Permalänk
Inaktiv

Facebook

Ännu en gång undrar jag varför jag inte kan gilla/kommentera i facebook-gruppen. Min förra tråd verkar vara raderad så jag får väl göra en till.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej Loxus,

http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/1269876-facebook...

Svaren där gäller fortfarande, vi kan inte kolla upp varför du blivit avstängd.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

Den tråden ser jag inte.

Så ni tänker inte göra nånting åt det alltså, är det det du säger?

Såvida ni inte kan komma upp med en anledning till varför jag inte kan kommentera, eller ens gilla, på eran facebooksida så ser jag det som att det är av en felaktig anledning och att jag blivit orättvist behandlad.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av anon42512:

Den tråden ser jag inte.

Så ni tänker inte göra nånting åt det alltså, är det det du säger?

Såvida ni inte kan komma upp med en anledning till varför jag inte kan kommentera, eller ens gilla, på eran facebooksida så ser jag det som att det är av en felaktig anledning och att jag blivit orättvist behandlad.

Har du blivit avstängd har du förmodligen blivit det av en god anledning. Vi spärrar inte användare på Facebook utan orsak.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andreas D:

Har du blivit avstängd har du förmodligen blivit det av en god anledning. Vi spärrar inte användare på Facebook utan orsak.

Eftersom jag inte kan minnas att jag trollat (jag gör inte sådant så det hade jag kommit ihåg) eller liknande och ni inte kan komma med en anledning så finner jag detta ganska svagt. Dålig stil helt enkelt. Jag får alltså ta detta som att jag aldrig kommer kunna kommentera inläggen på facebook?

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av anon42512:

Eftersom jag inte kan minnas att jag trollat (jag gör inte sådant så det hade jag kommit ihåg) eller liknande och ni inte kan komma med en anledning så finner jag detta ganska svagt. Dålig stil helt enkelt. Jag får alltså ta detta som att jag aldrig kommer kunna kommentera inläggen på facebook?

#14294760
#14295552

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Inaktiv

Inga raka svar kan man få.
Och mitt förra inlägg gäller än.

Permalänk
Inaktiv

Alltså, vågar ni inte ge mig nåt rakt svar eller vad fan är det frågan om?
Aldrig varit med om nåt liknande, jag trodde ni var måna om era medlemmar?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anon42512:

Alltså, vågar ni inte ge mig nåt rakt svar eller vad fan är det frågan om?
Aldrig varit med om nåt liknande, jag trodde ni var måna om era medlemmar?

Nej, vi kan inte ge ett rakt svar, precis av anledningarna som förklarats innan. Facebooks system för moderering är enormt trubbigt, och någon historik varför folk är avstängda sparas helt enkelt inte.

Vi har redan fullt upp att hålla ordning på SweClockers och kan inte lägga tid på att "finmoderera" externa Facebook med allt trams som finns där. Korkade kommentarer, märkliga påhopp eller dumheter i största allmänhet leder till radering eller avstängning utan varning, det är helt enkelt så systemet fungerar. Eftersom vi i efterhand inte kan se hur, när eller varför någon blivit avstängd är vi mycket, mycket restriktiva med att häva beslutet - det postas allt från småtramsiga länkar till porrsidor och nazistpropaganda.

Skicka ett PM till mig så kan vi diskutera saken vidare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv

Jag vet inte vad som behöver diskuteras, jag vill bara veta om jag kommer kunna kommentera eller överhuvudtaget gilla era facebook-inlägg.

Permalänk
Inaktiv

Ignorerad som vanligt...
Synd att man ska behöva avsluta sitt konto för en sån här petitess.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av anon42512:

Ignorerad som vanligt...
Synd att man ska behöva avsluta sitt konto för en sån här petitess.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Ignorerad som vanligt? Du har, i flera trådar, fått de svar vi kan ge både på varför du är avstängd och varför situationen ser ut som den gör. Enskilda ärenden handläggs normalt inte heller i forumet, men du har ju blivit erbjuden möjligheten diskutera det privat; annars går det naturligtvis alltid bra att använda kontaktformulären för att nå redaktion och moderatorer.

Eftersom att det här nu enbart är ett privat ärende (den ursprungliga frågeställningen var "Hur kommer det sig att jag inte kan gilla eller kommentera på facebooksidan?") så låser jag tråden.

Visa signatur

Abstractions all the way down.