Någon som minns Junior 4:an Data (TV4)?

Permalänk
Medlem

Någon som minns Junior 4:an Data (TV4)?

Gick igenom gamla VHS-band nu i helgerna och fann mina inspelningar av Junior 4:an Data, eller vad det nu exakt hette. Programmet gick i alla fall på Onsdagar där Jakob Rubenson recenserar TV- och datorspel samt mjukvara i allmänhet. Det var en stor favorit som ung! Passade på att ladda upp det jag hade till Youtube.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Recensionen av Worms minns jag med värme. Det var den recensionen som fick mig att köpa spelet, vilket gjorde att många ungar från grannskapet var hemma hos mig och spelade det på mammas dator.

Permalänk
Medlem

Som jag har grunnat på vad detta j*vla program hette och här får man t om länkarna, man tackar!

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Avstängd

Härligt att någon hittade detta!!! Nu skall jag ha kul en stund.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Ohh Top Gun: Fire at Will. Många timmar har spenderats där

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Är det någon som kommer ihåg det där klippet där en tjej recenserar något Ducktales spel?

"En annan bra grej med spelet är att det är väldigt roligt"

Kan någon länka det?

Permalänk
Medlem

helsicke vad nostalgi

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Helt underbart, så enkelt och oskuldsfullt

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem

Tack för en fin flashback!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

coolt! warcraft 2 soundtracket...svårt att slå håller även idag. Gillar verkligen hur han förklarar allt hur spelen fungerar osv haha , riktigt bra!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

"Orscher"

My god....

Permalänk
Medlem

Kära 90-talet.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tack så supermycke! För någon månad sen satt jag o tänkte på vad Musse Pigg spelet hette! Mickeys Wild Adventures!
Så nu laddar jag ner de jag precis köpte *host*

Permalänk
Inaktiv

HTML, Director, Windows 3.1, vilka nostalgitrippar. Vart tog du vägen kära 90 tal?

Permalänk
Medlem

Älskar 90-talet!

Tack för att du delade detta med oss!

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Vad kan man säga? Det var bättre förr.

Permalänk

Jag har t om en diskett någonstans med shareware spel från Junior som man kunde få skickad till sig för 20:- Kan det varit 1995?

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Han som pratar verkar ju helt lost. Han kan väl bara gjort voice-overn också har någon annan recenserat?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Är det någon som kommer ihåg det där klippet där en tjej recenserar något Ducktales spel?

"En annan bra grej med spelet är att det är väldigt roligt"

Kan någon länka det?

Minns den också, hittade efter ett par sökningar. Det till skillnad från Junior var ju pinsamt dåligt dock.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

Måste tillägga att ungen i klippet 3/4. Han som pratar om whaup eller hur det stavas säger en sak. Att han gillar det bil spelet, wtf?! Det är inget bil spel! Fel ganska hårt när dom gjorde programet/ klippet ihop det! Någon mer som reflekterar på det han sa?! Haha xD

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem

Jag tror jag har faktiskt sett Junior. Dock har jag väldigt svagt minne av det.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Sunray:

Minns den också, hittade efter ett par sökningar. Det till skillnad från Junior var ju pinsamt dåligt dock.

https://www.youtube.com/watch?v=jMuHbCdTtds

Man märker att hon aldrig spelat spel. Negativt med Ducktales är joysticken? NES kontrollen dålig? Okej...

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Top Gun

"Har man inte en 100 MHz Pentium eller bättre, hackar spelet en hel del. Men det gör inte så mycket, den spännande musiken och det mjuka landskapet gör flygningen mycket verklig."

Permalänk
Medlem

Tröjorna!

Permalänk
Avstängd

att inte tv4 kan lägga ut sånt där på play.

likaså gäller svt och deras svtplay/öppetarkiv.

Permalänk
Medlem

Jävlar, haha! Det här såg man många gånger när man var runt 10-12 bast.

Vill minnas att SVT hade något som hette "Datorfönstret Enter" för väldigt många år sedan också, har ett svagt minne av att de recenserade Myst bland annat. Sedan kom ju Sajber också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillon:

Jävlar, haha! Det här såg man många gånger när man var runt 10-12 bast.

Vill minnas att SVT hade något som hette "Datorfönstret Enter" för väldigt många år sedan också, har ett svagt minne av att de recenserade Myst bland annat. Sedan kom ju Sajber också.

Inte datorrelaterat egentligen men glöm inte Mosquito

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/