dimestam
Chefredaktör

Andreas Ds avatar

Plats: 127.0.0.1 / ::1

Registrerad: apr 2002

http://www.sweclockers.com/artikel/1...r-upp-portarna

Varför släpper ni en mobilanpassad webbsida och inte en app?

– Vi väger alltid fördelarna mot nackdelarna och i fallet SweClockers.com är en skräddarsydd webbplats utan tvekan det bästa alternativet. Med en gemensam plattform slipper vi underhålla flera separata system och kan istället fokusera på att utveckla funktioner som fungerar oavsett operativsystem.
2012-07-17, 19:07   #39

Phukkitt

Moderator

Phukkitts avatar

Plats: Akalla

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Andreas D Visa inlägg
Finns det någon mening med att det ser ut så som jag visade i mitt inlägg ovan, eller är det något ni har planer på att åtgärda?
2012-07-17, 19:16   #40

Biberu

Webbutvecklare

Biberus avatar

Plats: ::1

Registrerad: dec 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Phukkitt Visa inlägg
Finns det någon mening med att det ser ut så som jag visade i mitt inlägg ovan, eller är det något ni har planer på att åtgärda?
Det var en miss att olästa trådar inte fick rätt ikon under mina trådar, det kommer en fix för aktiva / obesvarade med. I övrigt har ikonerna mer eller mindre samma innebörd som på framsidan:

- Brev: Standardikon
- Öppet brev: Tråden har nya inlägg
- Plupp: Att man har deltagit
- Stjärna: Tråden är bevakad
- Hänglås: Tråden är stängd
- Pil: Tråden har blivit flyttad
- Nål: Tråden är klistrad
- Orange färg: Mer än 100 inlägg

Alla kombinationer kan dock inte visas, de som används finns här:
http://m.sweclockers.com/gfx/threadStatus2x.png
2012-07-19, 08:23   #41

Zcorc

Medlem

Zcorcs avatar

Registrerad: nov 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jockew1989 Visa inlägg
Kan du berätta vilken app det är? Har nämligen letat ett bra tag
Infinitygag är väl den mest populära tror jag

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Krass Visa inlägg
I höstas sa Andreas att de aldrig kommer ge stöd åt Tapatalk, oavsett hur mycket besökarna tjatar...
http://www.sweclockers.com/forum/72-...l#post11502147
Detta tycker jag är en tråkig inställning imho, Tapatalk är överlägset det lättaste sättet att läsa forum på mobilen och att ett av Sveriges största forum säger att det "aldrig kommer ge stöd för det" tycker jag är riktigt barnsligt.

Jag förstår att de upplever brister i tapatalk kan jag förstå men om dessa blir åtgärdade ser jag inget problem att lägga in stöd för endast forumet. Sen skulle jag gissa att den största anledningen att de inte vill använda tapatalk är för att de inte kan lägga in alla annonser överallt
[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC SLI@875core] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]
Zcorc är inte uppkopplad
2012-07-19, 10:02   #42

Biberu

Webbutvecklare

Biberus avatar

Plats: ::1

Registrerad: dec 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zcorc Visa inlägg
Jag förstår att de upplever brister i tapatalk kan jag förstå men om dessa blir åtgärdade ser jag inget problem att lägga in stöd för endast forumet. Sen skulle jag gissa att den största anledningen att de inte vill använda tapatalk är för att de inte kan lägga in alla annonser överallt
Vi ville ha en enhetlig plattformsoberoende lösning som kan presentera allt relevant material och vidareutvecklas av oss själva när det görs ändringar i sitens innehåll. Hade vi använt oss av Tapatalk hade ni läsare behövt betala för en ofullständig lösning vars fortsatta funktion vi inte kan garantera själva. Det hade dessutom medfört att vi hade bundit oss till deras utvecklingscykel, och i framtiden behövt välja mellan att utveckla egna plugins för att exportera forumets innehåll (vi använder inte vbulletin original, och kommer antagligen inte att gå tillbaks i den riktningen) eller att slopa stödet och därmed orsaka besvär för de läsare som hade vant sig vid den klienten. Att använda det parallellt med en mobilsite eller egen app skulle även sprida ut trafiken över de två, något som riskerar att göra det svårt att motivera utvecklingskostnaderna för endera metod.

Det finns visserligen annonser på mobilsiten (att behöva äta är ett tydligt tecken på att man är ett ondskefullt imperium), men dessa är inte del av huvudresonemanget bakom den lösningen. Den främsta "vinsten" med ett mobilt komplement är att man bygger läsarlojalitet, de flesta använder den tillfälligt och återgår till den fullstora siten när möjligheten finns. Det finns därför inget behov av att trycka in annonser överallt, och att göra det skulle motverka syftet med att ha den. Du kan ju själv öppna m.sweclockers.com för att se hur många de är... =)
2012-07-29, 16:39   #43

TLovskog

Medlem

TLovskogs avatar

Plats: Kävlinge

Registrerad: mar 2005

En egen app ser jag ingen vinst med. Dock med tapatalk. Anledningen är naturligtvis att en egen app ger ingen fördel, eftersom det blir att man får starta en egen app istället för en egen websida. Och mobilsiten ÄR väldigt bra.

Däremot ger ju tapatalk att man kan samla alla sina forum till ett ställe och får ett enhetligt utseende och funktion.
Citat:
Den främsta "vinsten" med ett mobilt komplement är att man bygger läsarlojalitet, de flesta använder den tillfälligt och återgår till den fullstora siten när möjligheten finns.
... Att se till att ens material finns enkelt åtkomligt på den i särklass mest använda appen för att använda forum mobilt, hade ju verkat logiskt i så fall. Även om det kräver utvecklingsinsatser. Hade det varit jag så hade jag nog bytt till mer out-of-the-box istället för egenkodat för att enkelt få in Tapatalk ... om det hade stått mellan de valen.

Men nu bestämmer inte jag och detta är ingen demokrati, så det är bara att finna sig i SweClockers beslut. Det är det bästa svenskspråkiga dator forumet så ... 1 app till alla andra forum och 2 mobila siter för elektronikforumet.com samt sweclockers.com får det bli. Och visst så attans besvärligt är det inte ...

Min röst dock på att hoppa över en egen app.
2012-07-29, 18:16   #44

Json_81

Medlem

Plats: Romelanda

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Biberu Visa inlägg
Massa snack
Citat:
Ursprungligen inskrivet av TLovskog Visa inlägg
Dock med tapatalk. Anledningen är naturligtvis att en egen app ger ingen fördel, eftersom det blir att man får starta en egen app istället för en egen websida. Och mobilsiten ÄR väldigt bra.

Däremot ger ju tapatalk att man kan samla alla sina forum till ett ställe och får ett enhetligt utseende och funktion.
Kunden har alltid rätt hette det en gång i tiden.
Det verkar dock inte gälla någonting längre...
2012-08-09, 01:51   #45

Andreas D

Andreas Dimestam
Chefredaktör

Andreas Ds avatar

Plats: 127.0.0.1 / ::1

Registrerad: apr 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Json_81 Visa inlägg
Kunden har alltid rätt hette det en gång i tiden.
Det verkar dock inte gälla någonting längre...
Att lägga till stöd för Tapatalk är inte bara en enskild åtgärd utan något som påverkar utvecklingen av SweClockers.com i stort, därför väljer vi att själva välja inriktning och satsa på en enhetlig mobilsajt för alla typer av enheter.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb