Sidan 1 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-07-19, 04:14   #1

Batwoman

Medlem

Batwomans avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: aug 2010

Jag tycker Sweclockers borde ändra sina regler

(flytta gärna denna tråden om den är i fel forum) Varför får vi inte diskutera The Piratebay och olaglig nedladdning? Detta är trots allt Sverige och vi är stolta över att ha The Piratebay. Är det på fullaste allvar att Swecklockers tror dom kommer att bli stämda för att vi DISKUTERAR om detta ämne? För vad? Hur då? Detta är Sverige, vi kan inte bli stämda!! Moderatorer får gärna svara ...detta är så urfånigt och förlegat. Det är 2012 nu. Piratebay lever och frodas. Vi borde vara stolta! Jag ser liksom inte var problemet ligger. Det är antagligen emot reglerna att länka till Piratebay, och över huvud taget diskutera denna sajten, som vi antagligen är ensamma om i hela världen att ha utan att myndigheterna kan lägga sig i. Vi är unika. WTF....jag påstår inte nu att jag har nåt olagligt i min dator (!) men det finns inget jag någonsin betalt för förutom hårdvaran. Och jag har allt jag behöver. Vi borde vara stolta över att vi bor i Sverige och har den frihet vi faktiskt har. Det vore tråkigit om denna tråden låses och jag blir avstängd igen;P Jag tycker bara att reglerna borde lättas upp en aning!! Fan det känns som att USA bestämmer här....

Senast redigerad av Batwoman 2012-07-19 klockan 04:41.
Batwoman är uppkopplad nu
2012-07-19, 06:06   #2

Random-person

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2005

Något sådant kommer inte att hända, då Sweclockers, som ju faktiskt är ett vinstdrivande företag, är rädda att förlora annonsintäkter.
2012-07-19, 06:09   #3

SUMITOMO

Medlem

SUMITOMOs avatar

Registrerad: jul 2002

Vad är det du vill diskutera om PB?

En seriös diskussion om pirakopiering och dess existens har det aldrig varit problem med på swec.
Men jag misstänker att du vill länka till filmer/spel att ladda ner. cracks o.s.v.
I såna fall finns det massor med platser du kan göra det på förutom här.
| NZXT H2 | i5 2500K | Asus P8Z68-V Pro | HyperX 16GB | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB | XFX XXX Edition 750W | 2x Samsung 830 256GB | OCZ Vertex3 120GB | intel X25-M 80GB | HDD 17TB | Samsung SH-B123 | DELL U2713HM | Samsung 2443BW | Ducky Shine 2 | Logitech G400 | Corsair SP2500 | SteelSeries Siberia v2 | Win7 HP |
SUMITOMO är inte uppkopplad
2012-07-19, 06:45   #4

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Rönninge

Registrerad: feb 2005

Som sumitomo skrev så är en seriös diskussion om tekniken, nedladdning och TPB inga större problem. Dags att läsa på reglerna lite?
Kanske flashback eller google om du vill ha sådan hjälp?

Du har inget olagligt i datorn men du har inte heller betalat för nåt? Vad har du på din dator om jag får fråga?
Mediafire Avast Anti-Theft Find your phone Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition
tcntad är inte uppkopplad
2012-07-19, 08:41   #5

Andreas D

Andreas Dimestam
Chefredaktör

Andreas Ds avatar

Plats: 127.0.0.1 / ::1

Registrerad: apr 2002

Läs FAQ om regel §7 här. Låter som att du missuppfattat en del.

*Flyttad*
2012-07-19, 15:07   #6

PerZerk

Medlem

PerZerks avatar

Registrerad: jul 2008

Jag betalar gärna en slant för mina filmer, musik, spel och program. Du stjäl väl tex inte mjölk på Ica eller snor grannens bil? Lär er att betala och hade jag gjort något spel eller skrivit en låt så hade jag också blivit arg när folk inte betalat. Piratkopiering = stöld.
i7 2600 4GHz | Arctic i30 | Asus P8Z68-V/GEN3 | 16GB | 2x EVGA GTX 680 SC SLI | X-FI Xtreme Audio PCI-E | HDD 300GB | HDD 1TB | 2st Sony DVD-RW 24x | FSP Aurum 700W | Win7 Pro x64 | MX-518 | CPU-Z, 3DMark 11 // Pavilion m6-1052eo | i5 3210m 3GHz | 8GB | HD 7670m 1GB | 120GB SSD | Win7 Pro x64 // | E8400 3GHz | 212+ EVO(F12) | P5KPL-VM | 4GB | G210 512MB | 320GB | FSP 400W | Win7 Pro x64 // Sony ST17i
PerZerk är inte uppkopplad
2012-07-19, 15:48   #7

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av PerZerk Visa inlägg
Jag betalar gärna en slant för mina filmer, musik, spel och program. Du stjäl väl tex inte mjölk på Ica eller snor grannens bil? Lär er att betala och hade jag gjort något spel eller skrivit en låt så hade jag också blivit arg när folk inte betalat. Piratkopiering = stöld.
Är bara dumt att jämföra med fysiska objekt då kopiering och stöld inte får samma resultat.

Köper du en mjölk så vet du dessutom vad du får, och man köper inte en bil som man inte får någon chans till att testköra innan.
Med ett spel vet du inte vad du får, även när du pungar ut med 500-600kr för det, då så många spel slutat ha demon, och vet att många laddar ner av den anledningen, att få se vad det faktiskt är de betalar för.

Missuppfatta mig inte, jag har heller inte något alls emot att betala för mina spel så länge de är värda mina pengar, problemet är att riktiga skitspel som Homefront, MW3 eller Brink kostar lika mycket vid lansering som bra spel gör, och man kan som sagt inte veta vad man kommer tycka om spelen för än man redan lagt pengarna på dem, vilket också leder till att utvecklare kan göra spel som är snarlika mot föregångaren, och sen påstå att det kommit massa nya förändringar, för när folk inser vilken skit de köpt så har *hostActivision* djävulen...förlåt, jag menar såklart, utgivarna redan fått sina pengar

OnT: Visst vore det trevligt att kunna diskutera vad man vill, men regeln finns av en anledning, en anledning som du verkar ha missuppfattat, och sen känns det som att det skulle svämma över med trådar om hur man installerar piratade spel, och tycker redan idag det finns tillräckligt med trådar av folk som inte orkat ta sig 5 minuter för att söka på Google efter deras fråga, är bara glad att man slipper ännu fler.

Senast redigerad av Lasergurka 2012-07-19 klockan 15:57.
Spelburk: Mobo: Asus P8Z68-V CPU: i7-2600 @ 4.0GHz kyld av Antec Kühler H2O 920 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB GPU: MSI TF GTX 680 SLI +120/+350 PSU: Corsair HX850W Chassi: HAF X SSD: OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Corsair Intern Force GT 240GB HDD: 5TB Skärm: Eizo Foris FS2333 IPS
Lasergurka är uppkopplad nu
2012-07-19, 18:02   #8

GAPa

Forumledare
Korrekturläsare

GAPas avatar

Plats: Lund

Registrerad: jun 2004

*omröstning raderad*

Jag har raderat omröstningen eftersom jag inte tycker att det främjar diskussionen och förståelsen för ämnet med en sådan. Som Andreas nämnde känns det som att du har missförstått § 7 en aning, så jag hoppas att det hela klarnar efter att du följt länken som han skickat. Rent allmänt kan man väl säga att det är tillåtet att diskutera piratkopiering som företeelse (vi publicerar ju till och med nyheter på det ämnet då och då), men däremot inte att exempelvis be om hjälp med piratkopiering eller att antyda innehav av piratkopierat material.
Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.
GAPa är inte uppkopplad
2012-07-20, 04:05   #9

Batwoman

Medlem

Batwomans avatar

Blir lite svårt att ha en vettig diskussion här när ni tog bort röstningsalternativen så man/ni inte kan se vad folk tycker
2012-07-20, 05:36   #10

GAPa

Forumledare
Korrekturläsare

GAPas avatar

Plats: Lund

Registrerad: jun 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Batwoman Visa inlägg
Blir lite svårt att ha en vettig diskussion här när ni tog bort röstningsalternativen så man/ni inte kan se vad folk tycker
Omröstningen var missvisande. Den frågade om det bör vara tillåtet att diskutera piratkopiering, men som jag skrev är det ju redan i många fall tillåtet att göra det. Eftersom "diskutera piratkopiering" kan syfta på så många olika saker är jag rädd att det tyvärr inte gick att utläsa vad folk tycker genom att titta på omröstningen. Det är mycket bättre att läsa inläggen. Nu när vi har förklarat regeln lite mer, tycker du att den känns vettigare?
Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.
GAPa är inte uppkopplad
2012-07-20, 07:56   #11

Lankus

Medlem

Lankuss avatar

Registrerad: aug 2011

Citat:
(flytta gärna denna tråden om den är i fel forum) Varför får vi inte diskutera The Piratebay och olaglig nedladdning? Detta är trots allt Sverige och vi är stolta över att ha The Piratebay. Är det på fullaste allvar att Swecklockers tror dom kommer att bli stämda för att vi DISKUTERAR om detta ämne? För vad? Hur då? Detta är Sverige, vi kan inte bli stämda!! Moderatorer får gärna svara ...detta är så urfånigt och förlegat. Det är 2012 nu. Piratebay lever och frodas. Vi borde vara stolta! Jag ser liksom inte var problemet ligger. Det är antagligen emot reglerna att länka till Piratebay, och över huvud taget diskutera denna sajten, som vi antagligen är ensamma om i hela världen att ha utan att myndigheterna kan lägga sig i. Vi är unika. WTF....jag påstår inte nu att jag har nåt olagligt i min dator (!) men det finns inget jag någonsin betalt för förutom hårdvaran. Och jag har allt jag behöver. Vi borde vara stolta över att vi bor i Sverige och har den frihet vi faktiskt har. Det vore tråkigit om denna tråden låses och jag blir avstängd igen;P Jag tycker bara att reglerna borde lättas upp en aning!! Fan det känns som att USA bestämmer här....
Du pratar om frihet som om du bodde i södra Amerikat, ändå bestämmer USA allt?

Frihet för mig är att det finns ett säkerhetsnät som fångar upp folk som blir av med jobbet och liknande.
För att skapa jobb behöver vi konsumera (nej tyvärr hela Sverige kan inte jobba på Pirate bay), illegal nerladdning förhindrar detta och håller tillbaka utvecklingen. Jag kan ärligt säga att jag precis som många andra laddat ner saker för att pröva, men är de bra så betalar jag.
Sen är film lite utav en gråzon för mig då det inte finns någon bra lösning än.
| 8GB Veangence CL8 | 2TB HDD |
Lankus är inte uppkopplad
2012-07-20, 11:54   #12

lil_tiger.95

Medlem

Registrerad: okt 2011

Håller med lasergurka om att stjäla något fysiskt och att ladda ner ett spel inte riktigt är samma sak. Dessutom vill jag ha mina spel gratis haha. Däremot att det skulle svämma över med trådar om hur man laddar ner spel är onödigt eftersom det står på andra sidor tycker jag inte är ett giltigt resonemang, eftersom det står ju på så många andra sidor om hur bra grafikort presterar, hur man överklockar, hur man installerar Dayz osv osv. och isåfall behövs ju inte Sweclockers eftersom att allt som finns på Swec finns ju också någon annanstans.
5.Jag
lil_tiger.95 är inte uppkopplad
2012-07-21, 00:46   #13

kabex

Medlem

Plats: Råcksta

Registrerad: feb 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lil_tiger.95 Visa inlägg
Håller med lasergurka om att stjäla något fysiskt och att ladda ner ett spel inte riktigt är samma sak. Dessutom vill jag ha mina spel gratis haha. Däremot att det skulle svämma över med trådar om hur man laddar ner spel är onödigt eftersom det står på andra sidor tycker jag inte är ett giltigt resonemang, eftersom det står ju på så många andra sidor om hur bra grafikort presterar, hur man överklockar, hur man installerar Dayz osv osv. och isåfall behövs ju inte Sweclockers eftersom att allt som finns på Swec finns ju också någon annanstans.
Du kommer nog ändra åsikt när du blir stor.

De övriga sakerna du tog upp är (såvitt jag vet) inte olagliga. Fildelning av upphovsrättsskyddat material är däremot det. Därför så får man inte diskutera det på SweC.
i5 3570k + H80 | Asus Maximus V Gene | 16GB Vengeance LP@1600MHz | Asus GF GTX680 | Samsung 830 512GBx2 | 500GB + 750GB + 1,5TB| Silverstone TJ08-E | Corsair AX850W | Asus VG278H+Samsung 2233rz | nVidia 3DVision2 | Corsair K60 | Razer Imperator ME3 + Razer Goliathus Alpha | Logitech G35 | Corsair SP2500 + Asus Xonar DX | Intel/nVidia-fanboy (typ)
kabex är inte uppkopplad
2012-07-22, 23:29   #14

lil_tiger.95

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kabex Visa inlägg
Du kommer nog ändra åsikt när du blir stor.
Nepp, tror nog att jag alltid kommer vilja ha mina spel gratis
5.Jag
2012-07-23, 00:06   #15

kabex

Medlem

Plats: Råcksta

Registrerad: feb 2008

Citat:
Det trodde jag också när jag var 15-16. Sen började jag tjäna pengar.
i5 3570k + H80 | Asus Maximus V Gene | 16GB Vengeance LP@1600MHz | Asus GF GTX680 | Samsung 830 512GBx2 | 500GB + 750GB + 1,5TB| Silverstone TJ08-E | Corsair AX850W | Asus VG278H+Samsung 2233rz | nVidia 3DVision2 | Corsair K60 | Razer Imperator ME3 + Razer Goliathus Alpha | Logitech G35 | Corsair SP2500 + Asus Xonar DX | Intel/nVidia-fanboy (typ)
kabex är inte uppkopplad
2012-07-23, 02:55   #16

PerZerk

Medlem

PerZerks avatar

Registrerad: jul 2008

Citat:
Med en sådan inställning så är det ingen överraskning varför spelen till pc blivit allt sämre med åren. Varför ska spelutvecklarna lägga ner tid på att få spelet att fungera bra även på pc om gemene man inte anser att betala för sig.
i7 2600 4GHz | Arctic i30 | Asus P8Z68-V/GEN3 | 16GB | 2x EVGA GTX 680 SC SLI | X-FI Xtreme Audio PCI-E | HDD 300GB | HDD 1TB | 2st Sony DVD-RW 24x | FSP Aurum 700W | Win7 Pro x64 | MX-518 | CPU-Z, 3DMark 11 // Pavilion m6-1052eo | i5 3210m 3GHz | 8GB | HD 7670m 1GB | 120GB SSD | Win7 Pro x64 // | E8400 3GHz | 212+ EVO(F12) | P5KPL-VM | 4GB | G210 512MB | 320GB | FSP 400W | Win7 Pro x64 // Sony ST17i
PerZerk är inte uppkopplad
2012-07-23, 10:59   #17

lil_tiger.95

Medlem

Citat:
Med en sådan inställning så är det ingen överraskning varför spelen till pc blivit allt sämre med åren. Varför ska spelutvecklarna lägga ner tid på att få spelet att fungera bra även på pc om gemene man inte anser att betala för sig.
Vet inte, fråga dem.
5.Jag
2012-07-25, 00:50   #18

The Mupp

Medlem

The Mupps avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: sep 2006

Citat:
blev inte du bannad från forumet?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tcntad Visa inlägg
Som sumitomo skrev så är en seriös diskussion om tekniken, nedladdning och TPB inga större problem. Dags att läsa på reglerna lite?
Kanske flashback eller google om du vill ha sådan hjälp?

Du har inget olagligt i datorn men du har inte heller betalat för nåt? Vad har du på din dator om jag får fråga?
hon kanske kör linux?
The Mupp är inte uppkopplad Folding
2012-07-25, 03:16   #19

Batwoman

Medlem

Batwomans avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av The Mupp Visa inlägg
blev inte du bannad från forumet?

hon kanske kör linux?
Blivit avstängd tre dagar x 2.
2012-07-25, 07:50   #20

The Mupp

Medlem

The Mupps avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: sep 2006

Citat:
Blivit avstängd tre dagar x 2.
Du gillar verkligen att utmana ödet.
The Mupp är inte uppkopplad Folding
2012-07-25, 11:44   #21

RaBlack

Medlem

Registrerad: dec 2011

Citat:
(flytta gärna denna tråden om den är i fel forum) (1.)Varför får vi inte diskutera The Piratebay och olaglig nedladdning? (2).Detta är trots allt Sverige och vi är stolta över att ha The Piratebay. (3.)Är det på fullaste allvar att Swecklockers tror dom kommer att bli stämda för att vi DISKUTERAR om detta ämne? För vad? Hur då? Detta är Sverige, vi kan inte bli stämda!! Moderatorer får gärna svara ...detta är så urfånigt och förlegat. Det är 2012 nu. Piratebay lever och frodas. Vi borde vara stolta! Jag ser liksom inte var problemet ligger. Det är antagligen emot reglerna att länka till Piratebay, och över huvud taget diskutera denna sajten,(4.) som vi antagligen är ensamma om i hela världen att ha utan att myndigheterna kan lägga sig i. (5.)Vi är unika. WTF....(6.)jag påstår inte nu att jag har nåt olagligt i min dator (!) men det finns inget jag någonsin betalt för förutom hårdvaran. Och jag har allt jag behöver. (7.)Vi borde vara stolta över att vi bor i Sverige och har den frihet vi faktiskt har. (8.)Det vore tråkigit om denna tråden låses och jag blir avstängd igen;P Jag tycker bara att reglerna borde lättas upp en aning!! (9.)Fan det känns som att USA bestämmer här....
Hej FladderMusan!

1.Vi får diskutera TPB hur mycket vi vill.
2.Alla är inte stolta över TPB i Sverige.
3.Dom följer det dom anser är rätt, (därmed friheten).
4.Beror på vilka länder du tänker på.
5.Alla i Sverige anser inte att vi är unika.
6.Ingen som har frågat om du har något olagligt eller vad du har betalat för, (Värst är barnpornografi enligt mig).
7.Frihet inom de rättsliga ramarna.
8.Ja, för då hade vi inte kunnat diskutera dina tankar. (Håller fullständigt med)...
9.Beror på vilken stat du tänker på. OBS: Sverige anses vara en stat i USA av vissa.

Ha det gott vänner!
RaBlack är inte uppkopplad
2012-07-25, 11:49   #22

RaBlack

Medlem

Citat:
Det svarade ju FladderMusan på. Kanske för att hon vill tjäna in det hon betalat för på hårdvaran.
(Vore bra kanske om hon svarade, kan ju uppfattas/tolkas fel).
2012-07-25, 12:19   #23

RaBlack

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lasergurka Visa inlägg
EDIT:riktiga skitspel som Homefront, MW3 eller Brink kostar lika mycket vid lansering som bra spel gör

Hej!
Många tycker faktiskt att dessa spel är bra och roliga att spela (alla har olika smak).
Det klart dom kostar mycket vid lansering, det har ju kostat företaget pengar att utveckla samt marknadsföra dessa spel lika mycket + / -.......
Tycker för övrigt att man inte ska testa spel m.m. via att ladda hem hela piratkopior.

(Tips! Det går att titta på hur spel m.m. är via youtube och läsa reviews m.m.)

Verkar vara att alla gör som dom, vill hur som helst o.s.v.

Tror att många tänker fel då dom laddar hem piratkopior:
Det kommer att sluta med att vi har alla spel m.m. liggande på servrar runt om i världen som vi får betala för per GIG-a-bite.....
(Det som gynnar mig det kör jag på, men det som gynnar andra, det vill jag testa innan gratis! Varför köpa det då. Bara för ägandets skull. Som kanske gynnar en i framtiden m.m...)

Vore bättre om de flesta förstår det där med att man betalar för sig... Då skulle faktiskt flera företag kunna sänka sina priser p.g.a. konkurrens mellan dessa företag... därmed bättre spel m.m. åt oss..... Men p.g.a. att alla spelföretag m.m. har problem med piratkopiering så kommer priserna inte dras ner vare sig det är bra spel m.m. eller inte bra spel m.m. Det dom gör istället då är att höja priset på lagringsmedia för alla... De ärliga får ta största smällen här med, iallafall i slutändan.

Ha Det bra gott folk....
2012-07-25, 12:33   #24

RaBlack

Medlem

Hej igen!

Ville bara förklara vidare problemet med detta...

Vill vi ha reklamavbrott i bra spel då företag inom reklam gärna lägger ut pengar på detta... Tänk er mitt i spelet BF3, helt plötsligt ska vi titta på ett reklamavbrott om ex. gå med i försvaret eller köp denna 100% replika på ak4 eller missa inte filmen klocka 21:00 eller rösta på oss Pirat Partiet för piraterna (hahaha) osv...

Dom hittar alltid lösningar på att tjäna in det dom gör och det är förståeligt för dom vill gå med vinst....

Därmed skulle det vara bra att alla betalar för det dom vill ha m.m.

Senast redigerad av RaBlack 2012-07-25 klockan 12:44.
2012-07-25, 17:25   #25

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RaBlack Visa inlägg
Hej igen!

Ville bara förklara vidare problemet med detta...

Vill vi ha reklamavbrott i bra spel då företag inom reklam gärna lägger ut pengar på detta... Tänk er mitt i spelet BF3, helt plötsligt ska vi titta på ett reklamavbrott om ex. gå med i försvaret eller köp denna 100% replika på ak4 eller missa inte filmen klocka 21:00 eller rösta på oss Pirat Partiet för piraterna (hahaha) osv...

Dom hittar alltid lösningar på att tjäna in det dom gör och det är förståeligt för dom vill gå med vinst....

Därmed skulle det vara bra att alla betalar för det dom vill ha m.m.
Du verkar inte alls ha fattat vad det handlar om...det är på gratisversioner det skulle vara reklam, och det kommer man förmodligen bara stå ut med för ett få ett hum om man gillar spelet eller inte, ungefär som ett demo.
Spelburk: Mobo: Asus P8Z68-V CPU: i7-2600 @ 4.0GHz kyld av Antec Kühler H2O 920 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB GPU: MSI TF GTX 680 SLI +120/+350 PSU: Corsair HX850W Chassi: HAF X SSD: OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Corsair Intern Force GT 240GB HDD: 5TB Skärm: Eizo Foris FS2333 IPS
2012-07-25, 18:10   #26

RaBlack

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lasergurka Visa inlägg
Du verkar inte alls ha fattat vad det handlar om...det är på gratisversioner det skulle vara reklam, och det kommer man förmodligen bara stå ut med för ett få ett hum om man gillar spelet eller inte, ungefär som ett demo.
Detta var bara ett litet exempel på att ge folk som laddar hem piratkopior en hummm om att det bara ökar problemet till att vi som gillar spela på PC inte kommer få bra spel på våra maskiner.... det kanske dör ut helt och vi bara får spela gratis med reklam om vi inte köper konsollen... vad vet jag/vi.. det får framtiden utvisa.

Sedan har jag inte fattat något utav det du sa om att jag har fattat fel, för jag har inte sett något om detta då jag själv tänkte om detta länge sedan....

Men chansen finns kanske att det blir så också och det vore verkligen tråkigt...
2012-07-25, 20:02   #27

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Citat:
Detta var bara ett litet exempel på att ge folk som laddar hem piratkopior en hummm om att det bara ökar problemet till att vi som gillar spela på PC inte kommer få bra spel på våra maskiner.... det kanske dör ut helt och vi bara får spela gratis med reklam om vi inte köper konsollen... vad vet jag/vi.. det får framtiden utvisa.

Sedan har jag inte fattat något utav det du sa om att jag har fattat fel, för jag har inte sett något om detta då jag själv tänkte om detta länge sedan....

Men chansen finns kanske att det blir så också och det vore verkligen tråkigt...
Fattar inte alls vad du dillar om, du skriver så vimsigt. Stör mig för övrigt på när folk tycker att man har rätt att få betalt för sin produkt bara för att man har skapat den. Om de släpper ett spel, som säljs för 600kr, och folk inte tycker att det är värt att betala 600 spänn för, och då laddar ner det istället, då försöker företagen påstå att de har förlorat pengar motsvarande antal nerladdningar * 600, men det stämmer ju inte alls, bara för att tycker att det är värt att testa gratis betyder inte att man tycker det är värt att testa för 600 spänn.
2012-07-25, 22:29   #28

zOlid

Medlem

zOlids avatar

Plats: Här!

Registrerad: dec 2003

Citat:
*Massor med rörigt gidder*
Snälla lär dig att multi citera inlägg istället för att göra 5 posts i rad i varenda tråd istället för 1 post när du vill svara folk.
Sen måste man inte avsluta varenda inlägg man gör i forumet med /Glad sommar! Eller /Ha det gott!.
Där emot får du plus poäng för att du lyckades att göra posts utan att nämna nvidia eller physX en enda gång. Bra jobbat!

/Ha det gott och Glad sommar! (haha )
"Frank Sinatra sjöng ju om tomten och en annan man i helskägg som flyger runt i världen med paket är ju Usama bin Laden. Djuret som döljer sig i det namnet är ju bin och bin producerar ju honung och just honung ger superkrafter till seriefiguren Bamse. Då är det alltså socialistpropaganda som ska in på vågrätt tolv."
zOlid är inte uppkopplad
2012-07-25, 22:47   #29

RaBlack

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Z0l!d Visa inlägg
Snälla lär dig att multi citera inlägg istället för att göra 5 posts i rad i varenda tråd istället för 1 post när du vill svara folk.
Sen måste man inte avsluta varenda inlägg man gör i forumet med /Glad sommar! Eller /Ha det gott!.
Där emot får du plus poäng för att du lyckades att göra posts utan att nämna nvidia eller physX en enda gång. Bra jobbat!

/Ha det gott och Glad sommar! (haha )
Borde kanske sudda ut ditt inlägg och skrivit... hmmm .. "Massa roliga gidder"

Detsamma hahahahaha... ni är underbara ibland, sry för oft. TS FladderMusan....

Det får väl bli...

Trevlig Natt istället denna gång...
2012-07-27, 11:24   #30

SUMITOMO

Medlem

SUMITOMOs avatar

Registrerad: jul 2002

Citat:
Vet inte, fråga dem.
Vet inte?
Sov du under samhällskunskapen?
| NZXT H2 | i5 2500K | Asus P8Z68-V Pro | HyperX 16GB | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB | XFX XXX Edition 750W | 2x Samsung 830 256GB | OCZ Vertex3 120GB | intel X25-M 80GB | HDD 17TB | Samsung SH-B123 | DELL U2713HM | Samsung 2443BW | Ducky Shine 2 | Logitech G400 | Corsair SP2500 | SteelSeries Siberia v2 | Win7 HP |
SUMITOMO är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb