Verktyg Visningsval
2012-08-08, 13:42   #1

rastersize

Medlem

rastersizes avatar

Plats: Göteborg (CTH)

Registrerad: nov 2003

Feature: size-taggen har "ointuiv" parameter

Glömmer alltid av vilka parametrar som "[size]" taggen förväntar sig.

Som det är nu förväntas numerisk indata i intervallet 1–7. Jag hade föredragit och tror också det varit bättre för oss alla om size också (för att inte knasa till gamla inlägg) accepterade strängar. Se nedan lista för ett förslag på vilka strängar som skulle kunna användas.
- smaller  (= 0, ny)
- small    (= 1)
- normal   (= 2)
- large    (= 3)
- larger   (= 4)
- big      (= 5)
- bigger   (= 6)
- mega     (= 7)
Som det är nu har jag mer än en gång råkat använda [font] taggen med "small" istället vilket resulterar i att jag får en mindre text men också att webbläsarens standard (serif?) font används. Se den gråa texten i bilden nedan (att den är grå beror på att jag använt [color] taggen).

__________________________________________________________________________________________

Referens över dagens storlekar

Size 1
Size 2 (normal)
Size 3
Size 4
Size 5
Size 6
Size 7
2012-08-08, 14:07   #2

Biberu

Webbutvecklare

Biberus avatar

Plats: ::1

Registrerad: dec 2002

Håller med till viss del, taggen borde acceptera standardattributen för fontstorlekar istället för vbulletins skala. Du kan förresten ange relativa storlekar genom att lägga till +/- framför siffran, blir ännu roligare då. ^_^
2012-08-08, 14:11   #3

rastersize

Medlem

rastersizes avatar

Plats: Göteborg (CTH)

Registrerad: nov 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Biberu Visa inlägg
Håller med till viss del, taggen borde acceptera standardattributen för fontstorlekar istället för vbulletins skala. Du kan förresten ange relativa storlekar genom att lägga till +/- framför siffran, blir ännu roligare då. ^_^
Madness? T H I S   I S   S P…   V B U L L E T I N! :-)

Standardattributen ser ut att vara än bättre än de jag föreslagit (som delvis kom från för mycket LaTeX:ande).

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb