Värde På En C64!

Permalänk
Inaktiv

Värde På En C64!

Halloj!

Har bara en liten fråga, hur mycket kan en

C64
2X Tac2
Skitmånga spel, några original och typ flera hundra kopierade

vara värt?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Inaktiv

Mjäääää

Permalänk
Medlem

Nä, det ser ut att vara lägre... men 2st tac2 bör få upp priset till nästan 500kr.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Commodore 64 såldes i väldigt många exemplar, det är inte speciellt svårt att få tag i en, så då är det ingen guldgruva att ha en liggande.
Gav faktiskt lite över 500kr för min, bara C64 + kablar + bandstation. Men då såg C64:an riktigt fräsh ut och kom förpackad i originalkartong i bra skick (originalkartong förpackad i en annan kartong).

Skulle kunna vara intresserad av TAC-2 beroende på skick och pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Commodore 64 såldes i väldigt många exemplar...

Världsrekord i antal sålda exemplar av en och samma datormodell, faktiskt.

En TAC-2 kan vara värd en hundring eller så bara den. Jag har inte koll på vad priserna ligger på just nu, men vit färg resp. en pinne av metall brukar vara mer åtråvärt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Mm, jag skulle föreslå runt 400 kr för alltihop, lite beroende på skick, titlar och månens fas. Eftersom du har spel, antar jag att du åtminstone har en bandspelare också? Om det skulle ingå en diskettstation och diskettspel varav några original stiger förstås värdet.

Permalänk
Medlem

Håller med om c:a 4-500:- och lite uppåt beroende på antalet originaltitlar och skick på dessa, samt skick på hårdvaran.
Kopierade spel, demos m.m. har väldigt lågt värde då blankmedia finns att få tag i och diskimage:ar finns överallt, eller lösningar med SDkorts-läsare och image:ar, samma sak.

Kolla på gamla försäljningar och retrositer, no offence men förvänta dig inte 1000:-, 2000:- och liknande för ett "starterkit" som det låter som att du har.

Lycka till med försäljningen.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Med diskettstation och en Final Cartridge 3 kan den vara värd runt en tusing men annars runt en femhundring.

Jag har ett orginal av Giana Sisters så min 128D smäller högt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RHWarrior:

Håller med om c:a 4-500:- och lite uppåt beroende på antalet originaltitlar och skick på dessa, samt skick på hårdvaran.
Kopierade spel, demos m.m. har väldigt lågt värde då blankmedia finns att få tag i och diskimage:ar finns överallt, eller lösningar med SDkorts-läsare och image:ar, samma sak.

Kolla på gamla försäljningar och retrositer, no offence men förvänta dig inte 1000:-, 2000:- och liknande för ett "starterkit" som det låter som att du har.

Lycka till med försäljningen.

mja säljer det inte om det är ett sånt lågt värde, mer sentimalt än 500 kronor

Permalänk

Hitta en på Erikshjälpen i kartong för 130:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BifrostPixel:

Hitta en på Erikshjälpen i kartong för 130:-

Köpte du?
Bra pris om grejerna funkar som de ska.

Permalänk
Skrivet av GuessWho:

Köpte du?
Bra pris om grejerna funkar som de ska.

Nej jag köpte inte den, men köpt en massa andra saker där. All elektronik de ställer ut i butiken testas innan den åker upp på hyllan.

Visa signatur