Permalänk
Avstängd

Sweclockers hemsida

Under sweclockers "Obesvarade Trådar" så finns det väldigt ofta trådar som det står 0 svar på men som när man går in på tråden så finns det flera svar eller ett svar. Jag har tidigare märkt att det kan stå som obesvarad när det direkt innan har gjorts ett svar men idag så reagerade jag på att en tråd som jag läste igår kväll fortfarande stod som obesvarad när det var över 6 svar i tråden..

Något för WebMasta att se över!

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

99% Säker att det är löst i nya versionen. Gå in och testa om det är samma problem där.
Mer info här:
http://www.sweclockers.com/nyhet/20099-valkommen-till-swecloc...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Slänger in denna i Feedbackforumet, men som ovanstående talare berör så har egentligen alla delar av den bakomliggande koden skrivits om i den nya forumversion som släpps "när den är klar".

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Neonodia:

Under sweclockers "Obesvarade Trådar" så finns det väldigt ofta trådar som det står 0 svar på men som när man går in på tråden så finns det flera svar eller ett svar. Jag har tidigare märkt att det kan stå som obesvarad när det direkt innan har gjorts ett svar men idag så reagerade jag på att en tråd som jag läste igår kväll fortfarande stod som obesvarad när det var över 6 svar i tråden..

Något för WebMasta att se över!

Det här kan bero antingen på att listan cachas i ett par minuter och det kan ha tillkommit nya svar sedan den senast uppdaterades, eller att en moderator har flyttat tråden och lämnat en hänvisning från versionen utan svar. Hävnisningsproblemet är fixat i uppgraderingen (jag har tyvärr inte hunnit gå tillbaks och fixa så mycket i nuvarande på ett tag), men för att spara prestanda kan det fortfarande hända att vissa listor med mycket trafik laggar en stund.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Avstängd

Ingen fara i taket, Jag hade missat att det utvecklades en ny sida till sweclocks. Att det cachas kan vi nog räkna bort då jag såg tråden jag pratade om igår på min hemmadator och kollade på obesvarade idag på min arbetsdator Men vi kan lämna denna då jag tror problemet är löst iom den nya sitens release.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Biberu:

Det här kan bero antingen på att listan cachas i ett par minuter och det kan ha tillkommit nya svar sedan den senast uppdaterades, eller att en moderator har flyttat tråden och lämnat en hänvisning från versionen utan svar. Hävnisningsproblemet är fixat i uppgraderingen (jag har tyvärr inte hunnit gå tillbaks och fixa så mycket i nuvarande på ett tag), men för att spara prestanda kan det fortfarande hända att vissa listor med mycket trafik laggar en stund.

När skulle detta felet med hänvisningen vara fixat? För det var inte fixat tidigare idag. Om vi inte har fullständigt olika syn på vad några minuter betyder när det gäller hur länge saker cacheas. Ett exempel är denna tråden som flyttades igår.
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1362063...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av giplet:

När skulle detta felet med hänvisningen vara fixat? För det var inte fixat tidigare idag. Om vi inte har fullständigt olika syn på vad några minuter betyder när det gäller hur länge saker cacheas. Ett exempel är denna tråden som flyttades igår.
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1362063...

Det är två separata orsaker. Hänvisningar är fixade i uppgraderingen som kommer snart, men jag har inte hunnit gå tillbaks och ordna det i nuvarande. Se även Välkommen till SweClockers 6.0 Beta.

Visa signatur

Abstractions all the way down.