Z64 behålla eller sälja?

Permalänk
Medlem

Z64 behålla eller sälja?

Hej!

har grävt fram mitt gamla n64 med z64 mr backup
funderar på att sälja iväg allt men jag blir lite nostalgisk
kommer troligen aldrig spela det mera men det är ju lite häftigt å ha ända

Hittar ingen som säljer något liknade heller så de känns lite svårt att sätta pris på de.

Permalänk

version 1 eller 2?

Permalänk
Medlem

Version 2 antar jag då den klarar 256 spel
firmware v2.18c

Permalänk

Jaha det är nice :), vet dock inte vad någon sådan kan vara värd heller eftersom det faktiskt finns 512 spel tex resident evil 2 och concers bad furday och andra som den inte fixar PLus att den är stoooor
Om man jämför med everdrive 64 som bara är som en n64 kasett och som man kör in allt på ett SD minneskort

Permalänk
Medlem

haha
har helt missat everdrive
den ser ju helt klart smidigare ut

Permalänk
Medlem

Den är inte värd speciellt mycket ekonomiskt sett, men nostalgiskt är den värd mycket.
Behåll, utan tvekan!

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Det finns folk som samlar på backup enheter. Den är definitivt inte värd lika mycket som innan ED64 kom, men den har inte tappat värdet helt och hållet.

Exempelvis kunde jag sälja min Wildcard DX2'a inkl HDD-chassi för 1500 i höstas, inköp låg den på ca 3200 kr, om inte Everdrive SNES kommit hade andrahandsvärdet på den troligen vara ännu högre än inköpspriset.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

Forum > Datorkomponenter > Retro > Z64 behålla eller sälja?

Snälla upptäck ett fel!

ledtråd: Datorkomponenter = fel kategori!

Flytta inlägget till ett lämpligare "område" ?

Visa signatur

HP Elitebook 2570p Windows XP
HP Elitebook 2560p Windows vista
HP Elitebook 820 G3 Windows 7 - I5 Skylake

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussler:

Forum > Datorkomponenter > Retro > Z64 behålla eller sälja?

Snälla upptäck ett fel!

Citat:

Retro

Gamla datorer, komponenter, spelkonsoler eller andra ovanliga prylar.

Z64 hamnar både under spelkonsoler och ovanliga prylar, så där är det två rätt.

Nu är inte jag någon moderator, men skulle säga att det är helt klart rätt att posta det under Retro kategorin.
Däremot kan man väl argumentera om Retro kategorin ligger rätt eller inte eftersom det inte enbart handlar om datorkomponenter.
Hade du tyckt att det varit bättre att ha flera Retro subforum?

Så här?
Datorkomponenter > Retro
Stationära datorer > Retro
Bärbara datorer > Retro
Server > Retro
Spelkonsoler och Retro
Akademiska ämnen, arbetsliv och Retro
Underhållning och Retro
Hobby, fritid och Retro
Retrovalutor

Jag tycker mest att det hade blivit rörigt om man hade gjort så.
Dessutom händer det inte så mycket nytt inom retro att det känns nödvändigt att dela upp kategorin ytterligare.