|
Uppvuxen i ett "konservativt" hem så har jag på hemmafronten endast bekantat mig med datorer med GUI, vår första dator var således en Mac Classic med processor på 6Mhz. Därefter en Mac LC, Mac Performa, Power Mac på 60Mhz. Därefter fick jag min första EGNA dator när jag väl grottat ned mig i icke Mac så fort jag kommit åt, skolor, kompisar etc samt tjatat något enormt i så där en sju år. Den första skönheten blev ett dåtida egenbyggt monster med P2:a på 333Mhz, 128Mb ram, 6Gb HDD samt rätt snabbt uppgraderad med den galet kraftfulla men något omotiverade kombon Riva TNT och Voodoo 2 samt en SCSI-CD-brännare med den galna hastigheten 4x4x16. Uppgraderade datorn för egna peningar genom att köpa en polares P3:a på 800Mhz och ett GeForce Ti4200, lite mer ram etc. Den första datorn jag dock skramlade till helt själv utan någon som helst ekonomisk stöd hade en första generationens P4:a på 3Ghz med ett legendariskt fabriksöverklockat GeForce FX5600 som trots det sög rätt rejält. Frågan är dock vilken min första dator var rent tekniskt, men skulle nog säga att jag hamnar under 500Mhz iaf.
Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.
|