Citat:
Ursprungligen inskrivet av
rSon
Det är för att, precis som du skriver, det blir väldigt oseriöst. Som jag har skrivit tidigare i tråden så är det också väldigt jobbigt med memes då de tar mycket plats och förstör mycket mer än vad en, om än lika meningslös, one liner gör. Sen tror jag att många här på forumet gärna skulle vilja se en hårdare moderering så att man slipper one liners som "men äru dum eller?" eller "amd <3", även i diskussionstrådarna om nyhetsartiklar.
Angående hur folk uttrycker sig så är det väl mycket rimligt att det regleras. Kommunikationsformen i diskussionsforumet är text och andra former lämpar sig helt enkelt inte. I andra former kan vi räkna in memes, ljudinspelningar där medlemmar pratar, egeninspelade videoklipp etc., där det finns andra forum där dessa lämpar sig mycket bättre. Det hela skulle kunna bli mycket omständligt att ta del av annars.
Det är ju det som är poängen, jag anser inte att det ska regleras. Jag avskyr SD, inte fan tycker jag att de ska "regleras" så att de inte får sitta i riksdagen.
Vill man ta del av kommunikationsformen så är det ett aktivt val man gör och därmed får man acceptera att det kan bli omständigt.
Som du säkert insett så handlar detta om en princip, inte om själva memes i sig. En princip som går ut på att det ska finnas en frihet att uttrycka sig på vilket sätt man vill, om vad man än vill, med få undantag (återigen, rasism etc). Precis som att Vilks får göra sina dumheter, precis som att SD får sitta i riksdagen, precis som att nazister faktikst får gå sin demonstrationsrunda, så ska väl fan folk få uttrycka sig med memes om det så behagar dem.
Och om folk vill spela in youtubeklipp och lägga in den i tråd som ett svar till någon, inte fan är det förbjudet? Och definitivt inte omständigt.