sweclockers undersökning ?

Permalänk
Medlem

sweclockers undersökning ?

Fick precis en undersökning från sweclockers när jag var inne o surfa och så skulle man svara på några frågor och sedan kunde man få välja mellan 3 presenter.
Valde en platta o blev länkad hit https://secure.nutrinum.com/se/tablet10/4/64/0/37304865/248/ , känns ju inte så jävla säkert. är det verkligen sweclockers riktiga ?

Permalänk
Medlem

om det låter för bra för att vara sant, då är det för bra för att vara sant. Nej det är inte från sweclockers skulle jag tro, jag har då aldrig fått upp något sådant

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk

Verkar ju skumt, går ju inte ens att läsa villkoren som man måste godkänna...

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Lwk:

Fick precis en undersökning från sweclockers när jag var inne o surfa och så skulle man svara på några frågor och sedan kunde man få välja mellan 3 presenter.
Valde en platta o blev länkad hit https://secure.nutrinum.com/se/tablet10/4/64/0/37304865/248/ , känns ju inte så jävla säkert. är det verkligen sweclockers riktiga ?

Det är inget som kommer från oss. Det blir dock allt vanligare med webbläsartillägg som lägger in extra reklam på andra siter, kontrollera att du inte har fått in något okänt där och sök igenom datorn efter virus och adware.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Det är inget som kommer från oss. Det blir dock allt vanligare med webbläsartillägg som lägger in extra reklam på andra siter, kontrollera att du inte har fått in något okänt där och sök igenom datorn efter virus och adware.

Men ni har väl någon slags undersökning eller har jag fått virus också?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av jacobtr:

Men ni har väl någon slags undersökning eller har jag fått virus också?

Vi skall inte ha någon aktiv undersökning. Vilken browser dök detta upp i?

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Vi skall inte ha någon aktiv undersökning. Vilken browser dök detta upp i?

Firefox dock var det för någon-flera veckor sedan även varit i chrome för android och opera.

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Geeks
Säljchef

För några veckor sedan hade vi en Userneeds-undersökning om våra användare på SweClockers. Det har också gått en mindre undersökning enbart på mobiler kopplad till en specifik trygghansa-kampanj. Ingen av dessa skall dock vara aktiv nu.

Dessa är inte kopplade till den undersökning TS talar om och den är inget som skall rulla hos oss. Det låter konstigt. Skulle underlätta om TS kunde fylla i med lite mer info om vad det var för typ av frågor han fick svara på m.m.

Känns som någon form av adware eller liknande på TS dator.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com